MSC154 Piyano IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MSC154
Ders İsmi: Piyano II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HATİCE NURTAP SÜMER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HATİCE NURTAP SÜMER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: - Tüm majör ve minör gamlarda pratikleşmek
- Parmak egzersizleri ve arpejlerde ustalaşmak
Dersin İçeriği: · Gamlar, arpejler ve nüanslar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) - Tüm majör ve minör gamlarda pratikleşmek - Parmak egzersizleri ve arpejlerde ustalaşmak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Terimler: Legato, oktav, gam, arpej, akor, makam dizileri, nüans terimleri. - Piyanoda dönemsel repertuvar çalışmalarına giriş · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
2) - Fa majör ve si majörün duatelerinin farkını kavrar ve uygular. - Fa majör ve si majör etüt çalışmaları yapılır · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
3) - Üçlemeyi, - Baş parmak geçişini - Bağlı çift sesli notaları - Onaltılık notaları uygular. · Zongoraiskola Klavierschule 1 · Das Colorspiel am Klavier · The Russian School of Piano Playing Part 1 · Step by Step Piano Course Book One · James Bastien older beginner piano course · Alfred piano method
4) BAROK DÖNEM 1 - Non-Legato ve Staccato teknikleri - Menuet Formu - Süslemeleri - Dinamikleri - İki oktav arpej tekniği - Anna Magdelena Bach No. 14, 2, 3 - Rameau Menuet - Barok dönem eserleri Anna Magdelena Bach - No.4-19, Telemann Gavotte, Couperin Le Petit - Rien barok dönem eserleri çalınabilir. - Anna Magdelena Bach No. 14, 2, 3 - Rameau Menuet - Baroque works by Anna Magdelena Bach - No.4-19, Telemann Gavotte, Couperin Le Petit - Rien baroque period works can be played.
5) KLASİK DÖNEM 1 - Sonatin formunu, Artikülasyonu, Duateleri, Dinamikleri, Tempoyu, Cümleyi, Temayı, Süslemeleri uygular. - Diabelli Sonatin No:6 1. Bölüm - Köhler Sonatin Sol majör - T. Haslinger Sonatin Do Majör - L.V.Beethoven Sonatin Sol majör klasik dönem eserleri, Diabelli sonatin no:1, - Clementi sonatin No:1 Mozart Allegro in G klasik dönem eserleri çalınabilir - L.V.Beethoven Sonatin Sol majör klasik dönem eserleri, Diabelli sonatin no:1, - Clementi sonatin No:1 Mozart Allegro in G
6) - ROMANTİK VE ÇAĞDAŞ DÖNEM 1 - Romantik ve çağdaş dönemlere ait stil özelliğini fark eder. - Eserler üzerindeki dinamikleri uygular. - Müzik cümlelerini yorumlar. - Eserler üzerindeki artikülasyon işaretlerini uygular. - Eserler üzerindeki süslemeleriuygular. - Eserlerin temalarını belirler. - Sağ (Trecorda) pedalı tanır. - Türk bestecilerine ait eserlerin hangi döneme ait olduğunu tahmin eder. - R. Schumann Gençlik Albümü no: 5,1,3 - J. Bhrams Hungarian Dance no:4 ( Kolay versiyon) - N.Caprice no:24( Kolay versiyon) - G.Bizet Toredor Song - İlhan Tonger Bozkırda akşam, Uykuda, Köy yolunda Naci Madanoğlu Kaleden kaleye - Schostakovic March ve Vals gibi romantik ve çağdaş dönem eserleri çalınabilir. - R. Schumann Gençlik Albümü no: 5,1,3 - J. Bhrams Hungarian Dance no:4 ( Kolay versiyon) - N.Caprice no:24( Kolay versiyon) - G.Bizet Toredor Song - İlhan Tonger Bozkırda akşam, Uykuda, Köy yolunda Naci Madanoğlu Kaleden kaleye - Schostakovic March ve Vals
7) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 1 - Czerny Op: 599 seviyeye uygun etütlerden biri - J.S.Bach Menuet - Clementi sonatin No:1 - Schumann op:68 Gençlik Albümü No:5 - Czerny Op: One of the etudes suitable for level 599 - J.S.Bach Menuet - Clementi Sonata No:1 - Schumann op:68 Youth Album No:5
8) - Ara Sınav
9) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 2 - Czerny Op: 599 seviyeye uygun etütlerden biri - J.S.Bach Menuet - Clementi sonatin No:1 2. bölüm - Schumann op:68 Gençlik Albümü No:3 - Czerny Op: One of the etudes suitable for level 599 - J.S.Bach Menuet - Clementi Sonata No: 1, part 2 - Schumann op:68 Youth Album No:3
10) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 3 - Czerny Op: 599 seviyeye uygun etütlerden biri - J.S.Bach Menuet -Clementi sonatin No:1 3. bölüm - Schumann op:68 Gençlik Albümü No:1 - Czerny Op: One of the etudes suitable for level 599 - J.S.Bach Menuet -Clementi Sonata No:1, 3rd part - Schumann op:68 Youth Album No:1
11) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 4 - Czerny Op.599 No:22,30,33 - Czerny Op.821 No:12,13 - Loeschhorn No:30 - Czerny Op.599 No:45 - Czerny Op.821 No:9,10 - Loeschhorn No:22,23 gibi etüdler - Barok dönem eseri anna Magdelena Bach - Clementi sonatin No 1-3. bölüm - Czerny Op.599 No:22,30,33 - Czerny Op.821 No:12,13 - Loeschhorn No.:30 - Czerny Op.599 No:45 - Czerny Op.821 No:9,10 - Studies such as Loeschhorn No:22,23 - Baroque work of Anna Magdelena Bach - Clementi sonatine No 1-3. episode
12) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 5 - Czerny Op.599 No:22,30,33 - Czerny Op.821 No:12,13 - Loeschhorn No:30 - Czerny Op.599 No:45 - Czerny Op.821 No:9,10 - Loeschhorn No:22,23 gibi etüdler - Barok dönem eseri anna Magdelena Bach - Clementi sonatin No 4-1. bölüm - Czerny Op.599 No:22,30,33 - Czerny Op.821 No:12,13 - Loeschhorn No.:30 - Czerny Op.599 No:45 - Czerny Op.821 No:9,10 - Studies such as Loeschhorn No:22,23 - Baroque work of Anna Magdelena Bach - Clementi sonatine No 4-1. episode
13) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 6 - Czerny Op.599 No:22,30,33 - Czerny Op.821 No:12,13 - Loeschhorn No:30 - Czerny Op.599 No:45 - Czerny Op.821 No:9,10 - Loeschhorn No:22,23 gibi etüdler - Barok dönem eseri anna Magdelena Bach - Clementi sonatin No 4-2. bölüm - Czerny Op.599 No:22,30,33 - Czerny Op.821 No:12,13 - Loeschhorn No.:30 - Czerny Op.599 No:45 - Czerny Op.821 No:9,10 - Studies such as Loeschhorn No:22,23 - Baroque work of Anna Magdelena Bach - Clementi sonatine No 4-2. episode
14) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 7 - Czerny Op.599 No:22,30,33 - Czerny Op.821 No:12,13 - Loeschhorn No:30 - Czerny Op.599 No:45 - Czerny Op.821 No:9,10 - Loeschhorn No:22,23 gibi etüdler - Barok dönem eseri anna Magdelena Bach - Clementi sonatin No 4-3. bölüm - Czerny Op.599 No:22,30,33 - Czerny Op.821 No:12,13 - Loeschhorn No.:30 - Czerny Op.599 No:45 - Czerny Op.821 No:9,10 - Studies such as Loeschhorn No:22,23 - Baroque work of Anna Magdelena Bach - Clementi sonatine No 4-3. episode
15) - Gam, Etüt ve Repertuvar Çalışmaları 8 - Czerny Op.599 - Czerny Op.821 - Loeschhorn etütler - Barok dönem eseri Anna Magdelena Bach ya da barok menuet, musette, polonesselerden biri - Clementi, Diabelli, Haslinger sonatinlerden biri - Schumann ya da Tchaikovsky romantic dönem eserleri - Bela Bartok Children Corner - Seviyeye uygun bir türk eseri(zorunlu eser) - Czerny Op.599 - Czerny Op.821 - Loeschhorn studies - Baroque period work Anna Magdelena Bach or baroque menuet, musette, one of the polonesses - One of the Clementi, Diabelli, Haslinger sonatas - Works of the Schumann or Tchaikovsky romantic period - Bela Bartok Children's Corner - Seviyeye Göre Bir Türk Eser zorunlu
16) - Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ferdinand Beyer OP. 101
Diğer Kaynaklar: Ferdinand Beyer OP. 101

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18