MOD202 Adobe Tasarım Stüdyosu IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD202
Ders İsmi: Adobe Tasarım Stüdyosu II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 2 5 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Öğr.Gör. İSHAK ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere Adobe’un moda endütrisinde hakim olduğu İlustrator ve Photoshop programlarını kullanarak vektör-piksel bazlı imajların kontrolü ve modifiyesini öğretmektir

Dersin İçeriği: Öğrencilerin bilgisayar ortamında Adobe programlarını kullanarak giysi, kumaş, desen vb.tasarımlarını yapmaları sağlanır. Ayrıca bu programlar yardımı ile nasıl sunum yapacakları öğretilir.
• Adobe programlarını tanıma
• Adobe programları ileri fonksiyonlarını kullanabilme
• Adobe programlarını moda tasarımı alanında kullanabilme
• Adobe programları ile vektörel teknik çizim yapabilme
• Adobe programları ile hayal ettiklerini hayata geçirebilme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrencilere bilgisayar ortamında Adobe programlarını kullanarak giysi, kumaş, desen vb.tasarımlarını yapma yetisi kazandırma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ileri program bilgisi, Adobe Photoshop ve Illustrator programlarının beraber kullanımı, Aşamalı olarak anlatılanları programda uygulama
2) Çeşitli renk altarnatifleri oluşturma, Aşamalı olarak anlatılanları programda uygulama, ÖDEV 1’ in geliştirilmeye devam edilmesi Kağıt üzerinde tasarlanan bir giysinin dijital ortama aktarılmasından sonra photoshop ve illustrator programları kullanılarak çeşitli renk altarnatifleri oluşturma ve sunuma hazır hale getirmek
3) Kritik, Kritikleri göz önüne alarak programda uygulama, ÖDEV 1: Değerlendirme ve yorum ÖDEV 1’ in tamamlanması
4) Seamless Patern - Texture, Dokuları programa aktarma, Öğrencilerin kağıda çizdikleri bir dokuyu önce photoshop programına aktardıktan sonra Illustration’da seamless patern oluşturması çalışması. Doku eskizleri çalışma
5) Kritikleri göz önüne alarak programda uygulama Doku çalışmalarının tamamlanması
6) Seamless Dokunun model üzerinde gerçekçi uygulanması, Illustrator’da hazırlanan bir dokunun herhangi bir manken fotoğrafı üzerine ışık/gölge ve gerekli filtreler uygulanarak manipüle edilmesi. Doku giydirmenin araştırılması
7) Doku giydirme, Seamless Dokunun model üzerinde gerçekçi uygulanması (Devam…), Manken fotoğrafı üzerine yapılan manüplasyondan sonra hazırlanan çalışmayı “Başlık + Alt Metin + İmza + Künye (İletişim Bilgileri)” unsurları gözetilerek Grafik tasarım disipliniyle sunuma hazır bir doküman haline getirmek ve bu dokümanı amacına uygun halde gerekli formatlarda kaydetmek. (psd / ai / tiff / jpg / pdf) Farklı doku, model araştırmaları
8) • Ileri program bilgisi • Çeşitli renk altarnatifleri oluşturma • Seamless Patern - Texture • Dokuları programa aktarma • Seamless Dokunun model üzerinde gerçekçi uygulanması Vizeye hazırlık
9) Vizenin değerlendirmesi, uygulama üzerinde çalışma ve tartışma
10) • Photoshop’ta dekupe + Pen Tool / Lasso ayrımı + Layer kullanımı • Photoshop’ta kalem ve fırça ile çizim ve rotüş yapma + mod’ları öğrenme Artistik moda figürü eskizleri
11) • Illustrator’ta Image Trace uygulaması ile vektörel görsel oluşturma • Illustrator ve Photoshop’ta menüleri kişiselleştirme
12) Photoshop ve Illustrator’da efektler, Efektleri öğrenme Efektleri araştırma
13) Öğrenmenin ölçülmesi ve tekrar Öğrenilenlerin tekrar edilmesi
14) Öğrenmenin ölçülmesi ve tekrar ÖDEV 3’ e devam
14) • Seamless Dokunun model üzerinde gerçekçi uygulanması • Illustrator’ta vektörel görsel oluşturma • Illustrator ve Photoshop’ta menüleri kişiselleştirme • Photoshop ve Illustrator’da efektler ÖDEV 3’ e devam finale hazırlık
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Katrin Eismann, Wayne Palmer, “Adobe Photoshop Restoration & Retouching”
Diğer Kaynaklar: Katrin Eismann, Wayne Palmer, “Adobe Photoshop Restoration & Retouching”

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. 2
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 4
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. 2
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. 3
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. 3
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bireysel Proje
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 6 96
Uygulama 4 6 24
Sunum / Seminer 1 6 6
Proje 1 6 6
Ödevler 4 6 24
Ara Sınavlar 1 6 6
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 168