MOD348 Moda Markaları Tarihiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD348
Ders İsmi: Moda Markaları Tarihi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerimizin, yaratıcılık ile ekonomi arasındaki ilişkiyi kavrama becerilerini geliştirmek amacıyla uygulanan bir derstir. Kitlelerin tüketim ve üretim etkinliklerini nasıl düzenlendiğinin incelendiği Moda Ekonomisi, dünya ekonomisinde büyük paya sahiptir. Öğrencilerimiz, LVMH, Printemps gibi uluslararası marka yatırım gruplarını tanımlayabilir, moda sektörünü segmentlere ayırabilir, moda markalarını birbirinden ayrıştıran nitelikleri kavrayabilir, Türkiye ve dünya moda ekonomisine ilişkin edindiği entelektüel kazanımlarla yaşam boyu araştırmanın önemini kavrayabilir, sosyal hakların evrenselliğini kavrayabilir.
Dersin İçeriği: • Moda marka grupları ile ilgili kavramların oluşturulması.
• Moda marka gruplarının ait olduğu segmentler ile ilgili bilgi verilmesi.
• Marka ürünleri ve hedef grupları arasındaki ilişkiyi kurabilme
• Marka, tasarımcı ve hedeflenen tüketici arasındaki ilişkiyi kavrama ve geliştirebilme
• Yaşam boyu araştırmanın önemini kavrayabilmesi
• Yaratıcılık ile ekonomi arasındaki ilişkiyi kavrama becerilerini geliştirmek
• Moda, marka ve marka grupları arasındaki farkındalığın sağlanması
• Değişik marka segmentlerinin araştırılması
• Tasarımcı-moda ve hedef kitle-moda aralarındaki ilişkilerin farkındalığının sağlanması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Moda marka grupları ile ilgili kavramların oluşturulması.
2) Moda marka gruplarının ait olduğu segmentler ile ilgili bilgi verilmesi.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Moda, marka ve marka grupları arasındaki farkındalığın sağlanması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) • Yaşam boyu araştırmanın önemini kavrayabilmesi
2) • Değişik marka segmentlerinin araştırılması
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Marka ürünleri ve hedef grupları arasındaki ilişkiyi kurabilme
2) • Marka, tasarımcı ve hedeflenen tüketici arasındaki ilişkiyi kavrama ve geliştirebilme
3) • Yaratıcılık ile ekonomi arasındaki ilişkiyi kavrama becerilerini geliştirmek
4) • Tasarımcı-moda ve hedef kitle-moda aralarındaki ilişkilerin farkındalığının sağlanması
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanatsal Tekstiller dersinin öğrenciye tanıtılması. Dönem için ders planı yapılması. Ders planının tanıtılması
2) • Moda nedir? Marka nedir? tanımlanması. • Marka ekonomisine katma değer sağlayan unsurların anlatılması. • Marka ekonomisinde lider ülkelerin ( italya ve ispanya) tartışılması.
3) • Marka grubu altındaki markaların araştırılması: • -Ürün grupları • -üretim merkezi • -firma felsefesi • -pazarlama kampanyaları • -sponsorluk/tasarımcı anlaşmaları/sosyal sorumluluk projeleri
4) • Öğrenci sunumları • 1. Proje: Hızlı tüketim markaları Hızlı Tüketim Markaları (Benetton, Zara, Mango vs..) Öğrenci araştırması ve sunumu Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar
5) • Öğrenci sunumları • 2.Proje: Lüks moda markaları yatırımcı grupları: • -yatırımcı grupların bünyesindeki markalar • -tasarımcılar Lüks moda markaları yatırımcı grupları (LVHM,PPR, Chanel, vs..) Öğrenci araştırması ve sunumu Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar
6) • Öğrenci sunumları • 2.Proje: Lüks moda markaları yatırımcı grupları: • -yatırımcı grupların bünyesindeki markalar • -tasarımcılar Lüks moda markaları yatırımcı grupları (LVHM,PPR, Chanel, vs..) Öğrenci araştırması ve sunumu Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar
7) • Öğrenci sunumu • 3.Proje: Hazır giyim moda marka grupları Hazır giyim moda marka grupları: (Ralph Lauren, İpekyol, Sarar, etc…) Öğrenci araştırması ve sunumu
8) vize
9) • Öğrenci sunumu • 3.Proje: Hazır giyim moda marka grupları Hazır giyim moda marka grupları: (Ralph Lauren, İpekyol, Sarar, etc…) Öğrenci araştırması ve sunumu Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar
10) • Öğrenci sunumu • 4.Proje: Department Store yatırımcı grupları Department Store yatırımcı grupları: (Boyner,Mudo,YKM, etc…) Öğrenci araştırması ve sunumu Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar
11) • Öğrenci sunumu • 5.Proje: Haute-Couture tasarımcı markaları Haute-Couture tasarımcı markaları: (Atul Kutoğlu, Dilek Hanif. Özlem Süer, etc..) Öğrenci araştırması ve sunumu Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar
12) Öğrenci sunumu • 5.Proje: Haute-Couture tasarımcı markaları Haute-Couture tasarımcı markaları: (Atul Kutoğlu, Dilek Hanif. Özlem Süer, etc..) Öğrenci araştırması ve sunumu Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar
13) • Online satış stratejilerinin araştırılması ve sunulması • 6.Proje: Türkiye giyim sektöründe on-line alışveriş markalarından birinin yetkililerine ulaşarak yerinde araştırılması. • Bir e-ticaret giyim sitesinin araştırılması: sitede satışa sunulan markalar, satış politikaları, ürün grup ve yerleştirmeleri Moda Sektöründe e-ticaret (limango,1v1y,markafoni, morhipo, trendyol)
13) • Online satış stratejilerinin araştırılması ve sunulması • 6.Proje: Türkiye giyim sektöründe on-line alışveriş markalarından birinin yetkililerine ulaşarak yerinde araştırılması. • Bir e-ticaret giyim sitesinin araştırılması: sitede satışa sunulan markalar, satış politikaları, ürün grup ve yerleştirmeleri Moda Sektöründe e-ticaret (limango,1v1y,markafoni, morhipo, trendyol) Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar
15) DEVAM
16) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Marka Olmak
T.Sabri Erdil- Yeşim Uzun
Ocak 2009-İstanbul | Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. | 1.Baskı
ISBN: 978-975-295-1
Diğer Kaynaklar: Marka Olmak
T.Sabri Erdil- Yeşim Uzun
Ocak 2009-İstanbul | Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. | 1.Baskı
ISBN: 978-975-295-1

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

6

9

5

8

7

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. 5
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. 5
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 9 2 18
Uygulama 5 10 50
Proje 3 15 45
Ödevler 5 10 50
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 173