Muhasebe Denetim DR | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MUDE615 | ||||||||
Ders İsmi: | Değerleme ve Finansal Tablolar | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HÜSEYİN MERT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mali Tablolar Analizi dersinde, öğrencilerin mali tablolardaki bilgiler arasında neden sonuç ilişkileri kurabilmesi, analitik düşünme beceresi kazanması, temel analiz tekniklerini uygulayabilme becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Temel Kavramlar: İşletmelerde finansal durumun özetlenmesi, Finansal yapı analizinin önemi; Mali Analizde Kullanılan Tablolar: Bilanço, Gelir Tablosu; Mali Tabloların Analiz Teknikleri konularını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | FİNANSAL TABLOLAR | |
2) | DENETİM RAPORU VE FİNANSAL TABLOLARIN DÜZELTİLMESİ | |
3) | FİNANSAL ANALİZ TEKNİKLERİ | |
4) | TUTARLARIN KARŞILAŞTIRILMASI | |
5) | YATAY ANALİZ (TREND ANALİZİ) | |
6) | DİKEY ANALİZ (DİKEY YÜZDELER) | |
7) | RASYO ANALİZİ (FİNANSAL DURUM) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | RASYO ANALİZİ (FİNANSAL PERFORMANS) | |
10) | RASYO ANALİZİ (FİNANSAL PERFORMANS) | |
11) | RASYO ANALİZİ (FİRMA DEĞERİ) | |
12) | NET İŞLETME SERMAYESİ ANALİZİ | |
13) | DÖVİZ POZİSYONU ANALİZİ | |
14) | NAKİT AKIŞ TABLOSU ANALİZİ | |
15) | RASYO ANALİZİ (FİNANSAL DURUM VE FİNANSAL PERFORMANS) | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Course Notes |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | |||||||||
2) Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | |||||||||
3) Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | |||||||||
4) Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | |||||||||
5) Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | |||||||||
6) Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | |||||||||
7) Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | |||||||||
8) Disiplinler arası bakış açısı kazanmak. | |||||||||
9) İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | |||||||||
10) Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Muhasebe alanında ulusal mevzuat ve uluslararası finansal raporlama standartlarına vakıf olunması, | 5 |
2) | Standartlara uygun finansal tablolar hazırlanabilmesi, yorumlanabilmesi | 5 |
3) | Yönetime finansal veri sağlanabilmesi | |
4) | Muhasebe ve Denetim , alandaki değişim sürecine adapte olmak için gereken bilgi ve beceriyi katılımcılarına sağlayarak, denetim sektöründe tercih edilen bir donanıma sahip olmalarını amaçlamaktadır | 5 |
5) | Bu programdan mezun olanlar, akademik kariyerlerine devam edebilecekleri gibi, Muhasebe Denetim Uzmanlığı yeterliliğini kazanmış olarak iş dünyasının önde gelen şirketlerinde de finans, muhasebe, denetim ve raporlama bölümlerinde yönetici konumunda bulunabilirler. | 5 |
6) | Sürekli değişen iş hayatında, muhasebe ve denetim ilke ve uygulamalarını, analitik araçların yardımıyla değerlendirebilmek. | 5 |
7) | Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahip olmak. | |
8) | Disiplinler arası bakış açısı kazanmak. | |
9) | İş etiği ve sosyal sorumluluk konularında bilince sahip olmak. | |
10) | Muhasebenin ve denetimin temel ilkelerini anlamak ve gerekli ilkeleri iş yaşamına uygulayabilmek. | 4 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Arazi Çalışması | 16 | 96 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 |
Final | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü | 171 |