MIM599 Seminerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIM599
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. İREM YERGÜN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi EDA ÖZSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Bilimsel metodoloji, araştırma tasarımı ve veri toplama yöntemlerinin kullanımı ile spesifik bir konu odaklı bilimsel rapor hazırlama,
• Bilimsel yayın çeşitlerinin (tez, makale, bildiri, araştırma raporu vb.) öğrenilmesi, bilimsel araştırma ve raporlamada etkin şekilde kullanımı,
• Başarılı sunum tekniklerinin değerlendirilmesi,
• Araştırma konu alanındaki güncel gelişmelerin ve kişisel çalışmaların, nicel ve nitel veriler ile desteklenmesi, çalışma alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarılabilmesi
Dersin İçeriği: Bilimsel araştırma yaklaşımı, literatür analizi; araştırma tasarımı, nicel ve nitel araştırma yöntemleri, veri toplanması, tez, araştırma projesi, ve bilimsel makale yazım teknikleri, araştırma yapılırken izlenmesi gereken yöntemler, yayın yapılırken izlenmesi gereken ilkeler, atıfta etik ilkeler, başarılı sunum yapabilmek için dikkat edilmesi gereken hususlar, tez konusu/araştırma konusu alanı kapsamında yapılacak sunumlar ve araştırma konusuna ilişkin rapor hazırlığı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilimsel araştırma yöntemlerini anlamış ve uygulayabilecek olmak
2) Literatür taraması ve literatür analizi yapabilmek
3) Bilimsel yayın çeşitlerinin neler olduğunu ve temel özelliklerini kavramış olmak, araştırma ve raporlama çalışmasında kullanabilmek
4) Spesifik bir konu odaklı bilimsel rapor hazırlamak ve alanında seçilen konuya yönelik sunum hazırlama becerisine sahip olmak
5) Sunum yaparken sözel/vokal/görsel olarak dinleyiciye hitap etmeyi öğrenmiş olmak, sunum esnasında iletişimin önemini kavramak, topluluk önünde rahat konuşma becerisine sahip olmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, ders içeriğinin tartışılması
2) Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür taraması, veri toplama ve değerlendirme-1
3) Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür taraması, veri toplama ve değerlendirme-2
4) Bilimsel araştırma yöntemleri, literatür taraması, veri toplama ve değerlendirme-3
5) Bilimsel rapor yazım teknikleri-1
6) Bilimsel rapor yazım teknikleri-2
7) Bilimsel rapor yazım teknikleri-3
8) Dönem İçi Sunumları-1
9) Dönem İçi Sunumları-2
10) Başarılı sunum yapabilmek için dikkat edilmesi gereken hususlar hakkında bilgilendirme.
11) Sunum hazırlık sürecindeki adımlar, sunumda iletişimin önemi.
12) Sunum yaparken sesi, beden dilini kullanma. Sunumda zamanlamanın önemi. Sunumda görsel etki, görsel yardımcıların seçimi ve kullanımı, soru-yanıt bölümünün yönetimi
13) Dönem Sonu Sunumları
14) Dönem Sonu Sunumları ve araştırma raporlarının teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: • Andrwe Bradbury (2006) Çeviri: H.Elçi, Başarılı Sunum Teknikleri, Kaizen Yayıncılık.
• Alley M. (2013) The Craft of Scientific Presentations: Critical Steps to Succeed and Critical Errors to Avoid, Springer.
• Trochim, W.M.K. (2016) Research Methods Essential Knowledge Base. Cornell University.
• Schwabish J. (2016) Better Presentations: A Guide for Scholars, Researchers, and Wonks, Columbia University Press.
• Richard Bowen, W. (2014) Engineering Ethics Challenges and Opportunities”, Springer e-book.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ödev 1 % 25
Sunum 2 % 25
Final 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 3 3 9
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Juri 3 4 12
Rapor Teslimi 2 3 6
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 160