MZK101 Yardımcı Çalgı ( Piyano ) Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK101
Ders İsmi: Yardımcı Çalgı ( Piyano ) I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HATİCE NURTAP SÜMER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dr.Öğr.Üyesi HATİCE NURTAP SÜMER
Öğr.Gör. BURAK UZUNER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: TEMEL PİYANO ÖĞRETİMİ:
Piyano ve tarihçesi hakkında genel bilgiler, piyanoda postür, el ve parmak pozisyonları, gamlar ve arpejler, nota işaretlerine dair temel bilgiler, armonik/ ritmik kalıplarla eşlik/emprovizasyon odaklı (seviye 1 düzeyinde) alıştırmalar, öğrencinin ilerlemesi ve seviyesinin paralelinde ağırlıklı egzersizler veya Barok/ Klasik ve Romantik dönemlerden seçilen sade ve basit seviyede eserlerin icrasına yönelik çalışma, öğrencinin konser/ sınav öncesi yapması gerekenler, performansa hazırlık.
Dersin İçeriği: Başlangıç düzeyi piyano eğitimi, Temel duruş ve pozisyonlar, Sol ve fa anahtarı, Sağ el ve sol el koordinasyonu sağlanması. Parçaların düzgün tempoda ve olabildiğince yumuşak çalınması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Piyano enstrümanına dair genel bilgi
2) • Piyanoda postür, el ve parmak pozisyonlarının öğrenilmesi
3) • başlangıç seviyesinde gam ve arpejlerin icrasının öğrenilmesi
4) • başlangıç seviyesinde armonik ve ritmik yürüyüşler, uygulamalı olarak seçilen parçalarda fark edilmesi, (eşlik ve emprovizasyona giriş)
5) eser icrası
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) dersin tanıtılması, piyano hakkında genel bilgi piyano metodu
2) parmak numaraları, postür, duruş piyano, piyano metodu
3) • Piyano üzerinde 5li çark sisteminin tanıtımı • Parmak numaraları ve pozisyonları (değişkenlikler) piyano, piyano metodu
4) • Parmak numaraları ve pozisyonları (değişken durumlar 2) • Ritmik uygulamalar, armoninin pratik uygulamaları (bas partisi farkındalığı) piyano, piyano metodu
5) • Yeni eser üzerinde uygulama ve düzeltmeler • Destek gam ve egzersizler (yeni) piyano, piyano metodu
6) • Yeni parçanın (sonat veya etüd olabilir) ileri bölümlerinin birlikte gözden geçirilmesi • Öğrencinin çalışma disiplini ve metodunun beraber gözden geçirilmesi piyano, nota
7) • Vize öncesi son hazırlıklar • Performansı kolaylaştırıcı/ ilerletici uygulamalar • Parçayı kopartmadan yorumlama, teknik yardım piyano, nota
8) VİZE Aşağıdaki konularda yetkinlik sınanır: • Piyano hakkında genel bilgi • Gamlar (minimum 1 arıza) ve arpejler • El pozisyonları, postür, parmak numaraları • Piyano üzerinde 5li çark sisteminin tanıtımı • Parmak numaraları ve pozisyonları (değişkenlikler) • Parmak numaraları ve pozisyonları (değişken durumlar 2) • Ritmik uygulamalar, armoninin pratik uygulamaları (bas partisi farkındalığı) • Yeni eser üzerinde uygulama ve düzeltmeler • Destek gam ve egzersizler (yeni) • Yeni parçanın (sonat veya etüd olabilir) ileri bölümlerinin birlikte gözden geçirilmesi • Öğrencinin çalışma disiplini ve metodunun beraber gözden geçirilmesi • Performansı kolaylaştırıcı/ ilerletici uygulamalar • Parçayı kopartmadan yorumlama, teknik yardım piyano, nota
9) • Yeni parça ve uygulamalar • Vize performansının birlikte değerlendirilmesi, çalışma metoduna ve performansa dair tavsiyeler piyano, nota
10) • 1 ve 2 diyezli gamlar (uygun seviyede öğrencilerle) • Basit caz ve eşlik kalıpları • Yeni parça üzerine uygulamalar, deşifraj kontrolü piyano, nota
11) • Yeni ve eski parçalardaki öğrenciye zor gelen noktaların gözden geçirilmesi • Geçen dersin teorik bilgilerinin uygulaması piyano, nota
12) • Yeni parçada bölgesel çalışmalar • Dinamik ve temponun gözden geçirilmesi • Performansta akıcılığı sağlayan etmenler • Çalışma yaklaşımlarının gözden geçirilmesi piyano, nota
13) • Eser icrasına odaklanmak • Teknik veya doğru stil bilgisi eksiklerini parça üzerinde düzeltmek piyano, nota
14) • Geniş odaklı eser icrası, performans, son rötuşlar • Yorulmama, az yanlış yapma, devam etme stratejileri • Final sınavına hazırlık piyano, nota
15) final sınavına hazırlık piyano, piyano metodu
16) final sınavı piyano, piyano metodu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: PİYANO METODLARI, TEKNİK METODLAR: BEYER, THOMPSON VS
Diğer Kaynaklar: cd ve işitsel kaynaklar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Uygulama 0 2 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18