OKL552 Aile Eğitimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL552
Ders İsmi: Aile Eğitimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Okul öncesi dönemde aile, ve çocuk ilişkilerinin özelliklerini tanıtmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: aile ve çocuk ilişkileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Aile kavramı ve ailenin işlevlerini açıklar.
2) Anne-baba tutumlarını değerlendirir.
3) Çocuklarda iletişim becerileri geliştirme yöntemlerine örnekler verir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel iletişim modelleri makale
2) temel iletişim modelleri makale
3) Temel iletişim modelleri makale
4) İletişim süreci açısından insan (iletişim, algı, ihtiyaçlar, öğrenme ve fenomonolojik alan ilişkisi bağlamında “insan”) makale
5) İletişim süreci açısından insan (iletişim, algı, ihtiyaçlar, öğrenme ve fenomonolojik alan ilişkisi bağlamında “insan”) makale
6) Etkili iletişim becerileri Empati, sen-ben dili, ego geliştirici dil, dinleme, beden dili vb. makale
7) ödev değerlendirme makale
8) İletişim engelleri ve çatışma çözme makale
9) iletişim engelleri ve çatışma çözme makale
10) iletişim engelleri ve çatışma çözme makale
11) aile eğitimi örneği sunma makale
12) aile eğitimi örneği sunma makale
13) aile eğitimi örneği sunma makale
14) final ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: makale
Diğer Kaynaklar: article

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. 4
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 2 24
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 26