NTT110 Tıbbi Görüntüleme Sistemleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Nükleer Tıp TeknikleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Nükleer Tıp Teknikleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NTT110
Ders İsmi: Tıbbi Görüntüleme Sistemleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 0 4 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi LÜTFİ İHSAN KURU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi LÜTFİ İHSAN KURU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, toplum sağlığını iyileştirmek için kaynakların uygun kullanılmasına yardımcı olmak, Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin doğru, etkili ve verimli bir şekilde kullanılmasına katkı sağlamak ve radyolojik incelemelerin süreçlerini genel olarak tanımlayarak yol göstermektir.Radyografi de kullanılan görüntüleme cihazlarının çalışma prensibi öğrenmek . Radyografi lanoratuvarlarında uygun şartlar altında çekimi gerçekleştirmek

Dersin İçeriği: • Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin her birinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme
• Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme
• Radyolojik anamnez alabilme
• Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme
• Çekim tekniklerini öğrenme
• Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme







Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Tıbbi görüntüleme sistemlerini öğrenme ve nükleer tıp görüntüleme ile kıyaslayabilme.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
Alana Özgü Yetkinlik
1) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Tıbbi radyolojık terimler
1) Görüntüleme sistemlerinin tanınması Literatür tarama, görsel hazırlama
2) Hasta Pozisyonları TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9
3) • Kafa Radyografileri TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9
4) • Yüz Radyografileri TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9
5) • Vertebra radyografisi TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9
6) toraks ve batın radyografisi TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9
7) • Üst Ekstremiteler Radyografisi TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9
8) Sınav TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9
9) • Kalça eklemi Radyografileri TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9
10) • Diz eklemi Radyografileri TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9
11) Akciğer Radyografileri TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9
12) Filmlerde imajlar TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9
13) • Film basımları TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9
14) • Radyografi ve film basım odasında kalite kontrol işlemlerini yapmak TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9
15) SIınav TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2016 ISBN-978-975-277-630-2 TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı İhsan Kuru Güneş Tıp Kitabevleri-2019 ISBN-978-975-277-743-9

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar
İhsan Kuru
Güneş Tıp Kitabevleri-2016
ISBN-978-975-277-630-2

TıpTeknikerlerine Yönelik Temel Radyolojik Kavramlar güncel genişletilmiş ikinci baskı
İhsan Kuru
Güneş Tıp Kitabevleri-2019
ISBN-978-975-277-743-9

CLARK’ın Radyoloji Teknikerleri için El Kitabı (Direkt grafi çekim pozisyonları)
Çeviri Editörü DR. İhsan Kuru
Güneş Tıp Kitabevi-2019


Diğer Kaynaklar: Basic Radiology Techniques
Tamer Kaya
Nobel Tıp Kitabevi – 2013
ISBN – 9789754209457

Bontrager Radiographic Positioning and Techniques
Aynuran Demir Orhan
Nobel Tıp Kitabevi – 2010
ISBN – 9789754207897

Radiology
Ercan Tuncel
Nobel Tıp Kitabevi – 2011
ISBN – 9789754208627

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

1

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilm
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 1
3) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 1
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 1
5) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilm 1
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Bilgisayar Destekli Sunum
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 14 % 0
Ödev 5 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 2 3 6
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 52