Moda Tasarımı (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MOD501 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Tasarımı I (Proje) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU Dr.Öğr.Üyesi GİZEM YÜCELEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Moda yazarlığı dersi öğrencilerimize moda konularında kendilerini ifade edebilmeleri ve iletişim becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Moda medya alanında öğrencilerimizin zihinsel gelişimini sağlar. Öğrenciler kişisel moda stillerini yazma tarzı oluşturabilir ve bu tarzlarını geliştirebilir; moda trendleri ve mevsim koleksiyonlarını yorumlayabilir, entelektüel tweetler ve kendi takipçileri ile bir blog oluşturabilirler. Öğrencilerimiz Türk ve Uluslararası moda yazarlarının fikirlerini takip ederek yaşam boyu moda odaklı çalışma alışkanlığı elde edebilirler. |
Dersin İçeriği: | • Moda medya alanında farkındalık yaratmak. • Moda trendleri ve mevsim koleksiyonlarını yorumlayabilmek. • Yaşam boyu moda odaklı çalışabilme alışkanlığı kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Moda Yazarlığı dersinin öğrenciye tanıtılması. | ... |
2) | • Modanın tanımı yapılır. • Moda, basın, iletişim tanıtılır. | ... |
3) | Moda ve Giysiler ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. | ... |
4) | • Giyinmenin ahlaki boyutu: utanma ve baştan çıkarma kavramları anlatılır. • Oryantalism ve etnografi tanıtılır. | ... |
5) | • Modada tarihsel süreç araştırılır. • 20.yüzyıl modasında tasarımcının konumu ve stili anlatılır. • Modaya yön veren ünlü modacılar tanıtılır. • Öğrenciler araştırma yapar | ... |
6) | • Moda ve sanat üzerine tanımlar ve tartışmalar yapılır. • Sanat akımlarının modaya yansımaları araştırılır | ... |
7) | • İnsanların giyim tarzının belirlenmesi konusu tartışılır. • Bir moda dergisindeki en iyi/ ve en kötü giyinen kişiler hakkında sınıf sohbeti yaratılır. | ... |
8) | Vize Sınavı | ... |
9) | • Moda tutkunları, öncüleri, kurbanları ve alışveriş manyakları gibi modanın kavramları açıklanır, tartışma ortamı yaratılır. | ... |
10) | • Dergilerde moda editörleri anlatılır • İnternet ortamında moda editörlüğü tartışılır | ... |
11) | • Editöryel, reklam kampanyası, defile ve satış kataloglarında üretilen fotoğraflar arasındaki farklar anlatılır | ... |
12) | • Öğrenciler tüm dönem boyunca edindikleri teorik bilgiler çerçevesinde kendi oluşturdukları moda dergi ve fotoğrafları ile sunum yaparlar | ... |
13) | • Öğrenciler tüm dönem boyunca edindikleri teorik bilgiler çerçevesinde kendi oluşturdukları moda dergi ve fotoğrafları ile sunum yaparlar | ... |
14) | Moda Fotoğrafları ve İmaj | ... |
15) | Proje Sunumu: Moda mağazaları , pazar analizleri, sokaklar ve arkadaşların gardrobundan üretilen fotoğraflar ve kişisel araştırma ile hikayeye dayalı bir editöryel hazırlamak | ... |
16) | Final Sınavı | ... |
Ders Notları / Kitaplar: | ... |
Diğer Kaynaklar: | ... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme | |||||||
1) 1. Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme | |||||||
2) Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme | |||||||
2) Araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği tema üzerinden özgün tasarımlar geliştirebilme ve projelerini sözlü olarak sunabilme | |||||||
3) Moda Tasarımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları (Adobe photoshop,illustrator) ve iletişim (internet,Microsoft Office programları) teknolojilerini kullanabilme | |||||||
3) Moda Tasarımı alanı ile ilgili sanatsal/bilimsel araştırma sürdürüp aşamalarını planlayabilme ve araştırmayı sonuçlandırabilme | |||||||
4) Moda Tasarımı alanının ilişki içinde olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrama ve tasarımlarına yansıtabilme | |||||||
5) En az bir yabancı dilde moda alanındaki uluslar arası gelişmeleri yakından takip edebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme | |
1) | 1. Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme | |
2) | Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme | |
2) | Araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği tema üzerinden özgün tasarımlar geliştirebilme ve projelerini sözlü olarak sunabilme | |
3) | Moda Tasarımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları (Adobe photoshop,illustrator) ve iletişim (internet,Microsoft Office programları) teknolojilerini kullanabilme | |
3) | Moda Tasarımı alanı ile ilgili sanatsal/bilimsel araştırma sürdürüp aşamalarını planlayabilme ve araştırmayı sonuçlandırabilme | |
4) | Moda Tasarımı alanının ilişki içinde olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrama ve tasarımlarına yansıtabilme | |
5) | En az bir yabancı dilde moda alanındaki uluslar arası gelişmeleri yakından takip edebilme | 1 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 44 |
Sunum / Seminer | 15 | 45 |
Proje | 7 | 21 |
Ödevler | 12 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 |
Ara Juri | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 16 | 48 |
Rapor Teslimi | 8 | 24 |
Juri | 2 | 6 |
Final | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 351 |