MZK102 Yardımcı Çalgı ( Piyano ) IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK102
Ders İsmi: Yardımcı Çalgı ( Piyano ) II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 2 1 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HATİCE NURTAP SÜMER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HATİCE NURTAP SÜMER
Öğr.Gör. BURAK UZUNER
Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: - Tüm majör ve minör gamlarda pratikleşmek
- Parmak egzersizleri ve arpejlerde ustalaşmak
Dersin İçeriği: · Gamlar, arpejler ve nüanslar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Piyanoda postür, el ve parmak pozisyonları (tekrar)
2) Gam ve arpejler (tekrar ve yeni gamlar)
3) Armonik ve ritmik yürüyüşler, eşlik ve emprovizasyona giriş (tekrar ve daha ileri seviyede ele alınışı)
4) eser icrası
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrencilere dersin tanıtılması • Piyano dersinden bu dönemki beklentiler piyano, piyano metodu
2) • Piyano enstrümanında deşifraja giriş • Piyanoda postür (tekrar) piyano, seçilen parça
3) • Deşifraj ve doğru uygulama • Parmak numaraları ve pozisyonları (değişkenlikler) piyano, seçilen parça(lar)
4) • Piyano üzerinde deşifrajın hızlandırılması • Parmak numaraları ve pozisyonları (değişken durumlar 2) • Ritmik uygulamalar, armoninin parçalar üzerinde pratik uygulamaları (bas partisi farkındalığı) piyano, seçilen parça(lar)
5) • Arpej ve gamlar • Özel egzersizler • Eser performansı piyano, seçilen parça(lar)
6) • Parçanın doğru deşifrajı • Egzersiz ve gamlar • Yeni parçanın (sonat veya etüd olabilir) ileri bölümlerinin birlikte gözden geçirilmesi • Öğrencinin çalışma disiplini ve metodunun beraber gözden geçirilmesi piyano, seçilen parça ve egzersiz(ler)
7) • Metronom • Bölgesel çalışma ve tekrar • Vize öncesi son hazırlıklar piyano, seçilen parça(lar)
8) Ara Sınav piyano, seçilen parça ve egzersiz(ler)
9) • Yeni parça, • Yeni gamlar ve egzersizler • Vize performansının birlikte değerlendirilmesi, çalışma metoduna ve performansa dair tavsiyeler piyano, seçilen parça(lar) ve egzersiz(ler)
10) • 2 ve 3 diyezli gamlar (uygun seviyede öğrencilerle) • Basit caz ve eşlik kalıpları • Yeni parça üzerine uygulamalar, deşifraj kontrolü • Teknik ve teorik bilgiler piyano, seçilen parça
11) • Yeni ve eski parçalardaki öğrenciye zor gelen noktaların gözden geçirilmesi • Geçen dersin teorik bilgilerinin uygulaması • Sağ ve sol elin birbiriyle parça üzerinden ilişkilendirilmesi, dinamikler, parçada inceliklerin tespit edilmesi • Performans ve eşlik farkı piyano, seçilen parça
12) • Yeni parçada bölgesel çalışmalar • Dinamik ve temponun gözden geçirilmesi • Performansta akıcılığı sağlayan etmenler • Çalışma yaklaşımlarının gözden geçirilmesi • Egzersiz ve hata kontrolü piyano, seçilen parça(lar)
13) • Eser icrasına odaklanmak • Teknik veya doğru stil bilgisi eksiklerini parça üzerinde düzeltmek • Stil farkındalığı piyano, seçilen parçalar
14) • Geniş odaklı eser icrası, performans, son rötuşlar • Yorulmama, az yanlış yapma, devam etme stratejileri piyano, seçilen parçalar
15) • Final sınavına hazırlık • Eser icrası ve hazırlık piyano, seçilen parçalar
16) Final Sınavı piyano, seçilen parçalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: piyano metodları, notalar.
Diğer Kaynaklar: görsel, işitsel kaynaklar (cd vb. )

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 1 16
Uygulama 0 2 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 18