MSC140 Ney IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC140
Ders İsmi: Ney II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere Ney enstrümanında temel teknikleri daha da derinlemesine öğreterek, melodik ve ritmik becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriği: Neyde kullanılan ileri üfleme tekniklerini öğrenme.
Melodik gelişim: İleri seviye nefesli notalar ve melodi yapısının anlaşılması.
Ritmik becerilerin geliştirilmesi: İleri seviye ritimlerin çalınması ve içselleştirilmesi.
İleri düzeyde nota okuma ve yazma pratiği.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Neyde kullanılan ileri üfleme tekniklerini öğrenme.
2) Melodik gelişim: İleri seviye nefesli notalar ve melodi yapısının anlaşılması.
3) Ritmik becerilerin geliştirilmesi: İleri seviye ritimlerin çalınması ve içselleştirilmesi.
4) İleri düzeyde nota okuma ve yazma pratiği.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknik gözden geçirme, yeni makamların tanıtımı. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
2) İleri düzey ney parçalarının çalışılması, ritim çalışmaları. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
3) Neydeki karmaşık tekniklerin derinlemesine çalışılması. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
4) İleri düzey nefes kontrolü ve süsleme tekniklerinin uygulanması. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
5) Repertuarın genişletilmesi, ikinci düzey besteleme denemeleri. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
6) Duygusal ifade üzerine odaklanma, yeni makamların incelenmesi. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
7) Performans hazırlıkları, teknik gözden geçirme. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
8) Performans ve değerlendirme, dönem sonu değerlendirme. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
9) İleri düzey parçaların çalışılması, yeni makamların tanıtımı. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
10) Neyde nefes kontrolü ve süsleme tekniklerinin derinlemesine çalışılması. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
11) Yeni tekniklerin öğrenimi, repertuarın genişletilmesi. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
12) Duygusal ifade üzerine odaklanma, repertuarın incelenmesi. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
13) Performans hazırlıkları, öğrenci katılımıyla atölye çalışması. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.
14) Dönem sonu konseri, performanslar ve öğrenci değerlendirmesi. Ders notları haftalık olarak öğrencilere verilecektir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Süleyman Erguner – Ney “Metod”
Ney Metodu - Hüseyin Sadettin Arel
Diğer Kaynaklar: Süleyman Erguner – Ney “Metod”
Ney Metodu - Hüseyin Sadettin Arel

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18