MOD264 Sanatsal Tekstillerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD264
Ders İsmi: Sanatsal Tekstiller
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerimizin, çeşitli malzemeler ve dikiş teknikleri kullanarak tekstil dokusu oluşturma becerilerini geliştirmek amacıyla donanımlı Giysi Atölyesi ve teknik ekibi destekli uygulanan son derece yaratıcı bir derstir.
Öğrencilerimiz, estetik ilkelerini uygulayarak üç boyutlu düşünebilir, sanatsal ifade tarzlarını keşfederek plastik sanatlar ile tekstil arasındaki ilişkiyi kurgulayabilirler. Tasarımlarını giysi kullanımı ve tüketilebilir olabilmeye yönelik geliştirerek teknik ekiplerle etkin iletişim kurabilirler. Moda figürü çizim tekniklerini uygulayabilir, modanın tekstil sektörüyle ilgili disiplinler arası ilişkisini kavrayabilir, yaşam boyu araştırmanın önemini kavrayabilir

Dersin İçeriği: Öğrencilerimizin, çeşitli malzemeler ve dikiş teknikleri kullanarak tekstil dokusu oluşturma becerilerini geliştirmek amacıyla donanımlı Giysi Atölyesi ve teknik ekibi destekli uygulanan son derece yaratıcı bir derstir.
Öğrencilerimiz, estetik ilkelerini uygulayarak üç boyutlu düşünebilir, sanatsal ifade tarzlarını keşfederek plastik sanatlar ile tekstil arasındaki ilişkiyi kurgulayabilirler. Tasarımlarını giysi kullanımı ve tüketilebilir olabilmeye yönelik geliştirerek teknik ekiplerle etkin iletişim kurabilirler. Moda figürü çizim tekniklerini uygulayabilir, modanın tekstil sektörüyle ilgili disiplinler arası ilişkisini kavrayabilir, yaşam boyu araştırmanın önemini kavrayabilir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Tekstilin sanat dilinin oluşturulması
2) • Plastik Sanatlarda tekstilin yerinin anlaşılması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Tekstilden farklı malzemelerle farklı yüzeyler yaratabilme yeteneği oluşturulması.
2) • Kavram ile tasarım arasında kanıtlanabilir ilişki kurarak eskiz defteri alışkanlığı edinebilmeleri
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanatsal Tekstiller dersinin öğrenciye tanıtılması. -
2) • Sanatsal Tekstil nedir? tanımlanması. • Sanatsal Tekstil tarihine bakış örneklerle anlatılması. -
3) • Tekstil kullanmadan değişik birimlerle farklı yüzey oluşturulması • Nesne seçiminde yöntem ve araştırmaların tartışılması -
4) • Sanatsal Tekstil’de yeni fikirler geliştirilmesi. • Görsel ve malzeme ile ilişki kurularak teknik çözümlerin araştırılması. • Görsellerin soyut kavramlarla buluşarak farklı anlatımların araştırılması. -
5) • Seçilen nesnenin bütünü ve detaylarından farklı en az 15 adet görsel hazırlanması • Eskizlerin çizilmesi. -
6) •Seçilen nesnenin geometrik bir eleman eşliğinde hacim araştırmasının yapılması •Seçilen nesnenin geometrik bir eleman eşliğinde hacim araştırmasının yapılması -
7) •Seçilen nesnenin geometrik bir eleman eşliğinde hacim araştırmasının yapılması •Seçilen nesnenin strüktür araştırılması yapılarak yüzeysel oluşumların elde edilmesi -
8) Vize Sunumu -
9) •Seçilen nesnenin strüktür araştırılması yapılarak yüzeysel oluşumların elde edilmesi -
10) •Oluşturulan yüzeyin tekstil ortamına uyarlanması. •Seçilen nesnenin geometrik bir eleman eşliğinde hacim araştırmasının yapılması. -
11) •Oluşturulan yüzeyin tekstil ortamına uyarlanması. •Seçilen nesnenin geometrik bir eleman eşliğinde hacim araştırmasının yapılması. -
12) •Oluşturulan yüzeyin tekstil ortamına uyarlanması. •Seçilen nesnenin geometrik bir eleman eşliğinde hacim araştırmasının yapılması. -
13) •Oluşturulan yüzeyin tekstil ortamına uyarlanması. •Seçilen nesnenin geometrik bir eleman eşliğinde hacim araştırmasının yapılması. -
14) Final Sunumu için sergileme hazırlıklarının yapılması -
15) Final Sunumu için sergileme hazırlıklarının yapılması -
16) Final Sunumu -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Extreme Beauty The Body Transformed
Harold Koda
1984 London| Victoria and Albert Museum | 1st Edition
ISBN: 0-300-10312-3

400 Years of Fashion
Natalie Ginsburg
2012 New York| The Metropolitan Museum of Art| 6th Edition
ISBN: 978-1-85177-301-5
Diğer Kaynaklar: ...

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 4
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. 3
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. 3
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 16 2 32
Proje 10 3 30
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 116