Müzik (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MZK500 | ||||||||
Ders İsmi: | Araştırma Metodolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ÖMER YUSUF TOPÇU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Müzik alanında araştırma yapan ve bu araştırmalarını tez olarak ortaya koymaya çalışan yüksek lisans öğrencileri için araştırma yöntemleri ve uygulamalarını ele alan bir derstir. Ders kapsamında temel kavramlar, yaklaşımlar ve teknikler ele alınır. Konu seçimi, malzemenin araştırılması, çalışma planı hazırlanması, tez danışmanıyla ilişkiler, alıntı ve dipnot teknikleri, kaynaklar ve verilerin işlenmesi gibi konular ele alınır. Her öğrenciye ilgi alanı ve beceri düzeyine göre ayrı ödev verilir. Örnek ödev üzerinden tüm teknikler uygulanır ve dönem sonunda tezin bir simülasyonu olacak şekilde ödev hazırlanır. Bitmiş tezin jüri önünde sunumu ve yazım programı kullanma gibi teknikler konusu da öğrencinin ihtiyacı oranında ele alınır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersi alan öğrenciler aşağıdaki becerileri kazanır Bilimsel bir tezin niteliklerini öğrenir Alan ve konu seçimi yapabilir. Konuyu genişletip sınırlandırabilir. Bilimsel araştırma yöntemlerini öğrenir Makale yazma deneyimi kazanır Tez konusu ile ilgili “içindekiler” çalışması yapabilir Literatür taraması yapabilir Veri toplayıp değerlendirebilir Alıntı ve dipnot tekniklerini uygulayabilir Tezin bölümlerini öğrenir ve tez yazım deneyimi kazanır Üniversitenin tez yazım kurallarını öğrenir Bilgisayarda yazım programı kullanmayı deneyimler Jüri önünde tezinin sunumunu yapabilir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1-Araştırma Metodolojisi dersinin kapsamı 2-Dönem boyunca dersin işleyiş planı 3-Dersin sürdürücüsü ve öğrencilerin dönem boyunca üstlenecekleri görevler 4-Bir araştırma veya tezin tanımlanması 5-Bilimsel bir tezin sahip olması gereken nitelikler | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
2) | 1-Bilimsel araştırma aşamaları 2-Alan, konu ve tez başlığı kavramları 3-Üniversitelerin kullandığı farklı terminolojiler 4-Alan, konu ve başlık seçimine yönelik uygulama ve örnekler | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
3) | 1-Tezin “İçindekiler” bölümünün hazırlanma mantığı 2-Üniversitenin « İçindekiler » kısmı için belirlediği kurallar 3-Farklı müzik türleri ve alanlarda « İçindekiler » çalışması uygulamaları | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
4) | Her öğrencinin kendi konu başlığına göre başlangıç anahtar sözcükleri / kavramları oluşturma Belirlenen anahtar sözcüklere göre “literatür taraması” yapmaya dair yöntemler Kaynakların tanımlanması ve birincil, ikincil kaynaklar. Kütüphane ve internet mecralarından kaynak seçerken dikkat edilecek hususlar Elde edilen kaynaklarda okuma sırası | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
5) | Alıntı ve atıf yapma teknikleri Alıntı boyutları ve sıklığı Kaynak ve dipnot teknikleri Alıntı, dipnot ve kaynak belirtmede tez yazım kılavuzundaki şekil şartlar | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
6) | Tez yazım dili Örneklerle yazım hataları | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
7) | Nitel ve nicel araştırma yöntemleri Nitel araştırma yöntemlerinden “Gözlem”, “Mülakat” teknikleri | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
8) | Ara Sınav | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
9) | 1- Metinlerdeki yazım hataları 2- Metinlerdeki anlam bozuklukları 3 - Metinlerdeki dipnot, alıntı ve kaynak belirtmedeki hatalar 4 - Metinlerde tez yazım kılavuzuna uyum 5- Tezin bölümlerinin içeriğini öğrenme | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
10) | 1 - Metinlerdeki yazım hataları 2 - Metinlerdeki anlam bozuklukları 3 - Metinlerde tez yazım kılavuzununa uyum | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
11) | Giriş, özet ve sonuç bölümleri Metinlerdeki yazım hataları Metinlerdeki anlam bozuklukları Metinlerde tez yazım kılavuzununa uyum | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
12) | Bilgisayarda yazım programında gerekli komutlar Kapaklar, Kaynaklar, Ekler, Kısaltmalar, Şekil ve Tablo Listeleri Metinlerdeki yazım hataları Metinlerdeki anlam bozuklukları Metinlerde tez yazım kılavuzununa uyum | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
13) | Öğrencilerden gelen metinler üzerinde kapak, kaynakça, ekler ve tablolar konusundaki hatalar Öğrencinin tez jürisi önünde yapacağı sunumda ele alacağı konular Sunum teknikleri | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
14) | Öğrenci ödevleri üzerinden son kontroller | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
15) | Dönem sonu eksikler, düşünceler, deneyimler ve beklentiler üzerinde tartışma | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
16) | Final Sınavı | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık olarak öğrencilere sağlanacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. | |||
2) Lisansüstü öğrencilerine olanak sağlayacak araştırma deneyimleri sağlamak teorik ve pratik konularda ustalaşmalarını sağlamak. Teknikleri ve elde edilen bilgilerin yorumlanmasında araştırmacı ve yaratıcı faaliyetler yapmak. | |||
3) Tarihsel ve kültürel bağlamları da dahil olmak üzere çok çeşitli müzik eserlerini ve eserlerin özel karakterini oluşturan müzik teorisinin unsurlarını analiz edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. | 5 |
2) | Lisansüstü öğrencilerine olanak sağlayacak araştırma deneyimleri sağlamak teorik ve pratik konularda ustalaşmalarını sağlamak. Teknikleri ve elde edilen bilgilerin yorumlanmasında araştırmacı ve yaratıcı faaliyetler yapmak. | 5 |
3) | Tarihsel ve kültürel bağlamları da dahil olmak üzere çok çeşitli müzik eserlerini ve eserlerin özel karakterini oluşturan müzik teorisinin unsurlarını analiz edebilmek. | 5 |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |