Dersin Amacı: |
This course provides general information about occupational health and safety. Topics of this course; occupational health and safety concepts, terms, definitions and principles, the first workers' health and safety movements around the world, integrated approach to occupational health and safety, workplace risk prevention culture and risk assessment, the importance of safety culture and its place in everyday life; Establishment of safety culture and ensuring the continuity, laws, statutes and regulations, business description, OHS committee, emergency preparedness, accident-incident and corrective-preventive actions, records and records management, personal protective equipment, OHSAS 18001, ergonomics, noise, vibration , air-conditioning, the lighting. |
Dersin İçeriği: |
İş sağlığı ve güvenliği kavramı, terimler,tarifler ve prensipler, dünyada ilk işçi sağlığı ve güvenliği haraketleri, iş sağlığı ve güvenliğine bütünsel yaklaşım,iş yerinde risk önleme kültürü ve risk değerlendirme, güvenlik kültürünün önemi ve günlük yaşamdaki yeri; güvenlik kültürünün oluşturulması ve devamlılığının sağlanması, yasa,tüzük ve yönetmelikler, iş yeri tanımı, isg kurulu, acil durumlara hazırlık, kazalar-olaylar, düzeltici-önleyici faaliyetler, kayıtlar ve kayıt yönetimi, kişisel koruyucu donanımlar, ohsas 18001, ergonomi, gürültü, titreşim, iklimlendirme, aydınlatma. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere tanıtmak |
verilen ders notları
|
2) |
İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş |
verilen ders notları
|
3) |
İş sağlığı ve güvenliği şartları. |
verilen ders notları
|
4) |
İş sağlığı ve güvenliğine entegre yaklaşım. |
verilen ders notları
|
5) |
Risk değerlendirmesi |
verilen ders notları
|
6) |
Güvenlik kültürü |
verilen ders notları
|
7) |
Yasaları, tüzükleri ve düzenlemeleri açıklamak |
verilen ders notları
|
8) |
Ara Sınav |
verilen ders notları |
9) |
İSG Komitesi |
verilen ders notları
|
10) |
Acil duruma hazırlık |
verilen ders notları
|
11) |
Kayıt ve Kayıt Yönetimi |
verilen ders notları
|
12) |
Kişisel koruyucu ekipman
Ergonomi |
verilen ders notları
|
13) |
Gürültü, ses, Titreşim, Klima, Aydınlatma |
verilen ders notları
|
14) |
Proje sunumu |
verilen ders notları
|
15) |
Final Sınavı |
verilen ders notları
|
16) |
Final Sınavı |
verilen ders notları
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgi kaynaklarına ulaşma ve değerlendirme yeteneğine sahip olması |
|
2) |
Bilimsel verileri kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme yeteneğine sahip olması |
|
3) |
Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneğini haiz olması |
|
4) |
Yabancı dil olarak İngilizce’de temel bilgi düzeyini haiz olması, |
|
5) |
Hukuk dili ve adli yazışma tekniği konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması |
|
6) |
Etkin bir biçimde klavye kullanabilme becerisine sahip olması, |
|
7) |
Genel hukuk ilkelerine ve hukuk kavramlarına hâkim olması, bunları yorumlayabilme ve tartışabilme yeteneğini haiz olması |
|
8) |
Özel hukuk şahısları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması |
|
9) |
Dava açma ve dava takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması |
|
10) |
İflas ve icra takibi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması |
|
11) |
Devletin yapısı, devleti oluşturan organları, bu organların görev ve fonksiyonları, temel hak ve özgürlükler rejimi konusunda yetkin bir bilgiye sahip olması |
|
12) |
Devlet-birey arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk kuralları hakkında bilgi sahibi olması ve bu kuralları yorumlayabilme yeteneğini haiz olması |
|
13) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincini edinmiş olması |
|
14) |
Hukuku ilgilendiren mali, ekonomik ve finansal konularda, hukuksal bilişim sistemleri ve teknolojileri konularında, özellikle meclis oturumlarında, mahkeme duruşmalarında ve iş görüşmelerinde yaygın kullanılan bir yöntem olan stenografi konusunda, muhasebe ve bilgisayar alanında çalışma hayatında başarılı olabilecekleri düzeyde bilgi sahibi olması. |
|
15) |
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi
konusunda bilgi sahibi olmak |
|