Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sanatsal Tekstiller dersinin öğrenciye tanıtılması.
Dönem için ders planı yapılması.
Ders planının tanıtılması
|
|
2) |
• Moda nedir? Marka nedir? tanımlanması.
• Marka ekonomisine katma değer sağlayan unsurların anlatılması.
• Marka ekonomisinde lider ülkelerin ( italya ve ispanya) tartışılması. |
|
3) |
• Marka grubu altındaki markaların araştırılması:
• -Ürün grupları
• -üretim merkezi
• -firma felsefesi
• -pazarlama kampanyaları
• -sponsorluk/tasarımcı anlaşmaları/sosyal sorumluluk projeleri |
|
4) |
• Öğrenci sunumları
• 1. Proje: Hızlı tüketim markaları
Hızlı Tüketim Markaları (Benetton, Zara, Mango vs..)
Öğrenci araştırması ve sunumu
|
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
5) |
• Öğrenci sunumları
• 2.Proje: Lüks moda markaları yatırımcı grupları:
• -yatırımcı grupların bünyesindeki markalar
• -tasarımcılar
Lüks moda markaları yatırımcı grupları (LVHM,PPR, Chanel, vs..)
Öğrenci araştırması ve sunumu |
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
6) |
• Öğrenci sunumları
• 2.Proje: Lüks moda markaları yatırımcı grupları:
• -yatırımcı grupların bünyesindeki markalar
• -tasarımcılar
Lüks moda markaları yatırımcı grupları (LVHM,PPR, Chanel, vs..)
Öğrenci araştırması ve sunumu
|
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
7) |
• Öğrenci sunumu
• 3.Proje: Hazır giyim moda marka grupları
Hazır giyim moda marka grupları: (Ralph Lauren, İpekyol, Sarar, etc…)
Öğrenci araştırması ve sunumu
|
|
8) |
vize |
|
9) |
• Öğrenci sunumu
• 3.Proje: Hazır giyim moda marka grupları
Hazır giyim moda marka grupları: (Ralph Lauren, İpekyol, Sarar, etc…)
Öğrenci araştırması ve sunumu
|
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
10) |
• Öğrenci sunumu
• 4.Proje: Department Store yatırımcı grupları
Department Store yatırımcı grupları: (Boyner,Mudo,YKM, etc…)
Öğrenci araştırması ve sunumu
|
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
11) |
• Öğrenci sunumu
• 5.Proje: Haute-Couture tasarımcı markaları
Haute-Couture tasarımcı markaları: (Atul Kutoğlu, Dilek Hanif. Özlem Süer, etc..)
Öğrenci araştırması ve sunumu
|
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
12) |
Öğrenci sunumu
• 5.Proje: Haute-Couture tasarımcı markaları
Haute-Couture tasarımcı markaları: (Atul Kutoğlu, Dilek Hanif. Özlem Süer, etc..)
Öğrenci araştırması ve sunumu
|
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
13) |
• Online satış stratejilerinin araştırılması ve sunulması
• 6.Proje: Türkiye giyim sektöründe on-line alışveriş markalarından birinin yetkililerine ulaşarak yerinde araştırılması.
• Bir e-ticaret giyim sitesinin araştırılması: sitede satışa sunulan markalar, satış politikaları, ürün grup ve yerleştirmeleri
Moda Sektöründe e-ticaret (limango,1v1y,markafoni, morhipo, trendyol)
|
|
13) |
• Online satış stratejilerinin araştırılması ve sunulması
• 6.Proje: Türkiye giyim sektöründe on-line alışveriş markalarından birinin yetkililerine ulaşarak yerinde araştırılması.
• Bir e-ticaret giyim sitesinin araştırılması: sitede satışa sunulan markalar, satış politikaları, ürün grup ve yerleştirmeleri
Moda Sektöründe e-ticaret (limango,1v1y,markafoni, morhipo, trendyol)
|
Öğrenciler farklı marka grupları içinden birer marka seçerek araştırma yaparlar |
15) |
DEVAM |
|
16) |
FİNAL |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. |
5 |
2) |
Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
3) |
Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. |
5 |
4) |
Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. |
|
5) |
Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. |
|
6) |
Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
|