MIM503 Proje Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM503
Ders İsmi: Proje I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 12
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. İREM YERGÜN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MEHMET EMRE AYSU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kentsel ölçekten başlayan, tek yapı ölçeğine inen, kentsel tasarım, mimari tasarım, yapım teknikleri ve sistemleri, detaylandırma çalışmalarını içeren, takım çalışması ve işbirliği içinde ve bağımsız atölye çalışmasının kavranmasıdır.
Dersin İçeriği: İstanbul’da seçilen kentsel tasarım ve mimari tasarım problem alanlarının belirlenip, çözüm önerileri geliştirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tasarım, Yaratıcı Düşünme, bilgi ve becerileri,
2) Çevre, Kent, Toplum bilgi ve becerileri,
3) Teknoloji bilgi ve becerileri
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarım,Yaratıcı Düşünce,Bilgi
2) Çevre Kent Toplum
3) Tarih, Kuram, Kültür
4) Çalışma Alanı Seçimi
5) Alan Çalışmaları Sunumları, Tasarım Alanı Analizleri Ve Araştırmaları, Bilişsel Haritalar, Bilişsel Görselleştirmeler, Sosyal Haritalama Çalışmaları,
6) Alan Çalışmaları Sunumları, Tasarım Alanı Analizleri Ve Araştırmaları, Bilişsel Haritalar, Bilişsel Görselleştirmeler, Sosyal Haritalama Çalışmaları
7) Tartışma
8) Görselleştirmeler, Sosyal Haritalama Çalışmaları, Kentsel / Mimari Senaryo, Swot, Kentsel / Mimari Program izdüşüm Yöntemleri
9) Değerlendirme
10) Değerlendirme
11) Değerlendirme
12) Değerlendirme
13) Değerlendirme
14) Sunum Ve Ödev Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974
Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd.
Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977.
A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press.
Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer.
Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers.
Robert, A., 2012. The Globalisation of Modern Architecture: The Impact of Politics, Economics and Social Change on Architecture and Urban Design Since 1990, Cambridge Scholars Publishing.
Fischer, Alfred, New Life in Old Buildings, Karl Kraemer Verlag, Stuttgart & Zurich, 1992.
Doğrusöz, F. Nesli Suda, Tarihi ve Özgün Çevrelerde Yeni Yapı Sorunu ve ‘Infill’ Olgusuna Farklı Yaklaşımlar, yüksek lisans tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1994.
SamerKaterji, MustafaÖzakça, Urban Transformation as a process for inner-city slums in Turkey, Atrium,vol.3, no.2,22-36,2015
Diğer Kaynaklar: Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974
Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd.
Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977.
A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press.
Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer.
Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers.
Robert, A., 2012. The Globalisation of Modern Architecture: The Impact of Politics, Economics and Social Change on Architecture and Urban Design Since 1990, Cambridge Scholars Publishing.
Fischer, Alfred, New Life in Old Buildings, Karl Kraemer Verlag, Stuttgart & Zurich, 1992.
Doğrusöz, F. Nesli Suda, Tarihi ve Özgün Çevrelerde Yeni Yapı Sorunu ve ‘Infill’ Olgusuna Farklı Yaklaşımlar, yüksek lisans tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1994.
SamerKaterji, MustafaÖzakça, Urban Transformation as a process for inner-city slums in Turkey, Atrium,vol.3, no.2,22-36,2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 16 224
Ödevler 1 72 72
Final 2 6 12
Toplam İş Yükü 350