MOD306 Dokuma El Sanatlarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD306
Ders İsmi: Dokuma El Sanatları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrenenin, tekstil el sanatlarını tanıması,ckirkitli dokuma yöntemlerini ve malzemelerini temel uygulama düzeyinde öğrenmesi, konu üzerinde araştırma yapması, edindiği bilgileri özgün, modern tasarımlar ve sanatsal çalışmalar oluşturmada kullanma becerisi kazanmasıdır.
Dersin İçeriği: • Kirkitli dokumaları bütün yönleri ile tanımlayabilen,
• Her türlü geleneksel ve denenmiş değerleri çağdaş yorumlamalarda kullanabilen
• Üretilecek malzeme ile bağlı bulunduğu teknik altyapı arasındaki koordinasyonu sağlayan,
• Teması belirlenmiş uygulamaya hazırlık olarak, ön çalışmayı eksiksiz yapabilen
• Özgün tasarımlarını geleneksel ve endüstriyel yöntemlerle uygulanabilir şekilde düzenleyebilen,
• Deneysel, yaratıcı ve teknik çözümü yapılmış örnek çalışmaları yürütebilen olması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kirkitli dokumaları bütün yönleri ile tanımlayabilen,
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) . Deneysel, yaratıcı ve teknik çözümü yapılmış örnek çalışmaları yürütebilen olması amaçlanmaktadır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • El Sanatlarının tanımlanması • Tekstil dokuma el sanatları hakkında genel bilgi verilmesi • İngilizce mesleki terimlerin tanımlanması ...
2) Temel dokuma bilgisinin verilmesi Kirkitli dokuma ne olduğunun tanımlanması ve örneklerle anlatılması Halı, Kilim, Cicim, Sili, Sumak Dokuma Teknikleri nasıl yapıldığının anlatılması Kirkitli dokumalarda yöresel özelliklerin araştırılması ...
3) Düz kirkitli dokumalar ve çeşitlerinin incelenmesi • kilim ve türleri • cicim ve türleri • sili(zili) ve türleri • sumak ve türleri ...
4) Havlı kirkitli dokumaların neler olduğunun anlatılması El halıları hakkında genel bilgi verilmesi El halısı üretiminde kullanılan malzeme ve araçların tanıtılması Halıda desenlendirme yöntemlerinin açıklanması İngilizce mesleki terimlerin tanımlanması ...
5) Araştırma konularının ppt. olarak sunulması Endüstriyel halı üretim yöntemlerinin ve malzemelerinin açıklanması ...
6) Geleneksel kirkitli dokuma yöntem ve desenlerinin incelenmesi Geleneksel kirkitli dokuma yöntemlerinin modern tasarımlarda ve sanatsal çalışmalarda kullanımının incelenmesi Tema belirlenmesi ...
7) A3 ebadında sekiz adet serbest teknikle renkli yer yaygısı tasarım çalışmalarının hazırlanması Seçilen iki tasarımdan birinin kilim diğerinin halı teknikleri kullanılacak şekilde bilgisayar ortamında düzenlenmesi Renk azaltımı ve ölçülendirme çalışmasılarının yapılması Uygulama hesaplamalarının tamamlanması İngilizce mesleki terimlerin incelenmesi ...
8) ARA SINAV ...
9) Tema görselleri ve 100 kelimelik tema yazısının belirlenmesi Tema paftalarının hazırlanması Tasarımların bilgisayar ortamında giydirme görsellerinin hazırlanması Malzeme araştırmasının yapılması ...
10) Çözgü iplik sayısının belirlenmesi Çözgü ipliklerinin açılması Çözgü hazırlığının sonlandırılması ...
11) Tasarımlara göre atkı iplerinin de hazırlanmasıyla öğrencilerin dokumaya başlaması Dokumaya Başlama ...
12) Dokuma işlemine başlanması ...
13) Dokuma İşlemi ...
14) Dokuma İşlemi ...
15) Dokuma İşlemi ...
16) FİNAL ...

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Tasarimda Yol Haritam, Burhan Bahriyeli, 2010
• Kumaş Yapı Bilgisi Ders Notları, Başak Özkendirci, Burhan Bahriyeli, 2009
Diğer Kaynaklar: • Tasarimda Yol Haritam, Burhan Bahriyeli, 2010
• Kumaş Yapı Bilgisi Ders Notları, Başak Özkendirci, Burhan Bahriyeli, 2009

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 4
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. 3
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. 3
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 5 3 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 3 45
Toplam İş Yükü 108