Dersin Amacı: |
Dersin amacı, erken çocukluk eğitimci adaylarına program yaklaşım ve modellerini tanıtmak ve ülkemiz çocukları için geçerli olabilecek programların geliştirilmesine katkıda bulunabilmektir. |
Dersin İçeriği: |
Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne, Ratke, Comenius, Locke, Fenelon, Rousseau, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Dewey’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Montessori’nin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özelliklerinin anlatılması, Vygotsky ve Piaget’nin hayatı ve görüşlerinin anlatılması, Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Waldorf okullarının anlatılması, Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımının anlatılması, Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne, Ratke, Comenius, Locke, Fenelon, Rousseau hayatı ve görüşleri |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
2) |
Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden;, Pestalozzi, Salzman, Herbart, Fröbel, ve Dewey’nin hayatı ve görüşleri |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
3) |
Montessori’nin hayatı ve görüşleri ile Montessori okullarının özellikleri |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
4) |
Piaget’nin hayatı ve görüşleri |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
5) |
Vygotsky'nin hayatı ve görüşleri |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
6) |
Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
7) |
Okul öncesi eğitimde Çocuktan çocuğa yaklaşımı |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Evde eğitim modeli |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
10) |
Okul öncesi eğitimde Portage yaklaşımı |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
11) |
Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımı |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
12) |
Okul öncesi eğitimde Proje yaklaşımı |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
13) |
Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
14) |
Regio Emilio yaklaşımı |
Fulya Temel (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayıncılık, Ankara. |
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
2) |
Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
5 |
3) |
Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. |
4 |
4) |
Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. |
4 |
5) |
Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. |
|
6) |
Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. |
|
7) |
Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. |
5 |
8) |
Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. |
5 |
9) |
Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. |
|
10) |
Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
|