MMAK131 Isı İletimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Uçak TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Uçak Teknolojisi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMAK131
Ders İsmi: Isı İletimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi TANER KARASOY
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi LEYLA BASAK BUKLU
Dr.Öğr.Üyesi IŞILAY BİLGİÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Isı iletimi hakkında yetkinlik kazandırmak
Dersin İçeriği: • İletimi, Konveksiyon, Radyasyon tanımlamak
• Isı transferine giriş ve termik sistemleri nasıl etkilediğini tanımlar.
• Uçaklarda Isı Transferi Belirleme
• Uçaklarda ısı transferi problemlerini tanımlamak
• Silindir ve Borularda Isı Transferi Belirleme
• Silindir ve Borularda ısı transfer problemlerini çözme
• Duvarlarda Isıl Direncin Tanımlanması ve Mühendislikte Uygulama
• Termal sistemdeki önemini açıklar.
• Çok Katmanlı Silindir ve Borularda Termal Direncin Tanımlanması
• Düzlem Çok Katmanlılarda Termal Direnç problemlerini çözmeyi açıklar.
• Kapalı Sistem Modellerini tanımlamak ve bu modelleri sektörde kullanmak
• Düzlem Çok Katmanlılarda Termal Direnç problemlerini çözmeyi açıklar.
• Borularda İzolasyonun Kritik Yarıçapını Tanımlama
• Borularda İzolasyon Problemlerinin Kritik Yarıçapını Çözmeyi Açıklamak
• Finli Yüzeylerden Isı Transferi Tanımlama
• Finli Yüzeylerden Isı Transferi problemlerini çözmeyi açıklar.
• Geçici İletimi Açıklamak - Yığılmış Sistemler
• Topaklı sistemlerde geçici iletim problemlerini çözmeyi açıklar.
• Büyük Düzlem Duvarlarında Geçici İletimi Tanımlamak
• Büyük Düzlem Duvarlarında Geçici İletim problemlerini çözmeyi açıklar.
• Radyasyon Tanımla
• Isı transferinde çözme radyasyon problemlerini açıklar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Isı iletimi ile ilgili genel bilgileri öğrenir.
2) Mühendislikte ısı iletiminin yeri ve önemini kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sektörde kullanım alanlarını bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi ve Temel Terminolojileri öğrencilere tanıtmak Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
2) • İletimi, Konveksiyon, Radyasyon tanımlamak • Isı transferine giriş ve termik sistemleri nasıl etkilediğini tanımlar. Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
3) • Uçaklarda Isı Transferi Belirleme • Uçaklarda ısı transferi problemlerini tanımlamak Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
4) • Silindir ve Borularda Isı Transferi Belirleme • Silindir ve Borularda ısı transfer problemlerini çözme Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
5) • Duvarlarda Isıl Direncin Tanımlanması ve Mühendislikte Uygulama • Termal sistemdeki önemini açıklar. Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
6) • Çok Katmanlı Silindir ve Borularda Termal Direncin Tanımlanması • Düzlem Çok Katmanlılarda Termal Direnç problemlerini çözmeyi açıklar. Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
7) • Kapalı Sistem Modellerini tanımlamak ve bu modelleri sektörde kullanmak • Düzlem Çok Katmanlılarda Termal Direnç problemlerini çözmeyi açıklar. • Çok Katmanlı Silindir ve Borularda Termal Direnç Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
8) VİZE SINAVI • Enerji kavramını ve önemini tanımlamak • Enerji Formlarını Tanımlamak • Enerjinin Önemi • Bir sistemdeki enerjinin diğer formları neden değiştirdiğini açıklayın. Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
9) • Borularda İzolasyonun Kritik Yarıçapını Tanımlama • Borularda İzolasyon Problemlerinin Kritik Yarıçapını Çözmeyi Açıklamak • Borularda İzolasyonun Kritik Yarıçapı Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
10) • Finli Yüzeylerden Isı Transferi Tanımlama • Finli Yüzeylerden Isı Transferi problemlerini çözmeyi açıklar. Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
11) • Geçici İletimi Açıklamak - Yığılmış Sistemler • Topaklı sistemlerde geçici iletim problemlerini çözmeyi açıklar. • Geçici İletim - Yığılmış Sistemler Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
12) • Büyük Düzlem Duvarlarında Geçici İletimi Tanımlamak • Büyük Düzlem Duvarlarında Geçici İletim problemlerini çözmeyi açıklar. Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
13) • Radyasyon Tanımla • Isı transferinde çözme radyasyon problemlerini açıklar. Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
14) Termal sistem analizi Proje sunumları Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
15) Final Sınavı • İletimi, Konveksiyon, Radyasyon tanımlamak • Isı transferine giriş ve termik sistemleri nasıl etkilediğini tanımlar. • Uçaklarda Isı Transferi Belirleme • Uçaklarda ısı transferi problemlerini tanımlamak • Silindir ve Borularda Isı Transferi Belirleme • Silindir ve Borularda ısı transfer problemlerini çözme • Duvarlarda Isıl Direncin Tanımlanması ve Mühendislikte Uygulama • Termal sistemdeki önemini açıklar. • Çok Katmanlı Silindir ve Borularda Termal Direncin Tanımlanması • Düzlem Çok Katmanlılarda Termal Direnç problemlerini çözmeyi açıklar. • Kapalı Sistem Modellerini tanımlamak ve bu modelleri sektörde kullanmak • Düzlem Çok Katmanlılarda Termal Direnç problemlerini çözmeyi açıklar. • Borularda İzolasyonun Kritik Yarıçapını Tanımlama • Borularda İzolasyon Problemlerinin Kritik Yarıçapını Çözmeyi Açıklamak • Finli Yüzeylerden Isı Transferi Tanımlama • Finli Yüzeylerden Isı Transferi problemlerini çözmeyi açıklar. • Geçici İletimi Açıklamak - Yığılmış Sistemler • Topaklı sistemlerde geçici iletim problemlerini çözmeyi açıklar. • Büyük Düzlem Duvarlarında Geçici İletimi Tanımlamak • Büyük Düzlem Duvarlarında Geçici İletim problemlerini çözmeyi açıklar. • Radyasyon Tanımla • Isı transferinde çözme radyasyon problemlerini açıklar. Heat and Mass Transfer Yunus A. Çengel 8th edition ©2014, Published: January 7, 2014 ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Heat and Mass Transfer
Yunus A. Çengel
8th edition ©2014, Published: January 7, 2014
ISBN-10: 0073398179 • ISBN-13: 978-0073398174
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 2