MRTV229 Senaryo Yazımı 2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Fotoğrafçılık ve KameramanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MRTV229
Ders İsmi: Senaryo Yazımı 2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi VELİ BOZTEPE
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, senaryo ile ilgili temel süreçlerin (öykü anlatma, tema, karakter ve dramatik yapının temelleri) aktarılmasının yanısıra, senaryo yazma teknikleri ve kuralları teorik ve pratik olarak uygulanır. Bu ders aynı zamanda, öğrencilerin kısa film senaryosu hazırlamalarını amaçlar.


Dersin İçeriği: Senaryo yazım süreci

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Senaryonun temel işleyişini tanımlar.
2) Hikayenin çatışma süreçlerini tasarlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sinopsis, treatman Senaryo geliştirir-yazar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Karakter tasarımı, diyalog ve adaptasyon süreci gibi senaryonun farklı boyutlarda uygulanan becerilerini geliştirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Senaryo Yazımı Orjinal isim: ScreenwritingJames Richards, John Marland, Robert Edgar-Hunt Literatür Yayıncılık / Film Yapımı Temelleri Dizisi İstanbul, 2012
2) Öykü tasarımı Senaryo Yazımı Orjinal isim: ScreenwritingJames Richards, John Marland, Robert Edgar-Hunt Literatür Yayıncılık / Film Yapımı Temelleri Dizisi İstanbul, 2012
3) Adaptasyon Biçimleri Senaryo Yazımı Orjinal isim: ScreenwritingJames Richards, John Marland, Robert Edgar-Hunt Literatür Yayıncılık / Film Yapımı Temelleri Dizisi İstanbul, 2012

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Senaryo Yazımı Orjinal isim: ScreenwritingJames Richards, John Marland, Robert Edgar-Hunt Literatür Yayıncılık / Film Yapımı Temelleri Dizisi
İstanbul, 2012
Diğer Kaynaklar: Senaryo: Senaryo Yazımının Temelleri-Syd Field-Alfa Yayıncılık / Sinema -Tiyatro Dizisi İstanbul, 2013

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fotoğrafçılık ve Kameramanlığın tarihsel gelişimi, genel ve özel özellikleri, teknikleri, yayın sistemleri, çağdaş örnekleri ve sanatçıları konusunda bilgi sahibidir.
2) Fotoğrafçılık ve kameramanlık alanlarında yasal düzenlemeleri bilir ve değişiklikleri takip eder.
3) Sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek ilkelerine sahiptir.
6) Fotoğrafçılık ve Kameramanlık alanında kullanılan elektronik cihazların yapı, çalışma prensibi ve temel bağıntılarını bilir
8) Fotoğraf uygulama teknikleri, baskı teknikleri malzemeleri konusunda bilgi sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğrafçılık ve Kameramanlığın tarihsel gelişimi, genel ve özel özellikleri, teknikleri, yayın sistemleri, çağdaş örnekleri ve sanatçıları konusunda bilgi sahibidir.
2) Fotoğrafçılık ve kameramanlık alanlarında yasal düzenlemeleri bilir ve değişiklikleri takip eder.
3) Sosyal sorumluluk, etik değerler ve meslek ilkelerine sahiptir.
6) Fotoğrafçılık ve Kameramanlık alanında kullanılan elektronik cihazların yapı, çalışma prensibi ve temel bağıntılarını bilir
8) Fotoğraf uygulama teknikleri, baskı teknikleri malzemeleri konusunda bilgi sahibidir

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 9 3 27
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 155