Harita ve Kadastro | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MIKA221 | ||||||||
Ders İsmi: | Etkili İletişim Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EKİN AKDENİZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, iç, dış, birincil, ikincil, formal, informal bilgiyi tanımlamak, takım çalışanlarını, müşterileri ve diğer paydaşları ele almak, açık ve gizli bilgiyi, karar alma ve karar verme sürecini açıklamak olarak tanımlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, iç, dış, birincil, ikincil, formal, informal bilgiyi tanımlamak, takım çalışanlarını, müşterileri ve diğer paydaşları ele almak, açık ve gizli bilgiyi, karar alma ve karar verme sürecini açıklamak olarak tanımlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | GİRİŞ | DERS NOTLARI |
2) | • Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Olarak Bilgiyi Anlamak • Porter’ın Değer Zinciri’nde Bilgiyi Kullanmak | ders notları |
3) | iletişim tanımı | ders notları |
4) | iletişim türleri-1 | ders notları |
5) | iletişim türleri-2 | ders notları |
6) | iletişim türleri-3 | ders notları |
7) | iletişim türleri-4 | ders notları |
8) | vize | ders notları |
9) | veri | ders notları |
10) | enformasyon | ders notları |
11) | bilgi | ders notları |
12) | etkili iletişim-1 | ders notları |
13) | etkili iletişim-2 | ders notları |
14) | tekrar | ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Eğitmen notları |
Diğer Kaynaklar: | Eğitmen notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Harita ve kadastro konularında temel kavramları bilir ve sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek bilgisi ve bilincine sahiptir. | |||||||
2) Alanı ile ilgili konularda, temel matematik hesaplamalarını ve problem çözümlerini bilir. | |||||||
3) Mesleki alanda kullanılan yazılımların işletilmesi için gerekli olan; algoritma, basit programlama, veri yapıları ve çeşitleri, veri tabanı yönetim sistemleri, mekansal veri tabanları bilgisine sahiptir. | |||||||
4) Harita ve kadastro alanındaki tüm ölçümlerin yapılışı, hesaplanması ve kullanılmasını bilir. | |||||||
5) Harita ve Kadastro alanındaki mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve işleyişe hakimdir. | |||||||
6) Mesleğini yapmasını sağlayan teknolojik alet ve programları kullanır, bunların çalışma prensibini ve teknolojinin bilimsel ilkelerini bilir. | |||||||
7) Gayrimenkul Konularında temel kavramlar, yapı bina değerleme, ilgili mevzuat ve kentsel dönüşüm konularını bilir. | |||||||
8) Her türlü mühendislik projelerinin araziye uygulanması işlerini görür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Harita ve kadastro konularında temel kavramları bilir ve sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek bilgisi ve bilincine sahiptir. | |
2) | Alanı ile ilgili konularda, temel matematik hesaplamalarını ve problem çözümlerini bilir. | |
3) | Mesleki alanda kullanılan yazılımların işletilmesi için gerekli olan; algoritma, basit programlama, veri yapıları ve çeşitleri, veri tabanı yönetim sistemleri, mekansal veri tabanları bilgisine sahiptir. | |
4) | Harita ve kadastro alanındaki tüm ölçümlerin yapılışı, hesaplanması ve kullanılmasını bilir. | |
5) | Harita ve Kadastro alanındaki mevzuatı bilir, değişiklikleri takip eder ve işleyişe hakimdir. | |
6) | Mesleğini yapmasını sağlayan teknolojik alet ve programları kullanır, bunların çalışma prensibini ve teknolojinin bilimsel ilkelerini bilir. | |
7) | Gayrimenkul Konularında temel kavramlar, yapı bina değerleme, ilgili mevzuat ve kentsel dönüşüm konularını bilir. | |
8) | Her türlü mühendislik projelerinin araziye uygulanması işlerini görür. |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 |