MOD512 Moda Marka ( Seminer)İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda Tasarımı (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD512
Ders İsmi: Moda Marka ( Seminer)
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 0 12
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • tezi araştırmak ve hazırlamak için gerekli becerileri geliştirmek
• Sunum becerisi kazanmak
• bilimsel araştırma yöntemlerini analiz etmek
• tartışma ve iletişim becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriği: Öğrenciler güncel konu ile ilgili tez konularını bilimsel araştırma yöntemlerine göre hazırlarlar. Açıklama, tartışma ve iletişim becerilerini grupların önünde sunarak geliştirirler. Seminer sunumları, moda endüstrisinden profesyoneller tarafından desteklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilimsel araştırma yöntemlerini analiz etmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tezi araştırmak ve hazırlamak için gerekli becerileri geliştirmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Tartışma, iletişim ve sunum becerilerini geliştirmek
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi öğrencilere tanıtmak Syllabus Discuss Course Outline, Instructor to verify completion
2) • Moda markasını ve markalaşma sürecini tanımlamak • Moda markalarının nasıl araştırılacağını açıklamak ...
3) • Moda markalarını ve sektörel segmentleri tanımlamak • Farklı moda markası segmentlerinde markanın değerini belirlemek. ...
4) Moda markalarını ve sektörel segmentleri tanımlamak • Farklı moda markası segmentlerinde markanın değerini belirlemek. Öğrenciler tez için belirli bir konu seçer ve araştırmaya başlarlar
5) Moda markasının temel öğelerini tanımlamak ve tartışmak Öğrenciler belirli bir tez konusunu kendi makaleleri ve sunumları için araştırırlar
6) • Moda markasının hedef müşterilerinin nasıl analiz edileceğini belirleyen temel stratejileri tanımlamak • Ünlü moda markalarındaki hedef müşterilerin bazı örneklerini göster • Bazı ünlü markaların hedef müşterilerini tartışın Öğrenciler tez için belirli bir konu seçer ve araştırmaya başlarlar
7) • Moda markasının tasarımcı ve hedef tüketicisinin rolünü tanımlamak • Markalaşmanın önemini tartışmak • Farklı moda markası segmentlerinde bazı marka örnekleri gösterme Araştırmanın geliştirilmesi
8) Vize Sınavı ...
9) • Uluslararası markalaşma sürecini tanımlamak • Ulusal ve uluslararası markalaşma arasındaki farkı analiz etmek • Ünlü global markaları araştırın Araştırmanın geliştirilmesi
10) • Marka değerini ve varyanslarını tanımlama • Örnek bir marka belirleyin • Örnek bir markanın araştırma değeri ve değişkenleri Araştırmanın geliştirilmesi
11) • Marka bilinci oluşturma ve ülke imajını tartışın • İyi bir örnek değerlendirmesi: Turquality Araştırmanın Geliştirilmesi
12) • Moda pazarında e-ticareti tanımlamak • E-ticaretin avantaj ve dezavantajlarını tartışın • Türkiye'deki bazı ünlü e-ticaret moda markalarını araştırın Araştırmanın Geliştirilmesi
13) Öğrencilerin araştırma projelerinin tartışılması ve geliştirilmesi Çalışmada verilen revizeler dikkate alınarak gerekli düzeltmelerin yapılması
14) Öğrencilerin araştırma projelerinin tartışılması ve geliştirilmesi Çalışmada verilen revizeler dikkate alınarak gerekli düzeltmelerin yapılması
15) Öğrencilerin araştırma projelerinin tartışılması ve geliştirilmesi Çalışmada verilen revizeler dikkate alınarak gerekli düzeltmelerin yapılması
16) Final Sunumu ve Proje Teslimi Araştırma Konusunun Finalize Edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ...
Diğer Kaynaklar: ...

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme
1) 1. Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme
2) Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme
2) Araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği tema üzerinden özgün tasarımlar geliştirebilme ve projelerini sözlü olarak sunabilme
3) Moda Tasarımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları (Adobe photoshop,illustrator) ve iletişim (internet,Microsoft Office programları) teknolojilerini kullanabilme
3) Moda Tasarımı alanı ile ilgili sanatsal/bilimsel araştırma sürdürüp aşamalarını planlayabilme ve araştırmayı sonuçlandırabilme
4) Moda Tasarımı alanının ilişki içinde olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrama ve tasarımlarına yansıtabilme
5) En az bir yabancı dilde moda alanındaki uluslar arası gelişmeleri yakından takip edebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme 1
1) 1. Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme
2) Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme
2) Araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği tema üzerinden özgün tasarımlar geliştirebilme ve projelerini sözlü olarak sunabilme 1
3) Moda Tasarımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları (Adobe photoshop,illustrator) ve iletişim (internet,Microsoft Office programları) teknolojilerini kullanabilme
3) Moda Tasarımı alanı ile ilgili sanatsal/bilimsel araştırma sürdürüp aşamalarını planlayabilme ve araştırmayı sonuçlandırabilme
4) Moda Tasarımı alanının ilişki içinde olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrama ve tasarımlarına yansıtabilme
5) En az bir yabancı dilde moda alanındaki uluslar arası gelişmeleri yakından takip edebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Arazi Çalışması 15 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 96
Sunum / Seminer 15 30
Proje 15 54
Ödevler 16 47
Küçük Sınavlar 2 4
Ara Juri 2 4
Ara Sınavlar 2 4
Rapor Teslimi 14 28
Juri 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 355