OKL551 Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırmaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL551
Ders İsmi: Okul Öncesi Eğitimde Kaynaştırma
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Handan DOĞAN
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kaynaştırma ve özel gereksinimli çocukların özelliklerini açıklayan; çocukları değerlendirme
ve bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlama sürecini kavrayan; çocukların özelliklerine göre
öğretimde bireyselleştirme ve uyarlamalar yapan; önleyici sınıf yönetimi becerileri sergileyen
ve davranış kontrolü sağlayan; sınıfta doğal öğretim yöntemleri kullanan; dili destekleme
becerilerine sahip olan ve ailelerle etkili bir şekilde iletişim ve işbirliği kuran okul öncesi
öğretmenler yetiştirmek
Dersin İçeriği: 1. Kaynaştırma Modeli ve Özel Gereksinimli Küçük Çocukların Özellikleri 2. Okul Öncesinde
Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Planlarının (BEP) Hazırlanması 3. Okul
Öncesinde Öğretimin Bireyselleştirilmesi ve Öğretimsel Uyarlamalar 4. Okul Öncesi
Sınıflarında Sınıf Yönetimi ve Problem Davranışların Kontrolü 5. Okul Öncesi Kaynaştırma
Ortamlarında Doğal Öğretim 6. Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Dil Becerilerini
Destekleme 7. Okul Öncesi Kaynaştırma Uygulamalarında Ailelerle İletişim ve İşbirliği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Kaynaştırma ve özel gereksinimli çocuklara ilişkin kavramları doğru kullanır
2) Özel eğitim alanındaki yasal mevzuatı ve bu mevzuata uygun davranmanın önemini değerlendirir
3) Tüm özel gereksinimli öğrencilerin yeterlilik ve yetersizliklerini dikkate alarak, öğretimde bireyselleştirmeleri ve gerekli olan öğretimsel uyarlamaları yapa
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kaynaştırma Modeli ve Özel Gereksinimli Küçük Çocukların Özellikleri makale
2) Kaynaştırma Modeli ve Özel Gereksinimli Küçük Çocukların Özellikleri makale
3) Okul Öncesinde Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Planlarının (BEP) Hazırlanması makale
4) Okul Öncesinde Değerlendirme ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Planlarının (BEP) Hazırlanması makale
5) Okul Öncesinde Öğretimin Bireyselleştirilmesi ve Öğretimsel Uyarlamalar makale
6) Okul Öncesinde Öğretimin Bireyselleştirilmesi ve Öğretimsel Uyarlamalar makale
7) arasınav makale
8) Okul Öncesi Sınıflarında Sınıf Yönetimi ve Problem Davranışların Kontrolü makale
9) Okul Öncesi Kaynaştırma Ortamlarında Doğal Öğretim makale
10) Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Dil Becerilerini Destekleme makale
11) Okul Öncesi Kaynaştırma Sınıflarında Dil Becerilerini Destekleme makale
12) Okul Öncesi Kaynaştırma Uygulamalarında Ailelerle İletişim ve İşbirliği makale

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: makale
Diğer Kaynaklar: article

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme 4
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme 4
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme 4
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme 4
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 5 80
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 199