Moda Tasarımı (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MOD530 | ||||||||
Ders İsmi: | Moda Pazarlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | • Sanayide yer alan iş türlerini ve moda pazarlamasında mevcut kariyer fırsatlarını tanıtmak • Moda ekonomisi, pazarlama bölümleme ve hedef pazarlama, ürün seçimi ve satın alma ve envanter sistemleri gibi alanlarda beceriler geliştirmek • pazarlama stratejisi, marka kimliği ve konumlandırma gibi temel unsurları analiz etmek • tartışma ve iletişim becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği: | Moda farkındalığı çerçevesinde yaratıcılık ve strateji fikrini edinir. Pazarlama stratejisi, marka kimliği ve konumlandırma gibi temel unsurları analiz ederler. Alanında görsel farkındalık, pazarlama teorisi, pazar ve trend araştırması, markalaşma, tüketici ve hedef kitle iletişimi gibi mevcut modellerin örnekleriyle teorik olarak anlaşılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersi öğrencilere tanıtmak | Müfredatın gözden geçirilmesi |
2) | • Moda, dağıtım, tanıtım karması ve pazar merkezleri dahil pazarlama kavramlarının nasıl kullanıldığını açıklamak • Moda ile ilgili pazarlama kavramını tanımlamak | ... |
3) | • Pazarlama karmasını (yani ürün, yer, fiyat ve tanıtım) açıklayın. • Moda endüstrisinde kullanılan pazarlama stratejilerinin önemini açıklamak | ... |
4) | • Üretici ve toptancılardan perakendecilere taşınan mal dağıtımındaki dağıtım kanallarını belirlemek • Toptancıların dağıtım kanalındaki rolünü açıklamak • Moda iş faaliyetleri için kullanılan ana taşıma yöntemlerini (yani yüzey, hava, su, elektronik) ve her yöntemin en uygun olacağı durumu açıklayın | ... |
5) | • Identify the elements of the promotional mix (i.e., sales promotion, public relations and publicity, advertising, and personal selling). • Explain the importance of public relations and publicity to the fashion image | ... |
6) | • Özel tanıtım etkinliklerinin önemini analiz etmek • Basılı, yayın, çevrimiçi ve uzmanlık gibi bazı reklam türlerini araştırın | ... |
7) | • Moda endüstrisinin üç ana pazar bölümünü (birincil, ikincil ve üçüncül) açıklamak • Moda perakendecilerinin türlerini ve hedef pazarlarını karşılaştırın | ... |
8) | Vize Sınavı | ... |
9) | • Ulusal olarak bilinen ve yerel moda perakendecilerinin belirlenmesi • Yurt içi ve yurt dışı moda pazarı merkezlerini belirlemek | ... |
10) | • Moda ve trend türlerini tanımlama • Tekstil modası ve moda tasarımı yapan yaratıcıları belirleme | ... |
11) | • Moda ürünlerini tanımlamak • Araştırma modası fiyatlandırması ve teknolojisi | ... |
12) | • Modada çalışan moda kariyerine hazırlanmayı tartışmak | ... |
13) | • Üretim, toptan satış ve perakendecilik seviyelerinde moda pazarlamasındaki işler için kariyer fırsatlarını ve beceri gereksinimlerini karşılaştırın • Moda alanındaki profesyonel organizasyonları tartışmak | ... |
14) | Moda ve pazarlama becerilerini geliştirmek | ... |
15) | Final Sunumuna Hazırlık | ... |
15) | Final Sunumu | ... |
Ders Notları / Kitaplar: | ... |
Diğer Kaynaklar: | ... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme | |||||||
1) 1. Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme | |||||||
2) Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme | |||||||
2) Araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği tema üzerinden özgün tasarımlar geliştirebilme ve projelerini sözlü olarak sunabilme | |||||||
3) Moda Tasarımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları (Adobe photoshop,illustrator) ve iletişim (internet,Microsoft Office programları) teknolojilerini kullanabilme | |||||||
3) Moda Tasarımı alanı ile ilgili sanatsal/bilimsel araştırma sürdürüp aşamalarını planlayabilme ve araştırmayı sonuçlandırabilme | |||||||
4) Moda Tasarımı alanının ilişki içinde olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrama ve tasarımlarına yansıtabilme | |||||||
5) En az bir yabancı dilde moda alanındaki uluslar arası gelişmeleri yakından takip edebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme | |
1) | 1. Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme | |
2) | Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme | |
2) | Araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği tema üzerinden özgün tasarımlar geliştirebilme ve projelerini sözlü olarak sunabilme | |
3) | Moda Tasarımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları (Adobe photoshop,illustrator) ve iletişim (internet,Microsoft Office programları) teknolojilerini kullanabilme | |
3) | Moda Tasarımı alanı ile ilgili sanatsal/bilimsel araştırma sürdürüp aşamalarını planlayabilme ve araştırmayı sonuçlandırabilme | 2 |
4) | Moda Tasarımı alanının ilişki içinde olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrama ve tasarımlarına yansıtabilme | |
5) | En az bir yabancı dilde moda alanındaki uluslar arası gelişmeleri yakından takip edebilme |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 15 |
Ödevler | 14 | 28 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 77 |