MOD452 Defile Tasarımı Ve Organizasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD452
Ders İsmi: Defile Tasarımı Ve Organizasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 12
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. MERAL ÇORLU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: A. Farklı moda defilelerinde marka kimliğini ayırt edebilecektir.
B. Moda defilesi için koleksiyonlardaki stillerin ve grupların hazırlanmasını sağlayabilecektir.
C. Bir defilenin bütçesi, planı ve organizasyonu hakkında bilgisi olabilecektir.
D. Moda defilesini sahnede oluşturmayı deneyebilecektir.
E. Modellerin yürüyüşünü ve giysi sunumunu anlayabilmek için, koreografik sanatlar ve moda tasarımı arasındaki ilişkiyi gözlemleyebilecektir.
F. Defile organizasyonu için ses, ışık, podyum, görsel malzeme konusunda teknik bilgilere sahip olabilecektir.
G. Dersin sonunda gerçek bir moda defilesini organize edebilecektir.
Dersin İçeriği: Bir moda tasarımcısının, oluşturacağı giysilerin sunumu için, defile organizasyonunun ne olduğunu anlaması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) C. Bir defilenin bütçesi, planı ve organizasyonu hakkında bilgisi olabilecektir.
2) Modellerin yürüyüşünü ve giysi sunumunu anlayabilmek için, koreografik sanatlar ve moda tasarımı arasındaki ilişkiyi gözlemleyebilecektir.
3) Defile organizasyonu için ses, ışık, podyum, görsel malzeme konusunda teknik bilgilere sahip olabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) A. Farklı moda defilelerinde marka kimliğini ayırt edebilecektir.
2) B. Moda defilesi için koleksiyonlardaki stillerin ve grupların hazırlanmasını sağlayabilecektir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma. Kişisel ilgi alanları. Dönem için ders programına genel bakış. Grup çalışması için, birbirlerini tanımaları.
2) Çalışma grupların kesin oluşturulması. Defile organizasyon ve tasarımı (koreografi) anlatımı Grup içinde yapacakları görevleri saptamaları.
3) Defile tarihçesi ve türleri. Defile sunumunda verecekleri kararları, örneklerini izlerken, öğrenmeleri.
4) Defile trafiği, bölümleri, tabloları ve grupları. Defile çıkış listesi hazırlanmasını öğrenmeleri.
5) Görülen giysileri grup olarak farklı konseptlerde hazırlamaları. Giysilerin, sıralandıktan sonra listelenmeleri. Defileye çıkacak giysilerin kombinasyonlarını yapmayı öğrenmeleri. Üniversite dışında, bir hazır giyim firmalarında yapılan bir çalışma.
6) Grupların kendi koreografilerine uygun müzik seçimleri. Defile trafiği ve süreleri. Manken giydirme teknikleri. Mankenlik yürüyüş tarz ve çeşitleri,
7) Defile deneyimi için, grupların kendi sahnelerini hazırlamaları. Kendi konseptlerine uygun, koreografik ögeler seçmeleri. Koreografi çalışması adına, giysisiz defile yapmaları. Defile çıkışlarının kontrolü,
8) Gruplar kendi aralarında Vize için konseptlerini belirlemeleri. Ders dışında giysilerini temin etmeleri. Vize için ön hazırlık. Detaylar için aralarında iş bölümü yapmaları. Fakülte içinde, konseptlerine mekan ve dekor araştırmaları.
9) Kendi seçtikleri konsepte uygun butikler oluşturmaları. Aktif olarak yaptıkları butiklerin giysi sunumları. Vize
10) Kendi grupları içinde, sahne, dekor, ışık konularını planlamaları. Sahne dinamikleri ve yapılandırma. Defile kurulumu için, seçecekleri firmaların araştırmasını yapmaları. Üniversite dışında, bir stüdyoda ışıkları tanımaları.
11) Kendi grupları içinde kendi projelerine göre, farklı bütçe araştırmaları. Teklif hazırlamak, bütçe oluşturmak. Firmalarla bire bir görüşmek, fiyat almak.
12) Her grubun giysi askılarına, 2 manken için giysi sıralaması. İsim kartları ve çıkış listeleri hazırlamaları. Kulis düzeni, yönetimi. Kulis iş bölümünde yapılacakları aktif olarak denemeleri. Atölyelerdeki giysi askılıkları ile çalışma
13) Final defilesi için farklı grupların gereken giysileri planlaması. Final için yapılacak defile giysilerinin tespiti. Bulunan giysilere göre konsept tasarlamaları, isimlendirmeleri, koreografi planlamaları ve manken araştırmaları. Dışarıdan giysi temini. (Depolarda yeterli giysi bulunamadığı taktirde)
15) organizasyon detaylarının planlanması. ..
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ...
Diğer Kaynaklar: ...

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. 5
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 2
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. 5
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. 5
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. 5
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Uygulama 5 10 50
Arazi Çalışması 2 10 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Proje 2 10 20
Ödevler 10 10 100
Ara Sınavlar 1 10 10
Rapor Teslimi 2 20 40
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 346