Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
- Ders içeriği hakkında genel bilgiler
- Genel solfej ve ritim tekrarı |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
2) |
- Minör tonları hakkında bilgilendirme
- La minör üzerinde armonik, melodik ve doğal dizilerin anlatımı |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
3) |
- Minör tonlarda solfej çalışmaları
- Tonal deşifrede 10. egzersize kadar tüm solfej parçalarının pratiği |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
4) |
- Ritmik yazma çalışmaları
- Dikte çalışmaları
- Müfredattan Solfej okumaları
- Sol majör tonalite |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
5) |
Hız ve Nüans Terimleri |
Piyano Kulak çalışması Ritmik okuma Melodik okuma |
6) |
- Aralık çalışmaları
- Tonal derecelerin tekrarı
- Solfej ve Ritim tekrarı
- Belirlenen tonlarda derecelerin anlatımı |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
7) |
- Genel Tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
8) |
- Vize Sınavı |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
9) |
- Tonal Deşifre I okuyucular tekrarlar
- Aralıkların tekrarı
- Basit ve birleşik zamanlarda ritmik okumalar
- Muammer Sun Solfej I ve Okan Üniversitesi müfredatından deşifre çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
10) |
- Okan Üniversitesi Kitabından Toeri, Solfej ve Ritim çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
11) |
- Nüansların solfej üzerinde anlatımı ve tekrarı
- Kulak çalışmaları |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
12) |
- Dikte ve Solfej Çalışmaları
- Fa anahtarının tanıtımı
- Sol el çalıp sağ el söyleme egzersizleri |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
13) |
- Minör tonların tekrarı
- İnici ve çıkıcı dizilerin majör ve minör tonlarda tekrarı |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
14) |
- Okan Üniversitesi Müfredatından fa anahtarı çalışmaları
- Muammer Sun Üzerinden fa anahtarı çalışmaları ve çok sesli alıştırmalar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
15) |
- Genel Tekrar |
- Ahmet Adnan Saygun Temel Musiki Bilgisi I - II - III - IV
- Okan Üniversitesi Teori ve Solfej I
- Muammer Sun Solfej I
- Tonal Deşifre I |
16) |
- Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi |
|
2) |
Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. |
|
3) |
Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması |
|
4) |
Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır. |
|
5) |
Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. |
|
6) |
Estetik farkındalığa sahip olacaklardır. |
5 |
7) |
Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
8) |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
9) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
10) |
Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. |
|