Dersin Amacı: |
Öğrencilerimizin tasarım aşamasından önce güncel moda eğilimlerini kavramasını, giysiye dair iplik, kumaş, renk ve stil eğilimlerini araştırmasını, edindiği bilgileri derleyerek bir konsept belirlemesini, tasarımına yön verebilmesi için belirlenen konsept ve tema üzerinden hikaye panoları oluşturulabilme becerilerini geliştiren bir derstir. Böylece öğrencilerin tasarım süreci hazırlık aşamalarını kavraması sağlanır. |
Dersin İçeriği: |
Öğrencilerimizin tasarım aşamasından önce güncel moda eğilimlerini kavramasını, giysiye dair iplik, kumaş, renk ve stil eğilimlerini araştırmasını, edindiği bilgileri derleyerek bir konsept belirlemesini, tasarımına yön verebilmesi için belirlenen konsept ve tema üzerinden hikaye panoları oluşturulabilme becerilerini geliştiren bir derstir. Böylece öğrencilerin tasarım süreci hazırlık aşamalarını kavraması sağlanır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere ve gerekli materyal listesine tanıtın.
Müfredat
Tamamlandığını doğrulamak için Ders Anahatı, Eğitmen Tartışma |
... |
1) |
|
|
2) |
• Bir Trendsetter'ın ne olduğunu tanımlayın
• Trend belirleyici örnekleri göster
• Nasıl trend belirleyici olacağınızı açıklayın |
... |
3) |
• Tema ve konseptlerle koleksiyonlar oluşturmayı açıklar.
• Bazı konseptleri örneklerle gösterin. |
... |
4) |
• Bir tema seç
• Bir sunum kendi temaları haline getirin.
Seçilen temaların sunumu. |
... |
5) |
• Bir hikayenin nasıl oluşturulacağını açıklayın
• Seçilen tema hakkında bir hikaye oluşturun.
• Bir hikaye yazın ve gösterin. |
... |
6) |
• Hikayeyle ilgili görüntüleri ve görselleri seçin.
• Fotoğraf ve görsellerin fotoğrafını çekin.
• Bu belgelerin nasıl çizileceğini açıklayın. |
... |
7) |
• Hikaye ve görseller için renkleri ve malzemeleri seçin.
• Renk trendlerini açıklayın ve araştırın
• Teknik olarak nasıl yazıldığını ve araştırıldığını açıklayın |
... |
8) |
ARA SINAV |
... |
9) |
• Siluet koleksiyonunu tanımla
• Siluet koleksiyonlarının nasıl hazırlanacağını açıklayın (gündelik / akıllı işletme / sokak modası) |
... |
10) |
• Siluet koleksiyonunu tanımla
• Siluet koleksiyonlarının nasıl hazırlanacağını açıklayın (gündelik / akıllı işletme / sokak modası) |
... |
11) |
Sanal koleksiyonun ne olduğunu açıklayın.
• Sanal bir koleksiyonun nasıl oluşturulduğunu açıklayın.
• Fotoğraf malzemeleri ve dokuları çekin
• Dijital ortamdaki modelin görsellerinde orijinal sanal koleksiyon oluşturma |
... |
12) |
• Sanal koleksiyonun ne olduğunu açıklayın.
• Sanal bir koleksiyonun nasıl oluşturulduğunu açıklayın.
• Fotoğraf malzemeleri ve dokuları çekin
• Dijital ortamdaki modelin görsellerinde orijinal sanal koleksiyon oluşturma |
.... |
13) |
• Photoshop ve Illustrator ile film şeridi oluşturma
• Dijital film şeridi örneklerini analiz edin |
.... |
14) |
• Photoshop ve Illustrator ile film şeridi oluşturma
• Dijital film şeridi örneklerini analiz edin |
... |
15) |
• Photoshop ve Illustrator ile film şeridi oluşturma
• Dijital film şeridi örneklerini analiz edin |
... |
16) |
FİNAL |
... |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. |
3 |
2) |
Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. |
2 |
3) |
Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. |
|
4) |
Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. |
|
5) |
Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. |
|
6) |
Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
4 |