Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL551 | ||||||||
Ders İsmi: | Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Handan DOĞAN Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇELİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kaynaştırma ve özel gereksinimli çocukların özelliklerini açıklayan; çocukları değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlama sürecini kavrayan; çocukların özelliklerine göre öğretimde bireyselleştirme ve uyarlamalar yapan; önleyici sınıf yönetimi becerileri sergileyen ve davranış kontrolü sağlayan; sınıfta doğal öğretim yöntemleri kullanan; dili destekleme becerilerine sahip olan ve ailelerle etkili bir şekilde iletişim ve işbirliği kuran okul öncesi öğretmenler yetiştirmek |
Dersin İçeriği: | 1. Kaynaştırma Modeli ve Özel Gereksinimli Küçük Çocukların Özellikleri 2. Okul Öncesinde Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Planlarının (BEP) Hazırlanması 3. Okul Öncesinde Öğretimin Bireyselleştirilmesi ve Öğretimsel Uyarlamalar 4. Okul Öncesi Sınıflarında Sınıf Yönetimi ve Problem Davranışların Kontrolü 5. Okul Öncesi Kaynaştırma Ortamlarında Doğal Öğretim 6. Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Dil Becerilerini Destekleme 7. Okul Öncesi Kaynaştırma Uygulamalarında Ailelerle İletişim ve İşbirliği |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kaynaştırma Modeli ve Özel Gereksinimli Küçük Çocukların Özellikleri | makale |
2) | Kaynaştırma Modeli ve Özel Gereksinimli Küçük Çocukların Özellikleri | makale |
3) | Okul Öncesinde Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Planlarının (BEP) Hazırlanması | makale |
4) | Okul Öncesinde Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Planlarının (BEP) Hazırlanması | makale |
5) | Okul Öncesinde Öğretimin Bireyselleştirilmesi ve Öğretimsel Uyarlamalar | makale |
6) | Okul Öncesinde Öğretimin Bireyselleştirilmesi ve Öğretimsel Uyarlamalar | makale |
7) | arasınav | makale |
8) | Okul Öncesi Sınıflarında Sınıf Yönetimi ve Problem Davranışların Kontrolü | makale |
9) | Okul Öncesi Kaynaştırma Ortamlarında Doğal Öğretim | makale |
10) | Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Dil Becerilerini Destekleme | makale |
11) | Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Dil Becerilerini Destekleme | makale |
12) | Okul Öncesi Kaynaştırma Uygulamalarında Ailelerle İletişim ve İşbirliği | makale |
Ders Notları / Kitaplar: | makale |
Diğer Kaynaklar: | article |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | |||||
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | |||||
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | |||||
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | |||||
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | |||||
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | 4 |
2) | Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme | 4 |
3) | Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme | 4 |
4) | Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama | |
5) | Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme | 4 |
6) | Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 5 | 80 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 199 |