NTT107 Klinik Eğitim ve Uygulamaları IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Nükleer Tıp TeknikleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Nükleer Tıp Teknikleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NTT107
Ders İsmi: Klinik Eğitim ve Uygulamaları II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 8 5 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MUCİZE SARIHAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MUCİZE SARIHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Nükleer Tıp Laboratuvarında Radyofarmasi hazırlayabilmesi ve PET BT çalışma tekniklerini öğrenmesi
Dersin İçeriği: Teorik ve Pratik Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Klinikte etkin çalışmayı öğrenme,radyoaktivite hazırlama hasta anamnezi almayı öğrenme ve dinamik ve statik çekim yapmayı öğrenme
2) Klinikte etkin çalışmayı öğrenme,radyoaktivite hazırlama hasta anamnezi almayı öğrenme ve dinamik ve statik çekim yapmayı öğrenme
3) Nükleer Tıp Laboratuvarında Radyofarmasi hazırlayabilmesi ve PET BT çalışma tekniklerini öğrenerek mezun olması
4) Nükleer Tıp ve PET BET Bölümlerinde çalışabilme becerisi elde etme ve Sıcak oda Nükleer Tıp Laboratuvarı çalışmalarını öğrenme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yetkililerle tanıştırma
1) Yetkililerle tanıştırma Kliniğe ve çalışanlara oryantasyonunun takibi Bölüm organizasyonuna adapte olma Uygulamalara katılma Participation in practice Nükleer Tıp laboratuvar çalışmalarına katılma Hasta takiplerinin ve enjeksiyon uygulamalarına katılma Radyoaktiviteyi hazırlama becerisi Radyoaktivite ve kontaminasyon prensiplerine dikkati Hastayı çekimlere alma ve cihazı kullanma Nükleer Tıp uygulamalarını birebir katılarak hastane ortamında öğrenmesi Kliniği tanıması ve oryantasyon eğitimi çalışma koşullarını bilmesi hasatayı kliniğe alam anamnez alma radyoaktivite hazırlamayı öğrenme radyasyondan korunarak çalışma tekniklerini uygulama Hasta çekimlerini öğrenmesi ve uygulaması
2) Kliniğe ve çalışanlara oryantasyonunun takibi
3) Bölüm organizasyonuna adapte olma
4) Uygulamalara katılma
5) Nükleer Tıp laboratuvar çalışmalarına katılma
6) Hasta takiplerinin ve enjeksiyon uygulamalarına katılma
7) Radyoaktiviteyi hazırlama becerisi
8) Sınav dönemi
9) Radyoaktivite ve kontaminasyon prensiplerine dikkati
10) Hastayı çekimlere alma ve cihazı kullanma
11) Nükleer Tıp uygulamalarını birebir katılarak hastane ortamında öğrenmesi Kliniği tanıması ve oryantasyon eğitimi çalışma koşullarını bilmesi hasatayı kliniğe alam anamnez alma radyoaktivite hazırlamayı öğrenme radyasyondan korunarak çalışma tekniklerini uygulama Hasta çekimlerini öğrenmesi ve uygulaması
11) Hastayı bilgi ve eğitim verme
12) Klinikte deontoloji ve etik davranışların gözlemlenmesi
13) Krizi Yönetme
14) Çalışma saatlerine ve günlerine uyum
15) Sınav
16) Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading material will be given on weekly Basis together with the assignment sheets.
Diğer Kaynaklar: Kamu ve Özel Hastaneler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

1

2

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilm
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 1
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 1
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 1
5) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilm 1
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Laboratuvar
Ödev
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Uygulama
Gözlem
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 14 % 0
Uygulama 5 % 20
Ödev 5 % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 128
Uygulama 2 16
Toplam İş Yükü 144