MADL211 Ceza Hukukuİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Adalet (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Adalet (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MADL211
Ders İsmi: Ceza Hukuku
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL
Dersi Veren(ler): Dr. AYNUR TUNCEL YAZGAN
Öğr.Gör. SELİN NAKIPOĞLU AKIN
Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL
Dr.Öğr.Üyesi ÖZGE DİDEM BOULANGER
Prof. Dr. SERAP KESKİN KİZİROĞLU
Öğr.Gör. ZEYNEP OBEN ÖZAKMAN ERASLAN
Öğr.Gör. SİNEM KARASU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı suç ve ceza kavramlarının meşruiyet zemini, temellendirilmesi,tarihi süreçteki yaklaşımlar özetle,ceza hukukunun uygulama alanı ve ilkeleri, suç teorisi ve suçun unsurları,suçun özel görünüş şekilleri ve cezaların şahsileştirilmesi gibi konuları özet şekilde öğrenciye aktarmak, öğrencinin bu konularda bilgi sahibi olmasını sağlamak

Dersin İçeriği: Ceza Hukuku Kavramı ve Görevi, Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin Amacı , Suç Politikasının Temel İlkeleri, Ceza Hukukunun Kaynakları ve Türk Ceza Hukuku Reformu, Ceza Kanunun Güvence Fonksiyonu, Suç Öğretisi, Suçun Yapısal Unsurları Maddi Unsurlar, Suçun Yapısal Unsurları Manevi Unsurlar, Suçun Yapısal Unsurları Hukuku Aykırılık Unsuru, Hukuka Uygunluk Nedenleri, Kusurluluğu Kaldıran veya Etkileyen Nedenler, Fail, Mağdur, Suçtan Zarar Gören

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Genel Olarak Ceza Hukuku Kavramı, Ceza Hukukunun Konusu ile Ceza Hukukunun Tarihi Gelişimi Konusunda Bilgi Sahibi Olması.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ceza Hukuku Kaynaklarını ile Kanunilik İlkesi Hakkında Bilgi Sahibi Olması ve Bu Kaynakları Kullanma ile Yorumlama Becerilerine Sahip Olması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Ceza Hukuku Kurallarının Uygulama Alanı ve Suçluların İadesi Konusunda Bilgi Sahibi Olması
2) Suçun Unsurlarından Hukuka Aykırılık Unsuru Hakkında Bilgi Sahibi Olması.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Genel Olarak Suç Genel Teorisi ile Suç Kavramı ve Suçun Unsurları Konusunda Bilgi Sahibi Olması
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ceza Hukukuna Giriş ve Ceza Kanunu
2) • Ceza hukukunda kaynaklar ve yorum ders notları
3) • Suçun İşlendiği Yer ders notları
4) • Ceza kanunlarının uygulanması esasları ders notları
5) • Suç genel teorisi ders notları
6) • Suçun Maddi Unsuru ders notları
7) Ara sınav ders notları
8) • Suçun Hukuka Aykırılık Unsuru ders notları
9) • Suçun Manevi Unsuru ders notları
10) • Taksir, kusur yeteneği ders notları
11) • Kusurluluğu etkileyen haller ders notları
12) • Suçun Özel Beliriş Biçimlerine Giriş ve Suça Teşebbüs ders notları
13) • Suça İştirak ders notları
14) • Suçların içtimaı ders notları
15) genel tekrar ders notları
16) Final sınavı ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Okuma materyali, ödev fotokopileri ile birlikte haftalık olarak verilecektir. Reading material will be given on weekly basis together with the assignment sheets
Diğer Kaynaklar: Türk Ceza Hukukuna Giriş
Centel, Nur / Zafer, Hamide, Yenerer Çakmut, Özlem
©2014 | Beta | Yayın Tarihi: 2014 | Eylül
ISBN: 9786053331605

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

Program Kazanımları
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması,
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması,
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması.
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması 1
2) Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması 2
3) Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması
4) Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması,
5) Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
6) Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması,
7) Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması 5
8) Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması 4
9) Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
10) İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
11) Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması
12) Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması
14) Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması.
15) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 48
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 6
Toplam İş Yükü 89