MY502 Yöneylem Araştırmasıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mühendislik Yönetimi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mühendislik Yönetimi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MY502
Ders İsmi: Yöneylem Araştırması
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi PARMİS SHAH MALEKI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi PARMİS SHAH MALEKI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Doğrusal Programlama modellerinin kurulması, çözülmesi ve yorumlanması ile ilgili bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği: Doğrusal programlamaya giriş (Bölüm1) Doğrusal programlama modelinin kurulması (Bölüm2) Grafik çözüm (Bölüm 2) Grafik çözümde duyarlılık analizi (Bölüm 2) Simpleks yöntem (Bölüm 3) M yöntemi (Bölüm 3) İki aşamalı yöntem (Bölüm 3) Simpleks yöntemde özel durumlar (Bölüm 3) Dualite (Bölüm 4) Primal-Dual ilişkisi (Bölüm 4) Dualitenin ekonomik yorumu (Bölüm 4) Duyarlılık analizi (Bölüm 4) Hedef programlama (Bölüm 8) Hedef programlama (Bölüm 8)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Doğrusal programlamanın temel prensiplerini bilir ve çözümler.
2) Bir doğrusal programlama problemini tanımlayabilir ve modelini kurabilir.
3) Basit doğrusal programlama problemleri grafik çözüm veya simpleks yöntem ile elle çözülebilir.
4) M yöntemini ve iki aşamalı yöntemi bilir ve uygulayabilir.
5) Dualite ve duyarlılık analizini öğrenilir ve çözümlenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Doğrusal programlamaya giriş
2) Doğrusal programlama modelinin kurulması
3) Grafik Çözüm
4) Grafik çözümde duyarlılık analizi
5) Simpleks yöntem
6) M yöntemi
7) İki aşamalı yöntem
8) Arasınav
9) Simpleks yöntemde özel durumlar
10) Dualite
11) Primal-Dual ilişkisi
12) Primal-Dual ilişkisi
13) Dualitenin ekonomik yorumu
14) Duyarlılık analizi
15) Hedef programlama
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Winston, W.L., Operations Research: Applications and Algorithms, 4th Edition, Brooks/Cole-Thomson Learning, 2004.
2. Frederick S. Hillier and Gerald J. Lieberman, Introduction to Operations Research and Revised CD-ROM 8, McGraw-Hill Science, 2005.
3. Taha, H. A., Operations Research: An Introduction, 8th Edition, Prentice Hall, 2006.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 5
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 5 3 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 12 180
Ödevler 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 285