Mekatronik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MELK105 | ||||||||
Ders İsmi: | Devre Analizi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi IŞILAY BİLGİÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP TAVUKOĞLU ŞAHİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste; temel kavramlar, devre modelleri, akım ve gerilim kaynakları, seri ve paralel devreler, doğru akım devrelerinin çözümünde kullanılan yöntemler, doğru akımda bobin ve kondansatörlü devreler, alternatif akım tekniğinde kullanılan büyüklükler, alternatif akımda direnç/bobin ve kondansatör, seri/paralel AC devreleri ve rezonans devreleri incelenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Devre modelleri, akım ve gerilim kaynakları, seri ve paralel devreler, doğru akım devrelerinin çözümünde kullanılan yöntemler, doğru akımda bobin ve kondansatörlü devreler, alternatif akım tekniğinde kullanılan büyüklükler, alternatif akımda direnç/bobin ve kondansatör, seri/paralel AC devreleri ve rezonans devreleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesinin öğrencilere bildirilmesi, giriş. | |
2) | İletken, yalıtkan ve yarı iletkenleri tanımlar. Ohm kanununu açıklar. | |
3) | Devre değişkenleri, akım ve gerilim kaynakları. | |
4) | Seri devreler, paralel devreler. | |
5) | Çevre akımları yöntemi | |
6) | Çevre akımları yöntemi | |
7) | Düğüm gerilimleri yöntemi | |
8) | Ara sınav | |
9) | Süperpozisyon teoremi, thevenin teoremi | |
10) | Norton teoremi, maksimum güç teoremi | |
11) | Doğru akımda bobin ve kondansatör | |
12) | Alternatif akımda kullanılan büyüklükler, faz ve faz farkı | |
13) | AC devrelerde direnç, bobin ve kondansatör, AC’de güç | |
14) | Seri ve paralel AC devreleri, rezonans devreleri | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Doğru Akım Devreleri ve Problem Çözümleri, ©2015| Beta Yayıncılık | Published: October, 2015 ISBN: 9786053334347 |
Diğer Kaynaklar: | Alternatif Akım Devreleri ve Problem Çözümleri, ©2015| Beta Yayıncılık | Published: September, 2015 ISBN: 9786053779988 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Mekatronik kavramı ve tasarım felsefesi ile ilgili öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerisi getirir. | |||||||||
2) Matematik ve fizik alanındaki temel prensipleri bilir, Mekatronik bilimi ile bağdaştırabilir. | |||||||||
3) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki temel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri izleyebilir. | |||||||||
4) Endüstriyel olarak kullanılan elektrik, elektronik ve mekanik elemanlarını tanır, üretim ve uygulama yöntemlerini bilir. | |||||||||
6) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar/mikrodenetleyici yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. | |||||||||
7) Alanı ile ilgili katalog bilgilerini kullanabilir, teknik çizimleri okuyabilir ve oluşturabilir. | |||||||||
8) Kontrol sistemlerini bilir ve alandaki uygulamalarını tanımlar. | |||||||||
9) Mekatronik teknikeri olarak mesleğini uygulamada özgüvene sahip olur. | |||||||||
10) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |||||||||
11) Elektrik-Elektronik devrelerin kurulumunu, analizini ve bu devreler üzerindeki gerekli ölçüm işlemlerini yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mekatronik kavramı ve tasarım felsefesi ile ilgili öğrendiği teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanı ile ilgili problemleri tanımlayabilir ve çözüm önerisi getirir. | 5 |
2) | Matematik ve fizik alanındaki temel prensipleri bilir, Mekatronik bilimi ile bağdaştırabilir. | 5 |
3) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki temel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri izleyebilir. | 5 |
4) | Endüstriyel olarak kullanılan elektrik, elektronik ve mekanik elemanlarını tanır, üretim ve uygulama yöntemlerini bilir. | 5 |
6) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar/mikrodenetleyici yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. | 5 |
7) | Alanı ile ilgili katalog bilgilerini kullanabilir, teknik çizimleri okuyabilir ve oluşturabilir. | 5 |
8) | Kontrol sistemlerini bilir ve alandaki uygulamalarını tanımlar. | 5 |
9) | Mekatronik teknikeri olarak mesleğini uygulamada özgüvene sahip olur. | 5 |
10) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 5 |
11) | Elektrik-Elektronik devrelerin kurulumunu, analizini ve bu devreler üzerindeki gerekli ölçüm işlemlerini yapar. | 5 |
Alan Çalışması | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 44 |