MRTV219 Televizyon Haberciliğiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fotoğrafçılık ve KameramanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MRTV219
Ders İsmi: Televizyon Haberciliği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi VELİ BOZTEPE
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerimiz, bir haber merkezinin yapısını, birimlerin çalışma sistemlerini, haber yazmayı ve kurgulamayı öğrenir. Hedef kitlenin ihtiyaçlarına göre, öğrencilerin bir plan içinde haber ve güncel olaylara ilişkin program için bir format, yazmak, kaydetmek, düzenlemek, senaryo oluşturma ve üretmeleri sağlanacaktır.
Dersin İçeriği: Televizyon haberciliği, haber türleri, hazırlama süreci, haber hazırlama sürecinde görevliler, haber etiği.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Haberi tanımlar, haber türlerini açıklar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Televizyon haber türlerini, televizyon haberinin unsurlarını analiz eder
2) Televizyon habericiğinde prodüksiyon süreçlerini tartışır
3) Televizyon haberi yazabilir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Televizyon haberleri ile diğer haber türlerini karşılaştırabilir
Alana Özgü Yetkinlik
1) Haber içeriklerini çözümler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma-ders hakkında bilgi verilmesi Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
2) • Haberciliğe Giriş • Gazetecilik • Televizyon Haberciliği Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
3) Haberin Öğeleri Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
4) • Haberin Temel Unsurları • Haberin Yapısı Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
5) • Haber Yazma – 1 • Haber Spot ve KJ’leri • Anons Çekimi, -Kam/spiker, flaş Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
6) • Haber Yazma – 2• -Haber Yazma Teknikleri -Haber Yazma Denemeleri: 5N 1K Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
7) • Haber Yazma – 3 • Haber Yazma Denemeleri: Haber türleri Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
8) Vize sınavı Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
9) • Televizyon Haberciliği Profesyonel TV Haberciliği-Hakan Cem Işıklar - 2014-NOBEL YAYINLARI Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
10) Televizyon haberlerinin unsurları Profesyonel TV Haberciliği-Hakan Cem Işıklar - 2014-NOBEL YAYINLARI
11) Haber yazma uygulamaları Profesyonel TV Haberciliği-Hakan Cem Işıklar - 2014-NOBEL YAYINLARI
12) Televizyon haber türleri Profesyonel TV Haberciliği-Hakan Cem Işıklar - 2014-NOBEL YAYINLARI
13) • Televizyonda Haber Merkezi’nin Yapısı – 1 • Haber Merkezi’nin Yönetimi • Haber Gündem Toplantısı • Editör Masası • Haber Prodüksiyon -Haber uygulaması Profesyonel TV Haberciliği-Hakan Cem Işıklar - 2014-NOBEL YAYINLARI
14) • Haber Merkezi’nin Teknik Yapısı • Haber Reji • Haber Stüdyosu • Haber Arşivi • Haber Kurgu -Haber uygulaması Profesyonel TV Haberciliği-Hakan Cem Işıklar - 2014-NOBEL YAYINLARI
15) Final Sınavı
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Profesyonel TV Haberciliği-Hakan Cem Işıklar - 2014-NOBEL YAYINLARI
Haber Yazmak-Atilla Girgin -DER YAYINLARI -2013
-Ders Notları-Yrd. Doç. Dr. Veli Boztepe


Diğer Kaynaklar: Radyo-TV Haberciliği-Neşe Kars-DERİN YAYINLARI-2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

6

Program Kazanımları
1) Fotoğrafçılık ve Kameramanlığın tarihsel gelişimi, genel ve özel özellikleri, teknikleri, yayın sistemleri, çağdaş örnekleri ve sanatçıları konusunda bilgi sahibidir.
2) Fotoğrafçılık ve kameramanlık alanlarında yasal düzenlemeleri bilir ve değişiklikleri takip eder.
3) Sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek ilkelerine sahiptir.
6) Fotoğrafçılık ve Kameramanlık alanında kullanılan elektronik cihazların yapı, çalışma prensibi ve temel bağıntılarını bilir
8) Fotoğraf uygulama teknikleri, baskı teknikleri malzemeleri konusunda bilgi sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğrafçılık ve Kameramanlığın tarihsel gelişimi, genel ve özel özellikleri, teknikleri, yayın sistemleri, çağdaş örnekleri ve sanatçıları konusunda bilgi sahibidir. 1
2) Fotoğrafçılık ve kameramanlık alanlarında yasal düzenlemeleri bilir ve değişiklikleri takip eder. 1
3) Sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek ilkelerine sahiptir. 1
6) Fotoğrafçılık ve Kameramanlık alanında kullanılan elektronik cihazların yapı, çalışma prensibi ve temel bağıntılarını bilir 1
8) Fotoğraf uygulama teknikleri, baskı teknikleri malzemeleri konusunda bilgi sahibidir 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Derse Özgü Staj 14 3 42
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 107