Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MOD338 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Tasarımı II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin dersin planlı başlangıç zamanından sonraki ilk 15 dakika içinde derse katılması serbesttir, geç kalma süresini uzatmak her dersin öğretim elemanının takdirindedir. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilerimizin 2.sınıfta öğrendikleri temel moda tasarım ilke ve yöntemlerini kullanarak yaratıcı yönlerini geliştirdikleri uygulamalı proje dersidir. Belirlenen tema çerçevesinde konsept geliştirilerek malzeme ve eskiz çalışmalarına başlanır. Bir hedef-kitle gözeterek koleksiyon hazırlama, moda illustrasyonlarıyla tasarımlarını ortaya koyma becerlerini geliştiren öğrencilerimiz, artistik ve yaratıcı yönlerini geliştirirler. Tasarlamış oldukları (en az 6 parçadan oluşan) koleksiyonlarını konsept aşamasından,illustrasyonlara,seçilen uygun mazlemeden teknik çizimlerine kadar tamamlayarak uygulama ve dikime hazır hale getirmeyi öğrenirler. Öğrenciler tarafından geliştirilen tasarımlar bir moda koleksiyonu oluşturacak şekilde değerlendirilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği ve akışı hakkında bilgi verme Moda Kavramını tanımlama ve açıklama Haute-Couture,hazir giyim,hizli Pazar kavramlarinin tanimlama ve orneklendirilme | ... |
2) | Moda Egiliminin Taniminı yapma ve açıklama Moda Eğilimi çeşitlerini açıklama Moda Trend Analizi nasil yapılır; adimlari nelerdir? anlatma | ... |
3) | Arastirma Odevlerinin teslimi ve derste sunumu ve değerlendirilmesi (Onceki öğrenci calismalarindan ornek koleksiyon gösterilmesi ve koleksiyon ayartım sürecinin aktarılması) | ... |
4) | Trend Analizi sunumunun yapilmasi | ... |
5) | Koleksiyon Konseptlerinin derste sunumu, değerlendirilmesi ve yorumlanması Tashihlerden sonra koelksiyon temalarının onayı | Koleksiyon konseptlerinin sunumlarda revise edilmesi ve koleksiyon temasının netleştirilmesi |
6) | Eskiz çalışmalarına başlanması Koleksiyon yaratım süreci | ... |
7) | Eskiz çalışmalarına başlanması Stüdyo çalışması sırasında tashihlerle yaratım sürecini geliştirme Koleksiyon yaratım süreci | ... |
8) | ARA SINAV | ... |
9) | Eskizlerin elenmesi,koleksiyon tasarımlarının belirlenmesi ve elde illüstrasyonlara baslanmasi (Koleksiyonlar 6 parcalik tasarımlardan olusacaktir.) Koleksiyon tasarımlarının belirlenmesi | ... |
10) | İllustrasyon çizimleri için renklendirme çalışmaları: Kağıt üzerinde karışık teknik ile çizim İllustrasyon Çizimlerinin tamamlanması | ... |
11) | Teknik çizim hakkında bilgilendirme Teknik Çizim alıştırmaları Koleksiyonların teknik çizimi | ... |
12) | Teknik Çizimlerin revizesi ve tamamlanması | ... |
13) | Final Proje sunumlarinin hazirlanmasi (ppt sunumu) 1. Koleksiyon adi ve kapak sayfasi 2. Araştırma konusu ve koleksiyonun çıkış noktası 3. Storyboard (renk paleti,tema,ilham görselleri,malzeme) 4. Hedef kitle (kadın,erkek,çocuk/couture,hazir-giyim,hizli Pazar/business,casual,avant-garde) 5. Koleksiyon çizimleri (Illustrasyonlar tamamlanmis ve dijital ortama aktarilmis sekilde) | .... |
14) | Final Proje sunum çalışmaları Teknik Çizimlerin control edilerek varsa revizelerin tamamlanması | ... |
15) | Proje sunumlarının tamamlanması Teknik Çizimlerin tamamlanması Yaratım ve tasarım süreçlerini tamamlama; koleksiyonları üretime hazır hale getirme | ... |
16) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | ‘Colors for Modern Fashion’, Nancy Riegelman,Nine Heads Media |
Diğer Kaynaklar: | ‘Colors for Modern Fashion’, Nancy Riegelman,Nine Heads Media |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | 3 |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 2 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | 3 |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 3 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Proje Hazırlama |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 4 | 64 |
Uygulama | 5 | 10 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 10 | 150 |
Toplam İş Yükü | 264 |