Kentsel Dönüşüm (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KD519 | ||||||||
Ders İsmi: | Yüksek Lisans Tezi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KURT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi OKTAY AKSU Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA KURT Doç. Dr. BİROL ALAS Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Alanına ilişkin bir konuda bilgi derlemek, uygulama çalışması yapmak ve bir tez halinde raporlamayı öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | Öğrenci ve öğretim üyesi tarafından konuya özgü olarak belirlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | Kaynak tarama, okuma, uygulama ve yazma. | Basılı veya sayısal bilimsel yayınlar. |
Ders Notları / Kitaplar: | Tez konusu ile ilgili basılı yada internet ortamında tüm yayınlar. |
Diğer Kaynaklar: | This course is given in Turkish. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Kentsel Dönüşüm kavramını tanımlar, mevzuat altyapısı ile kentsel gelişim sürecindeki ilişkiyi açıklamak. | |||
2) Projelerin katılım ve dağıtım değerlerinin nasıl tespit edildiğini gösteren Ülger Modeli’ni tanımak. | |||
3) Kentsel dönüşüm alanlarının belirlenmesi, gerekli projelendirme ve hazırlık çalışmalarına ilişkin iş akışını organize etmek. | |||
4) Kentsel dönüşümde mülkiyet değişimlerinin sosyo-ekonomik etkilerini anlamak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kentsel Dönüşüm kavramını tanımlar, mevzuat altyapısı ile kentsel gelişim sürecindeki ilişkiyi açıklamak. | |
2) | Projelerin katılım ve dağıtım değerlerinin nasıl tespit edildiğini gösteren Ülger Modeli’ni tanımak. | |
3) | Kentsel dönüşüm alanlarının belirlenmesi, gerekli projelendirme ve hazırlık çalışmalarına ilişkin iş akışını organize etmek. | |
4) | Kentsel dönüşümde mülkiyet değişimlerinin sosyo-ekonomik etkilerini anlamak. |
Alan Çalışması | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Proje Hazırlama | |
Tez Hazırlama |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 50 |
Ara Juri | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 1 | 60 | 60 |
Sunum / Seminer | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 120 |