MOD347 Giysi Tarihiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD347
Ders İsmi: Giysi Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerimizin; sosyolojik, ekonomik ve toplumsal olaylar neticesinde değişen ve moda endüstrisinin temelini oluşturan giysi ve stil tarihinin evrensel gelişimini ve dönemsel farklılıklarını kavramaları amacıyla uygulanan bir derstir. Giysi Tarihi, öğrencilerimizin tasarlayacakları giysi ürünlerine dair bilinçlenmelerine, “retro” ve “vintage” kavramlarını doğru yorumlamalarına; güncel trendleri bilinçli takip edebilmelerine imkan verir.
Dersin İçeriği: Öğrencilerimizin; sosyolojik, ekonomik ve toplumsal olaylar neticesinde değişen ve moda endüstrisinin temelini oluşturan giysi ve stil tarihinin evrensel gelişimini ve dönemsel farklılıklarını kavramaları amacıyla uygulanan bir derstir. Giysi Tarihi, öğrencilerimizin tasarlayacakları giysi ürünlerine dair bilinçlenmelerine, “retro” ve “vintage” kavramlarını doğru yorumlamalarına; güncel trendleri bilinçli takip edebilmelerine imkan verir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Giyimin tarihsel gelişimini analiz etmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Farklı kıyafet ve moda stillerini ayırt etmek ((İtalyan, Fransız, Amerikan vb.)
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi öğrencilere tanıtmak Müfredat Tamamlandığını doğrulamak için Ders Anahatı, Eğitmen Tartışma ...
2) • Tarih öncesi kıyafetleri tanımlayın • Eski Mısır ve Mezopotamya'daki kıyafetleri açıklar. Tarih Öncesi Dönem ...
3) • Antik Yunanistan’daki kıyafetleri tanımlayın • Antik Roma ve Bizans'ta (Yeni Roma) Kıyafetleri Açıklayın ve Karanlık Çağlar ve Bizans Birlikteliği Antik Yunan Antik Roma ve Bizans ...
4) • Ortaçağ ve Gotik kıyafetlerin ne olduğunu belirleyin • 14. ve 16. Yüzyıl Rönesansını açıklar. • Elizabeth ve Jacobean dönemlerini açıklayın (1558-1603) Yüksek ve Geç Orta Çağlar ...
5) • Erken Barok ve 14.Louis Dönemi'ni (1660-1715) Açıklayın • Rokoko süresinin ne olduğunu belirleme • Erkeklerin Rokoko döneminde nasıl giyildiğini (kravat) açıklayın. • Erkeklerin Rokoko dönemindeki aşınmasını önleyin. • Baskılı ve işlemeli tekstillerde egzotizmi göstermek • 18. Yüzyılın 2. yarısını ortadan kaldırmak • Başlıkların ve aksesuarların nasıl tasarlandığını açıklayın • Moda dergilerinin doğumunu tartışın 18. yüzyıl ...
6) • Neoklasik (1775-1795) ve Fransız Devrimi dönemlerinde (1790-1795) giysileri açıklayın • Fransız ve Sanayi Devrimlerinin etkilerini açıklamak • Viktorya Dönemi (kabarık) 1848-1870 ve (koşuşturma) 1870-1890'ın ne olduğunu Derscribe İmparatorluk Dönemi ve Romantik Dönem ...
7) • 19. yüzyılda kabarıklık ve koşuşturma nedir açıklayın • Beyaz gelinlik geleneğini ve öğleden sonra resepsiyonlarını açıklayın • Charles Frederick Worth’ın kim olduğunu belirleyin (dönemin Tasarımcısı) Art nouveau'nun giyim üzerindeki etkilerini açıklamak 19. yüzyıl ...
8) • Tarih Öncesi Dönem • Antik Yunanistan, Roma ve Bizans • Yüksek ve Geç Orta Çağ • 18. yüzyıl • 19. yüzyıl ...
9) ARA SINAV ...
10) • 20. yüzyıl başlarında S-eğrisi siluetleri açıklamak • Paul Poiret'in kim olduğunu tanımlayın • Oryantalist etkiyi tanımlayın ve korse bırakma • Kimono tarzı ve Japon kültürünün etkilerini açıklar. • Moda dergilerini ve moda örneklerini analiz etme 20. yüzyıl ...
11) • 1920'lerde yeni Garçonne Style silüetini açıklayın • Çocukça görünüşün ne olduğunu açıklayın • Coco Kanalı'nın kim olduğunu belirleyin. • Kıyafet ve hırka kıyafetlerini incelemek • Elsa Schiaparelli'nin kim olduğunu açıklayın ve tasarımlarını analiz edin • 1930’larda Chanel, Madeleine Vionnet ve C.Balenciaga’yı analiz edin. • Hollywood Filmleri ve stil ikonlarını gösterin (Marlene Dietrich, Greta Garbo) • Moda Fotoğrafçılığının nasıl olduğunu gösterin • Sürrealizm, Fütürizm ve Art Deco'yu açıklama I. Dünya Savaşı (1914-1918) ve Sanat akımlarının modadaki etkileri ...
12) 2. Dünya Savaşı'nın etkilerini açıklamak, • Askeri modayı tanımla • Amerikan modasının yükselişini açıklamak (hazır giyimin doğuşu) • Haute couture'un canlanmasını açıklayın • Christian Dior'u analiz edin - "Yeni Bakış" 1940'larda ve 1950'lerde ...
13) • İş kadını rolünü, erkeksi etkinin tanımlanması (Armani, Donna Karan) • Ne streç giysi, sportif görünüm, beden bilinci tarzı olanları açıklayın (Jean-Paul Gaultier) • Pop müzik trendini tartışın 1980'lerde ve 1990'larda ...
14) • Uzak doğu tasarımcılarının yükselişini tanımlayın (Yohji Yamamoto, Rei Kawakubo, Issey Miyake) • Vintage ve yeniden yapılanma kavramını analiz etmek ...
15) • Sürdürülebilir Tasarım, Eko-tekstil ve eko trendleri, Koruyucu ve teknik tekstilleri tanımlayın; ileri teknoloji malzemeleri ...
16) Final ...

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ...
Diğer Kaynaklar: ...

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. 5
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. 1
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. 2
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 4 20
Sunum / Seminer 10 2 20
Proje 1 10 10
Ödevler 15 5 75
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 167