Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere tanıtmak
Müfredat
Tamamlandığını doğrulamak için Ders Anahatı, Eğitmen Tartışma |
... |
2) |
• Tarih öncesi kıyafetleri tanımlayın
• Eski Mısır ve Mezopotamya'daki kıyafetleri açıklar.
Tarih Öncesi Dönem |
... |
3) |
• Antik Yunanistan’daki kıyafetleri tanımlayın
• Antik Roma ve Bizans'ta (Yeni Roma) Kıyafetleri Açıklayın ve Karanlık Çağlar ve Bizans Birlikteliği
Antik Yunan
Antik Roma ve Bizans |
... |
4) |
• Ortaçağ ve Gotik kıyafetlerin ne olduğunu belirleyin
• 14. ve 16. Yüzyıl Rönesansını açıklar.
• Elizabeth ve Jacobean dönemlerini açıklayın (1558-1603)
Yüksek ve Geç Orta Çağlar |
... |
5) |
• Erken Barok ve 14.Louis Dönemi'ni (1660-1715) Açıklayın
• Rokoko süresinin ne olduğunu belirleme
• Erkeklerin Rokoko döneminde nasıl giyildiğini (kravat) açıklayın.
• Erkeklerin Rokoko dönemindeki aşınmasını önleyin.
• Baskılı ve işlemeli tekstillerde egzotizmi göstermek
• 18. Yüzyılın 2. yarısını ortadan kaldırmak
• Başlıkların ve aksesuarların nasıl tasarlandığını açıklayın
• Moda dergilerinin doğumunu tartışın
18. yüzyıl |
... |
6) |
• Neoklasik (1775-1795) ve Fransız Devrimi dönemlerinde (1790-1795) giysileri açıklayın
• Fransız ve Sanayi Devrimlerinin etkilerini açıklamak
• Viktorya Dönemi (kabarık) 1848-1870 ve (koşuşturma) 1870-1890'ın ne olduğunu Derscribe
İmparatorluk Dönemi ve Romantik Dönem |
... |
7) |
• 19. yüzyılda kabarıklık ve koşuşturma nedir açıklayın
• Beyaz gelinlik geleneğini ve öğleden sonra resepsiyonlarını açıklayın
• Charles Frederick Worth’ın kim olduğunu belirleyin (dönemin Tasarımcısı)
Art nouveau'nun giyim üzerindeki etkilerini açıklamak
19. yüzyıl |
... |
8) |
• Tarih Öncesi Dönem
• Antik Yunanistan, Roma ve Bizans
• Yüksek ve Geç Orta Çağ
• 18. yüzyıl
• 19. yüzyıl |
... |
9) |
ARA SINAV |
... |
10) |
• 20. yüzyıl başlarında S-eğrisi siluetleri açıklamak
• Paul Poiret'in kim olduğunu tanımlayın
• Oryantalist etkiyi tanımlayın ve korse bırakma
• Kimono tarzı ve Japon kültürünün etkilerini açıklar.
• Moda dergilerini ve moda örneklerini analiz etme
20. yüzyıl |
... |
11) |
• 1920'lerde yeni Garçonne Style silüetini açıklayın
• Çocukça görünüşün ne olduğunu açıklayın
• Coco Kanalı'nın kim olduğunu belirleyin.
• Kıyafet ve hırka kıyafetlerini incelemek
• Elsa Schiaparelli'nin kim olduğunu açıklayın ve tasarımlarını analiz edin
• 1930’larda Chanel, Madeleine Vionnet ve C.Balenciaga’yı analiz edin.
• Hollywood Filmleri ve stil ikonlarını gösterin (Marlene Dietrich, Greta Garbo)
• Moda Fotoğrafçılığının nasıl olduğunu gösterin
• Sürrealizm, Fütürizm ve Art Deco'yu açıklama
I. Dünya Savaşı (1914-1918) ve Sanat akımlarının modadaki etkileri |
... |
12) |
2. Dünya Savaşı'nın etkilerini açıklamak,
• Askeri modayı tanımla
• Amerikan modasının yükselişini açıklamak (hazır giyimin doğuşu)
• Haute couture'un canlanmasını açıklayın
• Christian Dior'u analiz edin - "Yeni Bakış"
1940'larda ve 1950'lerde |
... |
13) |
• İş kadını rolünü, erkeksi etkinin tanımlanması (Armani, Donna Karan)
• Ne streç giysi, sportif görünüm, beden bilinci tarzı olanları açıklayın (Jean-Paul Gaultier)
• Pop müzik trendini tartışın
1980'lerde ve 1990'larda |
... |
14) |
• Uzak doğu tasarımcılarının yükselişini tanımlayın (Yohji Yamamoto, Rei Kawakubo, Issey Miyake)
• Vintage ve yeniden yapılanma kavramını analiz etmek |
... |
15) |
• Sürdürülebilir Tasarım, Eko-tekstil ve eko trendleri, Koruyucu ve teknik tekstilleri tanımlayın; ileri teknoloji malzemeleri |
... |
16) |
Final |
... |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. |
5 |
2) |
Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. |
1 |
4) |
Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. |
|
5) |
Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. |
2 |
6) |
Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
4 |