MUTI245 İngilizce Edebiyat Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mütercim Tercümanlık (Arapça)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mütercim Tercümanlık (Arapça)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MUTI245
Ders İsmi: İngilizce Edebiyat I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Yabancı Dil Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. TUĞÇE YILMAZER ERENDORUK
Dersi Veren(ler): Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Öğr.Gör. MELDA ENGİNSU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Anglo- Saxon edebiyatında 20 yüzyıla kadar geçen süre zarfındaki akımlar hakkında bilgi vererek öğrencilerin edebiyat çevirisinde bu arka alan bilgilerini göz önüne almalarının gereğinin farkına varmalarını sağlamak ve edebiyat metinlerini bu bakış açısıyla inceleyerek çeviriye yönelik okuma becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriği: Kültürel, sosyal ve politik açıdan Anglo-Saxon edebiyatının özellikleri kuramsal olarak irdelenir. 19. Yüzyıl oratalarına kadar görülen belli başlı edebiyat akımları tartışılar. Bu dönemlerin özellikleri metinler üzerinden örneklenir. Dersin amacı, edebiyat metinlerini, yazarın kimliği, yazıldığı dönemdeki toplumsal sosyal, kültürel özellikler çerçevesinde inceleme alışkanlığı yaratmaktır. Metinler yazıldıkları dönemin tarihsel süreci ve akımları göz önüne alınarak seçilir. Böylece öğrencilere metinleri eleştirel inceleme deneyimi kazandırılır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler yazınsal metinlerin incelenmesinde tarihsel ve kültürel bilgilerin önemini öğrenir. Öğrenciler metin incelemede edebi akımların önemini metinlerin incelenmesi sürecinde görür. Öğrenciler ilerde yapacakları yazınsal metin çevirisi için farkındalık kazanır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
13) Yazınsal metinlerin incelenmesinde kültür ve kimlik ilişkisi Tarihsel süreçte edebi akımlar 17. yy Amerikan edebiyatının başlangıcı ve Kolonyal yazınsal metinler Puritanism ve metinlerdeki dinsel imgeler ve mitler 18. yy ve "Age of Reason" Deism ve Benjamin Franklin's "Autobiography" Vize 19.yy: Hawthorn: "The Minister's Black veil" Edgar Allen Poe: Gothic yazın: "Black Cat" Transcendentalism: Emerson: "Nature" Realism: Mark Twain ve "The Jumping Frog of Calaveras County" 19. yüzyıl ikinci yarısına dek tarihsel olayların araştırılması. İncelenecek yazarlar ve eserleri hakkında bilgi edinilmesi. Metinlerin önceden okunarak derste incelemek üzere hazırlanması. Bu hazırlık için Norton Antolojisinin I. cildindeki introduction kısımları yardımcı olacaktır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 17, 18 ve 19. yüzyılda yazılan ve dönemin özelliklerini yansıtan kısa öykü ve şiir metinleri seçilir.
Diğer Kaynaklar: Norton Antolojisi 1

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

3

Program Kazanımları
1) Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir.
2) Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2).
3) Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir.
4) Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir.
5) Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6) Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir.
7) Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir.
8) Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir.
2) Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2).
3) Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir.
4) Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir.
5) Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6) Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir.
7) Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir.
8) Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ödevler 16 3 48
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 150