MOD250 Moda Trendleri Öykü Stüdyosu Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD250
Ders İsmi: Moda Trendleri Öykü Stüdyosu I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerimizin tasarım aşamasından önce güncel moda eğilimlerini kavramasını, giysiye dair iplik, kumaş, renk ve stil eğilimlerini araştırmasını, edindiği bilgileri derleyerek bir konsept belirlemesini, tasarımına yön verebilmesi için belirlenen konsept ve tema üzerinden hikaye panoları oluşturulabilme becerilerini geliştiren bir derstir. Böylece öğrencilerin tasarım süreci hazırlık aşamalarını kavraması sağlanır.
Dersin İçeriği: Öğrencilerimizin tasarım aşamasından önce güncel moda eğilimlerini kavramasını, giysiye dair iplik, kumaş, renk ve stil eğilimlerini araştırmasını, edindiği bilgileri derleyerek bir konsept belirlemesini, tasarımına yön verebilmesi için belirlenen konsept ve tema üzerinden hikaye panoları oluşturulabilme becerilerini geliştiren bir derstir. Böylece öğrencilerin tasarım süreci hazırlık aşamalarını kavraması sağlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Trend oluşturma becerisini artırmak, teknik anlayış ve malzeme seçimi geliştirmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) To be able to draw and sketch activities related to chosen themes.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi öğrencilere ve gerekli materyal listesine tanıtın. -
2) • Bir Trendsetter'ın ne olduğunu tanımlayın • Trend belirleyici örnekleri göster • Nasıl trend belirleyici olacağınızı açıklayın -
3) • Organik kavramları örneklerle açıklar. • Doğal kavramları örneklerle açıklayın. -
4) • Bir tema seç • Bir sunum kendi temaları haline getirin. -
5) • Bir hikayenin nasıl oluşturulacağını açıklayın • Seçilen tema hakkında bir hikaye oluşturun. • Bir hikaye yazın ve gösterin. -
6) • Hikayeyle ilgili görüntüleri ve görselleri seçin. • Fotoğraf ve görsellerin fotoğrafını çekin. • Bu belgelerin nasıl çizileceğini açıklayın. -
7) • Hikaye ve görseller için renkleri ve malzemeleri seçin. • Renk eğilimlerini sezon trendlerine göre açıklayın ve araştırın. • Teknik araştırmanın nasıl yapıldığını açıklayın -
8) Vize -
9) • Seçilen malzemeleri tanımla • Malzemelerin nasıl kullanılacağını açıklamak -
10) • Sanal koleksiyonun ne olduğunu açıklayın. • Sanal bir koleksiyonun nasıl oluşturulduğunu açıklayın. • Fotoğraf malzemeleri ve dokuları çekin • Modelin görsellerinde orijinal sanal koleksiyon oluşturma -
11) • Sanal koleksiyonun ne olduğunu açıklayın. • Sanal bir koleksiyonun nasıl oluşturulduğunu açıklayın. • Fotoğraf malzemeleri ve dokuları çekin • Modelin görsellerinde orijinal sanal koleksiyon oluşturma -
12) • Sanal koleksiyonun ne olduğunu açıklayın. • Sanal bir koleksiyonun nasıl oluşturulduğunu açıklayın. • Fotoğraf malzemeleri ve dokuları çekin • Modelin görsellerinde orijinal sanal koleksiyon oluşturma -
13) • Kolajlı (kes ve yapıştır) veya küçük resim içeren film şeridi oluşturun. • Film şeridi örneklerini analiz edin -
14) • Kolajlı (kes ve yapıştır) veya küçük resim içeren film şeridi oluşturun. • Film şeridi örneklerini analiz edin -
15) • Kolajlı (kes ve yapıştır) veya küçük resim içeren film şeridi oluşturun. • Film şeridi örneklerini analiz edin -
16) Final Teslimi -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Ann Marie Fiore, Heyejeong Kim,“Fashion Trends: Analysis and Forecasting (Understanding Fashion)”, ISBN-13: 978-1847882936, ISBN-10: 1847882935
Diğer Kaynaklar: • Ann Marie Fiore, Heyejeong Kim,“Fashion Trends: Analysis and Forecasting (Understanding Fashion)”, ISBN-13: 978-1847882936, ISBN-10: 1847882935

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. 2
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 2
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. 3
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bireysel Proje
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Uygulama 16 2 32
Proje 2 4 8
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 112