Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOD243 | ||||||||
Ders İsmi: | Nedgraphics Baskı Stüdyosu | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Elif SEZGİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerimizin baskı tasarımı iş akış hızını arttırmak, el sanatları, endüstriyel ve diğer sanatsal desen tasarımlarını dijital ortamda baskı deseni olarak çözümleme becerilerini geliştirmek amacıyla Nedgraphics yazılımlı bilgisayarlarda uygulanan bir derstir. Baskı endüstrisine yönelik geliştirilmiş Nedgraphics Baskı Yazılımı, öğrencilerimize tasarım, desen çizimi, üretim kontrolü, online arşivleme, sunum, giydirme ve katalog hazırlama imkanı verir. Öğrencilerimiz, pano ve metraj baskı deseni tasarımlarını dijital ortamda geliştirebilir, varyant oluşturabilir, estetik algıda gelişebilir, çok boyutlu düşünebilir, üç boyutlu etkili sunumlar hazırlayabilir, dijital teknolojiyi yalnız ya da beraber etkin kullanabilir, bir yabancı lisanı kullanarak çalışmasını tamamlayabilir, etik ilkeleri uygulayabilir, yaşam boyu araştırmanın önemini kavrayabilir. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilerimizin baskı tasarımı iş akış hızını arttırmak, el sanatları, endüstriyel ve diğer sanatsal desen tasarımlarını dijital ortamda baskı deseni olarak çözümleme becerilerini geliştirmek amacıyla Nedgraphics yazılımlı bilgisayarlarda uygulanan bir derstir. Baskı endüstrisine yönelik geliştirilmiş Nedgraphics Baskı Yazılımı, öğrencilerimize tasarım, desen çizimi, üretim kontrolü, online arşivleme, sunum, giydirme ve katalog hazırlama imkanı verir. Öğrencilerimiz, pano ve metraj baskı deseni tasarımlarını dijital ortamda geliştirebilir, varyant oluşturabilir, estetik algıda gelişebilir, çok boyutlu düşünebilir, üç boyutlu etkili sunumlar hazırlayabilir, dijital teknolojiyi yalnız ya da beraber etkin kullanabilir, bir yabancı lisanı kullanarak çalışmasını tamamlayabilir, etik ilkeleri uygulayabilir, yaşam boyu araştırmanın önemini kavrayabilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tekstil baskı desenleri hakkında açıklama Baskı deseni yaparken dikkat edilecek teknik bilgileri aktarma Baskı deseni özelliklerini tanımlama | - |
2) | -Firmanın beklentilerini baskı deseninin uygulanacagı kumaşları makina parkurunu tanima -Bir desen Tasarimcisi olarak tasarımların üzerinden tasarimci kimliğini ifade edebilme | - |
3) | Baskı deseni için kullanılan bilgisayar programlarını tanımlama | - |
4) | Elde çizilen bir baskı desenini bilgisayara aktarma Desenin renk indirgemesini yapma | - |
5) | Renk indirgenmesi yapılan desenlerin temizliklerinin yapılması ve çalışmaya uygun hale getirilmesi | - |
6) | Design and repeat programındaki çizim menülerinin kullanım yerlerini örneklerle açıklama | - |
7) | Raport nedir tanımlama ve örneklerle açıklama | - |
8) | Vize Teslimi | - |
9) | Varyantla renk konuları hakkında bilgilendirme | - |
10) | Aynı deseni farklı alanlara gore varyantlandırıp örnekleriyle karşılaştırma ve değerlendirme | - |
11) | Atölye çalışması | - |
12) | Atölye çalışması | - |
13) | Atölye Çalışma | - |
14) | Atölye Çalışması | - |
15) | Bir baskı desenini üretilebilecek halde varyantlarıyla hazırlama | - |
16) | Final Teslimi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | ... |
Diğer Kaynaklar: | ... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | 3 |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | 3 |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 4 |
Ders | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 124 |