Dersin Amacı: |
Öğrencilerimizin tasarım aşamasından önce güncel moda eğilimlerini kavramasını, giysiye dair iplik, kumaş, renk ve stil eğilimlerini araştırmasını, edindiği bilgileri derleyerek bir konsept belirlemesini, tasarımına yön verebilmesi için belirlenen konsept ve tema üzerinden hikaye panoları oluşturulabilme becerilerini geliştiren bir derstir. Böylece öğrencilerin tasarım süreci hazırlık aşamalarını kavraması sağlanır. |
Dersin İçeriği: |
Öğrencilerimizin tasarım aşamasından önce güncel moda eğilimlerini kavramasını, giysiye dair iplik, kumaş, renk ve stil eğilimlerini araştırmasını, edindiği bilgileri derleyerek bir konsept belirlemesini, tasarımına yön verebilmesi için belirlenen konsept ve tema üzerinden hikaye panoları oluşturulabilme becerilerini geliştiren bir derstir. Böylece öğrencilerin tasarım süreci hazırlık aşamalarını kavraması sağlanır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere ve gerekli materyal listesine tanıtın. |
- |
2) |
• Bir Trendsetter'ın ne olduğunu tanımlayın
• Trend belirleyici örnekleri göster
• Nasıl trend belirleyici olacağınızı açıklayın |
- |
3) |
• Organik kavramları örneklerle açıklar.
• Doğal kavramları örneklerle açıklayın. |
- |
4) |
• Bir tema seç
• Bir sunum kendi temaları haline getirin. |
- |
5) |
• Bir hikayenin nasıl oluşturulacağını açıklayın
• Seçilen tema hakkında bir hikaye oluşturun.
• Bir hikaye yazın ve gösterin. |
- |
6) |
• Hikayeyle ilgili görüntüleri ve görselleri seçin.
• Fotoğraf ve görsellerin fotoğrafını çekin.
• Bu belgelerin nasıl çizileceğini açıklayın. |
- |
7) |
• Hikaye ve görseller için renkleri ve malzemeleri seçin.
• Renk eğilimlerini sezon trendlerine göre açıklayın ve araştırın.
• Teknik araştırmanın nasıl yapıldığını açıklayın |
- |
8) |
Vize |
- |
9) |
• Seçilen malzemeleri tanımla
• Malzemelerin nasıl kullanılacağını açıklamak |
- |
10) |
• Sanal koleksiyonun ne olduğunu açıklayın.
• Sanal bir koleksiyonun nasıl oluşturulduğunu açıklayın.
• Fotoğraf malzemeleri ve dokuları çekin
• Modelin görsellerinde orijinal sanal koleksiyon oluşturma |
- |
11) |
• Sanal koleksiyonun ne olduğunu açıklayın.
• Sanal bir koleksiyonun nasıl oluşturulduğunu açıklayın.
• Fotoğraf malzemeleri ve dokuları çekin
• Modelin görsellerinde orijinal sanal koleksiyon oluşturma |
- |
12) |
• Sanal koleksiyonun ne olduğunu açıklayın.
• Sanal bir koleksiyonun nasıl oluşturulduğunu açıklayın.
• Fotoğraf malzemeleri ve dokuları çekin
• Modelin görsellerinde orijinal sanal koleksiyon oluşturma |
- |
13) |
• Kolajlı (kes ve yapıştır) veya küçük resim içeren film şeridi oluşturun.
• Film şeridi örneklerini analiz edin |
- |
14) |
• Kolajlı (kes ve yapıştır) veya küçük resim içeren film şeridi oluşturun.
• Film şeridi örneklerini analiz edin |
- |
15) |
• Kolajlı (kes ve yapıştır) veya küçük resim içeren film şeridi oluşturun.
• Film şeridi örneklerini analiz edin |
- |
16) |
Final Teslimi |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. |
2 |
2) |
Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
2 |
3) |
Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. |
|
4) |
Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. |
3 |
5) |
Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. |
|
6) |
Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
|