Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere tanıtmak
Müfredat
Ders Anahatlarını Tartışın, Tamamlayıcıyı Doğrulamak için Eğitmen |
Müfredat tartışması
Müfredatın gözden geçirilmesi |
2) |
• Markalaşma sürecini ve pazarlama tekniklerini tanımlamak
• Markalaşma sürecini ve moda markası segmentlerini tartışın
• Herhangi bir moda markası segmentindeki markaların nasıl araştırılacağını açıklamak
Markalaşma Süreci |
Tartışma
Bazı moda markalarının markalaşma sürecini araştıran öğrenciler |
3) |
• Pazarlamanın değerini ve pazarlama fonksiyonunu tanımlamak
• Farklı moda markası segmentlerinde pazarlamanın değerini belirlemek.
Pazarlamanın değeri ve pazarlama fonksiyonu |
Tartışma
Öğrenciler kendi makaleleri ve sunumları için belirli bir Ulusal moda markası seçerler |
4) |
• Pazardaki müşteri ve hedef müşteri segmentlerini tanımlamak
• Moda markasında hedef müşterilerin ihtiyaçlarını ve özelliklerini tartışın
Pazardaki müşteri ve hedef müşteri segmentleri |
Tartışma ve sunum
Öğrenciler seçilen moda markalarını kendi makaleleri ve sunumları için araştırırlar |
5) |
Moda markası iş yönetiminin temel öğelerini tanımlamak
• İşletme yönetimi ve öğrenci tarafından seçilen moda markasının temel unsurlarını tartışmak
Moda markası işletme yönetiminin temel öğeleri |
Tartışma
Araştırmaya devam et |
6) |
• Moda marka yönetiminde pazarlama ve satış planını tanımlamak; hedef müşterileri analiz etmek
• Ünlü moda markalarındaki hedef müşterilerin bazı örneklerini göster
• Hedef müşterileri ve araştırdıkları moda markasını tartışın
Moda marka yönetiminde pazarlama ve satış planı; müşterileri analiz etme ve hedefleme |
Tartışma ve sunum
Araştırmaya devam et |
7) |
• Moda markasında ürün geliştirmeyi tanımlar
• Üretim sürecini ve gelişimini tartışmak
• Farklı moda markası segmentlerinde bazı marka örnekleri gösterme
Moda markasında ürün geliştirme ve üretim sürecinin koordinasyonu |
Tartışma
Araştırmaya devam et |
8) |
ara sınav |
hazırlık |
9) |
• Moda Markasında iletişim yönetimini tanımlamak
• Örnek markanın hedef kitlesini analiz etme
• Ünlü markaların moda koleksiyonlarını araştırın
Moda Markasında iletişim yönetimi |
Tartışma ve araştırma
Öğrenciler moda markası segmentlerinden birine ait bir Moda Markası yaratmaya başlarlar |
10) |
• Örnek bir marka belirleyin
• Bir moda markası yaratın
Öğrenci tarafından yaratılan bir Moda Markasının Yaratılması ve Yönetimi
|
Tartışma ve araştırma
Öğrenciler, moda markası segmentlerinden birine ait bir Moda Markası yaratırlar. |
11) |
• Bir moda markası yaratın
Öğrenci tarafından yaratılan bir Moda Markasının Yaratılması ve Yönetimi |
Tartışma ve araştırma
Öğrenciler moda markası segmentlerinden birine ait bir Moda Markası yaratırlar |
12) |
Sunum
Öğrenciler, moda markası segmentlerinden birine ait kendi moda markalarını sunarlar |
• Öğrenci Sunumu
Öğrenci tarafından yaratılan bir Moda Markasının Yaratılması ve Yönetimi |
14) |
• Öğrenci Sunumu
Öğrenci tarafından yaratılan bir Moda Markasının Yaratılması ve Yönetimi |
Sunum
Öğrenciler, moda markası segmentlerinden birine ait kendi moda markalarını sunarlar |
15) |
Final |
.. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tasarımın üretim süreçlerine (dokuma-baskı-giyim) yönelik araç-gereçleri tanıma, edinilen teknik bilgi ile uygulama aşamasını takip edebilme ve yönlendirme becerisi geliştirme |
|
1) |
1. Sanat, tasarım kültürü ve estetik kavramları hakkında edindiği bilgi birikimini kullanma, değerlendirme ve karşılaştırma becerisi geliştirme |
|
2) |
Bir kavramdan yola çıkarak proje geliştirme, planlama ve uygulama ile sonuca ulaştırabilme |
|
2) |
Araştırma yöntemlerini kullanarak belirlediği tema üzerinden özgün tasarımlar geliştirebilme ve projelerini sözlü olarak sunabilme |
2 |
3) |
Moda Tasarımı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları (Adobe photoshop,illustrator) ve iletişim (internet,Microsoft Office programları) teknolojilerini kullanabilme |
|
3) |
Moda Tasarımı alanı ile ilgili sanatsal/bilimsel araştırma sürdürüp aşamalarını planlayabilme ve araştırmayı sonuçlandırabilme |
|
4) |
Moda Tasarımı alanının ilişki içinde olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrama ve tasarımlarına yansıtabilme |
|
5) |
En az bir yabancı dilde moda alanındaki uluslar arası gelişmeleri yakından takip edebilme |
|