Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ileri program bilgisi, Adobe Photoshop ve Illustrator programlarının beraber kullanımı, Aşamalı olarak anlatılanları programda uygulama |
|
2) |
Çeşitli renk altarnatifleri oluşturma, Aşamalı olarak anlatılanları programda uygulama, ÖDEV 1’ in geliştirilmeye devam edilmesi |
Kağıt üzerinde tasarlanan bir giysinin dijital ortama aktarılmasından sonra photoshop ve illustrator programları kullanılarak çeşitli renk altarnatifleri oluşturma ve sunuma hazır hale getirmek |
3) |
Kritik, Kritikleri göz önüne alarak programda uygulama, ÖDEV 1: Değerlendirme ve yorum |
ÖDEV 1’ in tamamlanması |
4) |
Seamless Patern - Texture, Dokuları programa aktarma, Öğrencilerin kağıda çizdikleri bir dokuyu önce photoshop programına aktardıktan sonra Illustration’da seamless patern oluşturması çalışması. |
Doku eskizleri çalışma |
5) |
Kritikleri göz önüne alarak programda uygulama |
Doku çalışmalarının tamamlanması |
6) |
Seamless Dokunun model üzerinde gerçekçi uygulanması, Illustrator’da hazırlanan bir dokunun herhangi bir manken fotoğrafı üzerine ışık/gölge ve gerekli filtreler uygulanarak manipüle edilmesi. |
Doku giydirmenin araştırılması |
7) |
Doku giydirme, Seamless Dokunun model üzerinde gerçekçi uygulanması (Devam…), Manken fotoğrafı üzerine yapılan manüplasyondan sonra hazırlanan çalışmayı “Başlık + Alt Metin + İmza + Künye (İletişim Bilgileri)” unsurları gözetilerek Grafik tasarım disipliniyle sunuma hazır bir doküman haline getirmek ve bu dokümanı amacına uygun halde gerekli formatlarda kaydetmek. (psd / ai / tiff / jpg / pdf) |
Farklı doku, model araştırmaları |
8) |
• Ileri program bilgisi
• Çeşitli renk altarnatifleri oluşturma
• Seamless Patern - Texture
• Dokuları programa aktarma
• Seamless Dokunun model üzerinde gerçekçi uygulanması
|
Vizeye hazırlık |
9) |
Vizenin değerlendirmesi, uygulama üzerinde çalışma ve tartışma |
|
10) |
• Photoshop’ta dekupe + Pen Tool / Lasso ayrımı + Layer kullanımı
• Photoshop’ta kalem ve fırça ile çizim ve rotüş yapma + mod’ları öğrenme
|
Artistik moda figürü eskizleri |
11) |
• Illustrator’ta Image Trace uygulaması ile vektörel görsel oluşturma
• Illustrator ve Photoshop’ta menüleri kişiselleştirme
|
|
12) |
Photoshop ve Illustrator’da efektler, Efektleri öğrenme |
Efektleri araştırma |
13) |
Öğrenmenin ölçülmesi ve tekrar |
Öğrenilenlerin tekrar edilmesi |
14) |
Öğrenmenin ölçülmesi ve tekrar |
ÖDEV 3’ e devam |
14) |
• Seamless Dokunun model üzerinde gerçekçi uygulanması
• Illustrator’ta vektörel görsel oluşturma
• Illustrator ve Photoshop’ta menüleri kişiselleştirme
• Photoshop ve Illustrator’da efektler
|
ÖDEV 3’ e devam finale hazırlık |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. |
2 |
2) |
Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
4 |
3) |
Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. |
2 |
4) |
Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. |
3 |
5) |
Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. |
3 |
6) |
Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
5 |