Muhasebe ve Denetim (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MMBA523 | ||||||||
Ders İsmi: | Denetim Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜSEYİN MERT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. SİNAN TOPÇU Prof. Dr. AYŞE PAMUKÇU Doç. Dr. HÜSEYİN MERT Prof. Dr. FATMA PAMUKÇU Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı Doç. Dr. HAKAN TAŞTAN Prof. Dr. Barış SİPAHİ Prof. Dr. Feriştah SÖNMEZ Dr. BİLİNMİYOR BEKLER İpek TÜRKER Prof. Dr. OKTAY TAŞ Doç. Dr. ZEYNEP DİNA ÇAKMUR Dr.Öğr.Üyesi Fehmi Ali ILDIR Cem Niyazi DURMUŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Denetim sektörü için sürekli gelişen ve değişen piyasa şartlarına göre kendini yenilemeyi bilen, girişimci, dinamik ve analitik düşünce becerisine sahip yöneticiler yetiştirerek iş hayatına kazandırmaktır |
Dersin İçeriği: | Denetimin tanımı ve türleri; uluslararası ve genel kabul görmüş denetim standartları; denetim sürecinde risk, iç kontrol ve önemi; denetim sürecinde önemlilik; denetim planlaması; denetimde örnekleme, denetim kanıtları ve teknikleri; denetimde çalışma kağıtları; denetimin tamamlanması; denetim raporları; denetim ve etik |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Denetimi tanımlar. • Denetimin temel kavramlarını açıklar. • Genel kabul görmüş denetim standartlarını sıralar. | Ders |
2) | • Denetim raporunu tanımlar. • Çalışma sahası standartlarını sıralar. • Raporlama standartlarını analiz eder. | Ders |
3) | • Denetim sürecini planlar. • Müşteri seçimi sürecini tanımlar. • Bulguları raporlar. | Ders |
4) | • Denetim kanıt ve tekniklerini sıralar. • Denetim kanıtlarını sınıflandırır. • Denetim yöntemlerini sınıflandırır | Ders |
5) | • Nakit sisteminin denetimi kavramını açıklar. • Maddi doğruluk denetimlerini sıralar. • Alacaklarla ilgili uygunluk denetimini tanımlar | Ders |
6) | • Alacakların denetimi kavramını tanımlar. • Alacak senetleri denetimini analiz eder. | Ders |
7) | • Stokların denetim sürecini açıklar. • Stokların denetim amacını sıralar. • Stoklarla ilgili uygunluk denetimini uygular | Ders |
8) | Ara Sınav | Ders |
9) | • Maddi duran varlıkların denetim uygulamalarını yapar. • Maddi doğruluk denetimlerini analiz eder. | Ders |
10) | • Yabancı kaynakların denetim sürecini açıklar. • Borçların denetiminde uygulanan denetim metodlarını sıralar | Ders |
11) | • Özsermayenin denetim sürecini açıklar. • Özsermayenin denetim amacını açıklar. • Özsermayenin denetim uygulamalarını yapar | Ders |
12) | • Gelir tablosunun denetim sürecini sıralar. • Netice hesaplarını analiz eder. • Ücretlerin denetim uygulamalarını analiz eder | Ders |
13) | • Denetimde çalışma kağıtlarını tanımlar. • Çalışma kağıtlarının kullanım alanlarını sıralar. • Çalışma kağıtlarının denetim açısından önemini tanımlar. | Ders |
14) | • Kanıt türlerini sıralar. • Fonksiyonlarına göre kanıt türlerini sınıflandırır. • Amaçlarına göre kanıt türlerini sınıflandırır. • Destekleyici kanıt türlerini tanımlar. | Ders |
15) | Final | Ders |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders |
Diğer Kaynaklar: | Course |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | |||||||||
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | |||||||||
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | |||||||||
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | |||||||||
5) Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | |||||||||
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | |||||||||
7) Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | |||||||||
8) Disiplinler arası bakış açısı kazanmak. | |||||||||
9) İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | |||||||||
10) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | 5 |
2) | Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | 5 |
3) | Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | 5 |
4) | Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | 5 |
5) | Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | 5 |
6) | Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | 5 |
7) | Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | 5 |
8) | Disiplinler arası bakış açısı kazanmak. | 5 |
9) | İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | 5 |
10) | Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Tez Hazırlama | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Tez Sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ara Juri | 16 | 128 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 203 |