Moda Tasarımı (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MOD502 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Tasarımı II (Proje) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SERNA UÇAR HATİPOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenciler seçtikleri tema/konsept onaylandıktan sonra temel bilgi ve becerilerine dayalı olarak kendi koleksiyonunlarını tasarlarlar. Tasarım prensipleri ve kişisel yaratıcı süreci içinde öğrenciler kendi koleksiyonlarını yaratırlar. Bu yaratım süreci içinde Moda Tasarımı atölyeleri ve teknisyenlerinden destek alırlar. |
Dersin İçeriği: | Öğrenciler seçtikleri tema/konsept onaylandıktan sonra temel bilgi ve becerilerine dayalı olarak kendi koleksiyonunlarını tasarlarlar. Tasarım prensipleri ve kişisel yaratıcı süreci içinde öğrenciler kendi koleksiyonlarını yaratırlar. Bu yaratım süreci içinde Moda Tasarımı atölyeleri ve teknisyenlerinden destek alırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Moda Tasarımı dersinin öğrenciye tanıtılması. Dönem için ders planı yapılması. | Ders planının tanıtılması |
2) | Tema seçimi Öğrenci araştırması | • Öğrenci koleksiyon çalışması için bir tema belirler |
3) | • Öğrenci onay aldıktan sonra tema için en uygun malzeme ve teknik anlatım arayışına girer. Öğrenci araştırması | • Sanal koleksiyon dosyalarını oluşturmaya başlarlar Malzeme ve teknik araştırması |
4) | • Öğrenci tema için en uygun malzeme ve teknik anlatımını araştırır • Sanal koleksiyon oluşturur | Malzeme ve teknik araştırması Öğrenci araştırması |
5) | • Öğrenci tema için en uygun malzeme ve teknik anlatımını araştırır • Sanal koleksiyon oluşturur | Malzeme ve teknik araştırması Öğrenci araştırması |
6) | • Öğrenci tema için en uygun malzeme ve teknik anlatımını araştırır • Sanal koleksiyon oluşturur | Malzena ve teknik araştırması Öğrenci araştırması |
7) | • Atölyede teknik elemanların da desteği alınarak malzeme ve teknik araştırması tamamlanmış olan sanal koleksiyonun dikimine başlanır. | Atölye çalışması Dikiş makinası yardımı ile atölyede koleksiyonun dikimine başlanır. |
8) | vize | .. |
9) | • Atölyede teknik elemanların da desteği alınarak malzeme ve teknik araştırması tamamlanmış olan sanal koleksiyonun dikimi yapılır | Atölye çalışması Dikiş makinası yardımı ile atölyede koleksiyonun dikimi yapılır. |
10) | • Atölyede teknik elemanların da desteği alınarak malzeme ve teknik araştırması tamamlanmış olan sanal koleksiyonun dikimi yapılır. | Atölye çalışması Dikiş makinası yardımı ile atölyede koleksiyonun dikimi yapılır. |
11) | • Atölyede teknik elemanların da desteği alınarak malzeme ve teknik araştırması tamamlanmış olan sanal koleksiyonun dikimi yapılır. Atölye çalışması Dikiş makinası yardımı ile atölyede koleksiyonun dikimi yapılır. | Atölye çalışması Dikiş makinası yardımı ile atölyede koleksiyonun dikimi yapılır. |
12) | • Öğrenci hazırladığı koleksiyonun sunumu için pano ve fotoğraf çalışmalarını tamamlar. | Koleksiyon sunumu Öğrenci sunum hazırlığı yapar |
13) | • Öğrenci jüri üyelerine hazırladığı koleksiyonun sunumunu gerçekleştirir. Tez Jüri Değerlendirmesi | Öğrenci sunum yapar |
14) | revizeler | .. |
15) | final | .. |
Ders Notları / Kitaplar: | .... |
Diğer Kaynaklar: | .... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme | |||
2) Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme | |||
3) Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme | 5 |
2) | Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme | |
3) | Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme |
Alan Çalışması | |
Ders | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Juri | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 5 | 50 |
Uygulama | 10 | 10 | 100 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Sunum / Seminer | 3 | 20 | 60 |
Rapor Teslimi | 2 | 20 | 40 |
Juri | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 355 |