MOD532 Marka Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Moda Tasarımı (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moda Tasarımı (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MOD532
Ders İsmi: Marka Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEMA YALÇIN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • moda endüstrisinde ödüllendirici bir kariyer izlemek için gerekli beceri ve etiketleri geliştirmek
• bugün küresel pazarda perakende ve iş anlayışını geliştirmek.
• Uluslararası moda endüstrisine özgü pazarlama ve yönetim tekniklerinin yanı sıra uzman moda tanıma ve becerileri kazanmak.
• İş, pazarlama ve yönetim anlayışlarını geliştirmek isteyen Moda Tasarımı öğrencilerini desteklemek.
Dersin İçeriği: marka yönetimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Uluslararası moda endüstrisine özgü pazarlama ve yönetim tekniklerinin yanı sıra uzman moda tanıma ve becerileri kazanmak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) moda endüstrisinde ödüllendirici bir kariyer izlemek için gerekli beceri ve etiketleri geliştirmek
2) bugün küresel pazarda perakende ve iş anlayışını geliştirmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi öğrencilere tanıtmak Müfredat Ders Anahatlarını Tartışın, Tamamlayıcıyı Doğrulamak için Eğitmen Müfredat tartışması Müfredatın gözden geçirilmesi
2) • Markalaşma sürecini ve pazarlama tekniklerini tanımlamak • Markalaşma sürecini ve moda markası segmentlerini tartışın • Herhangi bir moda markası segmentindeki markaların nasıl araştırılacağını açıklamak Markalaşma Süreci Tartışma Bazı moda markalarının markalaşma sürecini araştıran öğrenciler
3) • Pazarlamanın değerini ve pazarlama fonksiyonunu tanımlamak • Farklı moda markası segmentlerinde pazarlamanın değerini belirlemek. Pazarlamanın değeri ve pazarlama fonksiyonu Tartışma Öğrenciler kendi makaleleri ve sunumları için belirli bir Ulusal moda markası seçerler
4) • Pazardaki müşteri ve hedef müşteri segmentlerini tanımlamak • Moda markasında hedef müşterilerin ihtiyaçlarını ve özelliklerini tartışın Pazardaki müşteri ve hedef müşteri segmentleri Tartışma ve sunum Öğrenciler seçilen moda markalarını kendi makaleleri ve sunumları için araştırırlar
5) Moda markası iş yönetiminin temel öğelerini tanımlamak • İşletme yönetimi ve öğrenci tarafından seçilen moda markasının temel unsurlarını tartışmak Moda markası işletme yönetiminin temel öğeleri Tartışma Araştırmaya devam et
6) • Moda marka yönetiminde pazarlama ve satış planını tanımlamak; hedef müşterileri analiz etmek • Ünlü moda markalarındaki hedef müşterilerin bazı örneklerini göster • Hedef müşterileri ve araştırdıkları moda markasını tartışın Moda marka yönetiminde pazarlama ve satış planı; müşterileri analiz etme ve hedefleme Tartışma ve sunum Araştırmaya devam et
7) • Moda markasında ürün geliştirmeyi tanımlar • Üretim sürecini ve gelişimini tartışmak • Farklı moda markası segmentlerinde bazı marka örnekleri gösterme Moda markasında ürün geliştirme ve üretim sürecinin koordinasyonu Tartışma Araştırmaya devam et
8) ara sınav hazırlık
9) • Moda Markasında iletişim yönetimini tanımlamak • Örnek markanın hedef kitlesini analiz etme • Ünlü markaların moda koleksiyonlarını araştırın Moda Markasında iletişim yönetimi Tartışma ve araştırma Öğrenciler moda markası segmentlerinden birine ait bir Moda Markası yaratmaya başlarlar
10) • Örnek bir marka belirleyin • Bir moda markası yaratın Öğrenci tarafından yaratılan bir Moda Markasının Yaratılması ve Yönetimi Tartışma ve araştırma Öğrenciler, moda markası segmentlerinden birine ait bir Moda Markası yaratırlar.
11) • Bir moda markası yaratın Öğrenci tarafından yaratılan bir Moda Markasının Yaratılması ve Yönetimi Tartışma ve araştırma Öğrenciler moda markası segmentlerinden birine ait bir Moda Markası yaratırlar
12) Sunum Öğrenciler, moda markası segmentlerinden birine ait kendi moda markalarını sunarlar • Öğrenci Sunumu Öğrenci tarafından yaratılan bir Moda Markasının Yaratılması ve Yönetimi
14) • Öğrenci Sunumu Öğrenci tarafından yaratılan bir Moda Markasının Yaratılması ve Yönetimi Sunum Öğrenciler, moda markası segmentlerinden birine ait kendi moda markalarını sunarlar
15) Final ..

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ...
Diğer Kaynaklar: ...

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme
1) 1. Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme
2) Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme
2) Araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği tema üzerinden özgün tasarımlar geliştirebilme ve projelerini sözlü olarak sunabilme
3) Moda Tasarımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları (Adobe photoshop,illustrator) ve iletişim (internet,Microsoft Office programları) teknolojilerini kullanabilme
3) Moda Tasarımı alanı ile ilgili sanatsal/bilimsel araştırma sürdürüp aşamalarını planlayabilme ve araştırmayı sonuçlandırabilme
4) Moda Tasarımı alanının ilişki içinde olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrama ve tasarımlarına yansıtabilme
5) En az bir yabancı dilde moda alanındaki uluslar arası gelişmeleri yakından takip edebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme
1) 1. Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme
2) Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme
2) Araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği tema üzerinden özgün tasarımlar geliştirebilme ve projelerini sözlü olarak sunabilme 2
3) Moda Tasarımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları (Adobe photoshop,illustrator) ve iletişim (internet,Microsoft Office programları) teknolojilerini kullanabilme
3) Moda Tasarımı alanı ile ilgili sanatsal/bilimsel araştırma sürdürüp aşamalarını planlayabilme ve araştırmayı sonuçlandırabilme
4) Moda Tasarımı alanının ilişki içinde olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrama ve tasarımlarına yansıtabilme
5) En az bir yabancı dilde moda alanındaki uluslar arası gelişmeleri yakından takip edebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Ödev
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sunum / Seminer 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 75