MZK121 Temel Müzik Eğitimi ve Solfej Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZK121
Ders İsmi: Temel Müzik Eğitimi ve Solfej I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. METİN BAHTİYAR
Öğr.Gör. BURAK UZUNER
Dr.Öğr.Üyesi FAZIL CEM KÜÇÜMEN
Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders müzik teorisi hakkında tanıtıcı bilgiler verir. Bireyin nota, ritm, ve ölçü güçlüklerini çözmesini; müziksel işitmelerini ve deşifre okumalarını geliştirmeyi hedefler.
Dersin İçeriği: - Sesin tanımı, Nota yazımına giriş
- Basit Ölçülerde ritmik çalışmalar
- 2/4 ve 4/4 El Vuruşları
- La minör Do majör tonlarda solfejler, 2'li ve 3'lü aralık çalışmaları,
- Bir diyez ve bir bemollü tonlarda gamlar
- Basit kulak çalışmaları
- Sol anahtarında solfej çalışmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Temel müzik teorisini öğrenmek ve solfej yapmak.
2) Batı Müziği Teorisi dersi ve tüm bilginin kullanılması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Türk Müziği sistemini ve Batı Müziği sistemini karşılaştırma
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) - Ders içeriği hakkında bilgilendirme - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej Müfredatı, Sight Reading Book I
1) - 3 zamanlı 2'şerli ritmik okumalar - Ritim ve solfej - Dikte ve Kulak Çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
2) - Müzik terimleri hakkında genel bilgi - Ses, Müzik, Frekans - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
3) - Okan teori ve solfej kitabı üzerinde do majör solfej çalışmaları - Minör 2 li ve majör 2 li aralık çalışmaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
4) - Ritmik Okuma 2 zamanlı 2 şerli ölçüler - Muammer Sun üzerinden çalışmaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
5) - Örnek Solfejler ile Hız ve Nüans terimleri - Polyrhytm çalışmaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
6) - Aralıklar - Tonal Deşifre I kitabından çalışmalar - 3 zamanlı parçaların anlatımı - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
7) - Genel tekrar - Senkop Çalışması - Minör ve majör 3'lü - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
8) - Vize Sınavı
9) - Sınav üzerine tartışma - Diyez ve bemol sırası - Okan Üniversitesi Müfredatı ritim ve solfej okumaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
10) - Diyez ve bemol sırası - Okan Üniversitesi kitabından ritim ve solfej okumaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
11) - Diyatonik ve Kromatik sesler - Okan Üniversitesi Kitabından ritmik ve melodik okuma - Tonal Deşifre solfej okumaları - Maummer Sun Solfej I çalışmaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
12) - Ritmik okuma - İşitme ve okuma çalışmaları - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
12) - Ritmik Okuma Çalışmaları - Melodik Okuma Çalışmarı - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
13) - Ritmik dikte ve Solfej çalışmaları - 4'lü ve 5'li aralıkların anlatımı - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
14) - Aralıkların tekrarı - Okan Üniversitesi kitabından çalışmalar - Ritmik okumaların teorik tekrarı - Kulak Çalışması - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
15) - Genel Tekrar - Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV - Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I - Muammer Sun Solfej I - Tonal Deşifre I
16) - Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Muammer Sun ,Solfej 1-2
Bona ,Temel Müzik Teorisi Nota Okuma Öğrenme Metodu
A.LAVIGNAC , Solêge Des Solfêges
F.FONTAİNE Ritim ve Zaman Duygusunun Temelleri
Diğer Kaynaklar: Piyano- Piano
Dizekli Tahta-Music Notation Board
Bilgisayar- Computer

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. 5
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Toplam İş Yükü 32