Mimarlık (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MIM503 | ||||||||
Ders İsmi: | Proje I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İREM YERGÜN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MEHMET EMRE AYSU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kentsel ölçekten başlayan, tek yapı ölçeğine inen, kentsel tasarım, mimari tasarım, yapım teknikleri ve sistemleri, detaylandırma çalışmalarını içeren, takım çalışması ve işbirliği içinde ve bağımsız atölye çalışmasının kavranmasıdır. |
Dersin İçeriği: | İstanbul’da seçilen kentsel tasarım ve mimari tasarım problem alanlarının belirlenip, çözüm önerileri geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tasarım,Yaratıcı Düşünce,Bilgi | |
2) | Çevre Kent Toplum | |
3) | Tarih, Kuram, Kültür | |
4) | Çalışma Alanı Seçimi | |
5) | Alan Çalışmaları Sunumları, Tasarım Alanı Analizleri Ve Araştırmaları, Bilişsel Haritalar, Bilişsel Görselleştirmeler, Sosyal Haritalama Çalışmaları, | |
6) | Alan Çalışmaları Sunumları, Tasarım Alanı Analizleri Ve Araştırmaları, Bilişsel Haritalar, Bilişsel Görselleştirmeler, Sosyal Haritalama Çalışmaları | |
7) | Tartışma | |
8) | Görselleştirmeler, Sosyal Haritalama Çalışmaları, Kentsel / Mimari Senaryo, Swot, Kentsel / Mimari Program izdüşüm Yöntemleri | |
9) | Değerlendirme | |
10) | Değerlendirme | |
11) | Değerlendirme | |
12) | Değerlendirme | |
13) | Değerlendirme | |
14) | Sunum Ve Ödev Teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd. Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977. A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press. Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer. Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers. Robert, A., 2012. The Globalisation of Modern Architecture: The Impact of Politics, Economics and Social Change on Architecture and Urban Design Since 1990, Cambridge Scholars Publishing. Fischer, Alfred, New Life in Old Buildings, Karl Kraemer Verlag, Stuttgart & Zurich, 1992. Doğrusöz, F. Nesli Suda, Tarihi ve Özgün Çevrelerde Yeni Yapı Sorunu ve ‘Infill’ Olgusuna Farklı Yaklaşımlar, yüksek lisans tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1994. SamerKaterji, MustafaÖzakça, Urban Transformation as a process for inner-city slums in Turkey, Atrium,vol.3, no.2,22-36,2015 |
Diğer Kaynaklar: | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd. Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977. A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press. Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer. Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers. Robert, A., 2012. The Globalisation of Modern Architecture: The Impact of Politics, Economics and Social Change on Architecture and Urban Design Since 1990, Cambridge Scholars Publishing. Fischer, Alfred, New Life in Old Buildings, Karl Kraemer Verlag, Stuttgart & Zurich, 1992. Doğrusöz, F. Nesli Suda, Tarihi ve Özgün Çevrelerde Yeni Yapı Sorunu ve ‘Infill’ Olgusuna Farklı Yaklaşımlar, yüksek lisans tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1994. SamerKaterji, MustafaÖzakça, Urban Transformation as a process for inner-city slums in Turkey, Atrium,vol.3, no.2,22-36,2015 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 16 | 224 |
Ödevler | 1 | 72 | 72 |
Final | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü | 350 |