Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL521 | ||||||||
Ders İsmi: | İstatistik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. AYNUR PALA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin genel hedefi, istatistiksel okuryazarlığı geliştirerek, istatistiksel işlemler kullanılan araştırmaların anlamlandırılmasına ve araştırmalarında istatistik kullanacaklara yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği: | İstatistiğin temel kavramları ve temel kavramların eğitime uygulanması, sosyal bilimlerde kulllanılan parametrik ve parametrik olmayan teknikler, Bu tekniklerin SPSS paket programını kullanarak öğretilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel kavramlar, istatistiğin araştırma sürecindeki yeri, değişken, ölçme, ölçek, veri ve istatistik kavramları | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
2) | SPSS’e giriş, SPSS’te veri dosyası oluşturma | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
3) | Betimsel istatistik, frekans dağılımı, tablo ile frekans dağılımının hesaplanması ve sunumu, grafik ile frekans dağılımının hesaplanması | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
4) | Merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri, merkezi eğilim ölçüleri, aritmetik ortalama, ortanca (medyan), tepe değer (mod), değişkenlik ölçüleri | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
5) | Yordamsal istatistik, evren değerin kestirimi, normal dağılım eğrisi, hipotez testi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
6) | Farklılıkların analizi, T testi, Bağımsız gruplar t testi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
7) | Ara sınav | |
8) | Eşli gruplar t testi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
9) | Varyans analizi, Tek yönlü varyans analizi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
10) | Yinelenmiş ölçümler için varyans analizi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
11) | Kovaryans analizi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
12) | Kovaryans analizi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
13) | İlişkilerin analizi | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
14) | Kay kare | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Diğer Kaynaklar: | İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
6 |
7 |
2 |
3 |
4 |
8 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |||||||||
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |||||||||
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||||||||
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |||||||||
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |||||||||
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |||||||||
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |||||||||
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |||||||||
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
2) | Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
3) | Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
4) | Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
5) | Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | 4 |
6) | Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |
7) | Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |
8) | Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
9) | Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |
10) | Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | 4 |
Anlatım | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 144 |