Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOD246 | ||||||||
Ders İsmi: | Giyside Metraj Baskı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencinin, giysilik veya döşemelik desen koleksiyonu hazırlamasını, koleksiyondaki desenlerden birini şablon baskı (ipek baskı) yöntemiyle, deneysel yüzey araştırmaları da yaparak baskı atölyesinde uygulamasını ve uygulamada kullanılan tekniği, baskı işlemi aşamalarını kavramasını sağlamaktır. Ayrıca, baskı tasarımı alanında yaratıcı gücüyle ürünlerini yorumlayabilen tasarımcılar yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği: | • Moda ve tekstil baskı tasarımı alanında yaratıcı ve özgün ürünler ortaya koyma • Tasarımını raportlandırabilme ve endüstri ortamında çoğaltılabilirliğini sağlama • Bilgi birikimini ve yaratıcı çalışmalarını bir dosya(portfolyo) ile sunabilme • Tasarıma yönelik kaynağın (konsept belirleme ve eskiz yorumlama) bilgi birikimini kullanabilme • Bir yöntem kullanarak özgün tasarım ürünleri oluşturma • Tekstil tasarımı ilkelerinin anlaşılması, sanatsal ve sosyal gelişmelerin tasarım prensipleri bağlamında irdelenmesi • Tekstil yüzeylerin desenlenmesine ait yöntemlerle ilgili genel bilgilerin aktarılması • Basılabilir desen koleksiyonu hazırlanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Seçilen tasarımların raportlanma için hazırlanması • Raportlama tekniğinin belirlenmesi • Tasarım raportlanmasının tamamlanması | - |
1) | • Giyside Metraj Baskı dersinin öğrenciye tanıtılması. • Dönem için ders planı yapılması. • Ders planının tanıtılması | - |
1) | Seçilen tasarımların baskı atölyesinde şablon baskı tekniği ile uygulanması Şablon baskı tekniğine hazırlık aşamasının tamamlanması | - |
2) | • Temanın belirlenmesi • Desen koleksiyonunun hangi alanda kullanılacağının belirlenmesi • Tasarımda renklerin ve biçimlerin kararlaştırılması. | - |
3) | • Temanın belirlenmesi • Desen koleksiyonunun hangi alanda kullanılacağının belirlenmesi • Tasarımda renklerin ve biçimlerin kararlaştırılması. | - |
4) | • Desen koleksiyonu için araştırmaların değerlendirlmesi • Yapılan eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi | - |
5) | • Desen koleksiyonu için araştırmaların değerlendirlmesi • Yapılan eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi | - |
6) | • Desen koleksiyonu için araştırmaların değerlendirlmesi • Yapılan eskiz çalışmalarının değerlendirilmesi | - |
7) | • Desen koleksiyonlarının baskı ile denemelerinin yapılması • Raportlama tekniğine uygun olanların belirlenmesi • Metraj baskı olarak uygulanacak olan desenlerin belirlenmesi | - |
8) | Vize Teslimi | - |
9) | • Farklı malzeme seçiminin yapılması • Farklı tekniklerin anlatılması • Farklı renklerin tekstilde vereceği etkinin görülmesi • Farklı malzeme ve tekniklerle tasarımların renkli olarak çalışılması | - |
10) | • Farklı malzeme seçiminin yapılması • Farklı tekniklerin anlatılması • Farklı renklerin tekstilde vereceği etkinin görülmesi • Farklı malzeme ve tekniklerle tasarımların renkli olarak çalışılması | - |
11) | • Seçilen tasarımların raportlanma için hazırlanması • Raportlama tekniğinin belirlenmesi • Tasarım raportlanmasının tamamlanması | - |
12) | Seçilen tasarımların baskı atölyesinde şablon baskı tekniği ile uygulanması Şablon baskı tekniğine hazırlık aşamasının tamamlanması | - |
13) | Final Projesinde sunulacak baskıların çalışması | - |
14) | Final Projesinde sunulacak baskıların çalışması | - |
15) | Final Projesinde sunulacak baskıların çalışması | - |
16) | Final Projesi Teslimi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | • Prof. Reyhan Kaya , “Türk yazmacılık sanatı: tahta kalıpla kumaş baskısı” |
Diğer Kaynaklar: | ... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 5 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 2 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 4 | 64 |
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Proje | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 112 |