Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere tanıtmak |
Syllabus
Discuss Course Outline, Instructor to verify completion
|
2) |
• Moda markasını ve markalaşma sürecini tanımlamak
• Moda markalarının nasıl araştırılacağını açıklamak |
... |
3) |
• Moda markalarını ve sektörel segmentleri tanımlamak
• Farklı moda markası segmentlerinde markanın değerini belirlemek. |
... |
4) |
Moda markalarını ve sektörel segmentleri tanımlamak
• Farklı moda markası segmentlerinde markanın değerini belirlemek. |
Öğrenciler tez için belirli bir konu seçer ve araştırmaya başlarlar |
5) |
Moda markasının temel öğelerini tanımlamak ve tartışmak |
Öğrenciler belirli bir tez konusunu kendi makaleleri ve sunumları için araştırırlar |
6) |
• Moda markasının hedef müşterilerinin nasıl analiz edileceğini belirleyen temel stratejileri tanımlamak
• Ünlü moda markalarındaki hedef müşterilerin bazı örneklerini göster
• Bazı ünlü markaların hedef müşterilerini tartışın |
Öğrenciler tez için belirli bir konu seçer ve araştırmaya başlarlar |
7) |
• Moda markasının tasarımcı ve hedef tüketicisinin rolünü tanımlamak
• Markalaşmanın önemini tartışmak
• Farklı moda markası segmentlerinde bazı marka örnekleri gösterme |
Araştırmanın geliştirilmesi |
8) |
Vize Sınavı |
... |
9) |
• Uluslararası markalaşma sürecini tanımlamak
• Ulusal ve uluslararası markalaşma arasındaki farkı analiz etmek
• Ünlü global markaları araştırın |
Araştırmanın geliştirilmesi |
10) |
• Marka değerini ve varyanslarını tanımlama
• Örnek bir marka belirleyin
• Örnek bir markanın araştırma değeri ve değişkenleri |
Araştırmanın geliştirilmesi |
11) |
• Marka bilinci oluşturma ve ülke imajını tartışın
• İyi bir örnek değerlendirmesi: Turquality |
Araştırmanın Geliştirilmesi |
12) |
• Moda pazarında e-ticareti tanımlamak
• E-ticaretin avantaj ve dezavantajlarını tartışın
• Türkiye'deki bazı ünlü e-ticaret moda markalarını araştırın |
Araştırmanın Geliştirilmesi |
13) |
Öğrencilerin araştırma projelerinin tartışılması ve geliştirilmesi |
Çalışmada verilen revizeler dikkate alınarak gerekli düzeltmelerin yapılması |
14) |
Öğrencilerin araştırma projelerinin tartışılması ve geliştirilmesi |
Çalışmada verilen revizeler dikkate alınarak gerekli düzeltmelerin yapılması |
15) |
Öğrencilerin araştırma projelerinin tartışılması ve geliştirilmesi |
Çalışmada verilen revizeler dikkate alınarak gerekli düzeltmelerin yapılması |
16) |
Final Sunumu ve Proje Teslimi |
Araştırma Konusunun Finalize Edilmesi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme |
1 |
1) |
1. Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme |
|
2) |
Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme |
|
2) |
Araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği tema üzerinden özgün tasarımlar geliştirebilme ve projelerini sözlü olarak sunabilme |
1 |
3) |
Moda Tasarımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları (Adobe photoshop,illustrator) ve iletişim (internet,Microsoft Office programları) teknolojilerini kullanabilme |
|
3) |
Moda Tasarımı alanı ile ilgili sanatsal/bilimsel araştırma sürdürüp aşamalarını planlayabilme ve araştırmayı sonuçlandırabilme |
|
4) |
Moda Tasarımı alanının ilişki içinde olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrama ve tasarımlarına yansıtabilme |
|
5) |
En az bir yabancı dilde moda alanındaki uluslar arası gelişmeleri yakından takip edebilme |
|