Bankacılık ve Sigortacılık | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MIST102 | ||||||||
Ders İsmi: | İstatistik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİLEK YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY Doç. Dr. BİROL ALAS Öğr.Gör. ALPER ÇELTİKÇİ Doç. Dr. AYNUR PALA Dr.Öğr.Üyesi IŞILAY BİLGİÇ Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Verileri toplamak, verileri serilere dönüştürmek serilerin değişkenlik ölçülerini hesaplamak olasiliklari hesaplamak rastsal değişkenlerle analiz yapmak örnekleme yapmak test türlerini uygulamak değişkenler arasindaki ilişkiyi analiz etmek indeks hesaplamalari yapmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İstatistiğin önemi, parametreler, veriler, frekans, ortalamalar, mod, standart sapma, varyans, normal dağılım |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İstatistiğin önemi, veri, değişken, anakütle, örneklem, parametre kavramları, örnek istatistik | |
2) | Veri türleri, veri derleme, veriyi organize etme | |
3) | Verilerin grafikle gösterilmesi: Histogram, frekans poligonu | |
4) | Aritmetik ortalama, medyan, mod | |
5) | Aritmetik ortalama, medyan, mod | |
6) | Mod, aritmetik ortalama, medyan ve modun karşılaştırılması | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Mod, aritmetik ortalama, medyan ve modun karşılaştırılması | |
9) | Değişim aralığı, varyans ve standart sapma | |
10) | Değişim aralığı, varyans ve standart sapma | |
11) | • Değişim aralığı, varyans ve standart sapma | |
12) | Standart sapmanın anlamı ve değişkenlik ölçüleri | |
13) | Normal dağılım örnekleri, Normal dağılım altındaki alanın bulunması | |
14) | Standart normal dağılım tablosunun kullanımı, Basit rassal örnekleme, örnekleme hatası | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | İstatistik (MYO`lar ve Banka, Finans ve Ticari İşlemler İçin), Ekrem Yıldız, Seçkin Yayıncılık, Şubat 2010 |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Bankacılık ve sigortacılık mesleği ile ilgili kavramları tanımlayabilir. Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili sayısal yöntemleri ifade edebilir. | |||||
2) Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili sayısal yöntemleri gerekli bilgisayar programlarını kullanarak uygulayabilir. | |||||
3) Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dil ve teknolojiyi kullanabilir. | |||||
4) Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenerek kullanır. Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri sürekli takip eder. | |||||
5) Bankacılık ve sigortacılık alanındaki verileri analiz edip yorumlayabilir. Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili disiplinleri de takip eder. Sektörün sorunlarına öneriler sunabilir. | |||||
6) Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili projeleri hazırlayıp yürütebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bankacılık ve sigortacılık mesleği ile ilgili kavramları tanımlayabilir. Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili sayısal yöntemleri ifade edebilir. | 5 |
2) | Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili sayısal yöntemleri gerekli bilgisayar programlarını kullanarak uygulayabilir. | 3 |
3) | Sözlü ve yazılı iletişimde yabancı dil ve teknolojiyi kullanabilir. | 4 |
4) | Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili teorik ve uygulamalı bilgileri öğrenerek kullanır. Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri sürekli takip eder. | 2 |
5) | Bankacılık ve sigortacılık alanındaki verileri analiz edip yorumlayabilir. Bankacılık ve sigortacılık alanıyla ilgili disiplinleri de takip eder. Sektörün sorunlarına öneriler sunabilir. | 5 |
6) | Bankacılık ve sigortacılıkla ilgili projeleri hazırlayıp yürütebilir. | 4 |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 590 |