Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL557 | ||||||||
Ders İsmi: | Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik Hizmetleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, okulöncesi çocuğuna rehberlik ve danışmanlığın nasıl yapılabileceğini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Okul öncesi dönemde çocuk gelişimi, çocuğu tanıma teknikleri, karşılaşılabilecek problem alanları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okulöncesinde rehberliğin amaçları ve ilkeleri, Çocuğu tanıma teknikleri | Dersle ilgili kaynaklar |
2) | Okulöncesi çocuğunun gelişim özellikleri | Dersle ilgili kaynaklar |
3) | Çocukla iletişim | Dersle ilgili kaynaklar |
4) | Alışkanlık eğitimi | Dersle ilgili kaynaklar |
5) | Sosyal beceri ve özgüven eğitimi etkinlikleri | Dersle ilgili kaynaklar |
6) | Problem çözme etkinlikleri | Dersle ilgili kaynaklar |
7) | Terapi uygulanan çocuklar için etkinlikler | Dersle ilgili kaynaklar |
8) | Ara sınav | |
9) | Alışkanlık bozuklukları ve çözüm yolları: Parmak emme, tırnak yeme, altını ıslatma,dışkı kaçırma, Yeme problemleri | Dersle ilgili kaynaklar |
10) | Oyun terapisi ve sanat etkinlikler | Dersle ilgili kaynaklar |
11) | Sosyal olmayan davranışlar, dürtüsellik | Dersle ilgili kaynaklar |
12) | Hiperaktivite, dikkat eksikliği, dikkat dağınıklığı | Dersle ilgili kaynaklar |
13) | Aşırı bağımlılık, masturbasyon | Dersle ilgili kaynaklar |
14) | Boşanma ve çocuk, anababa yoksunluğunun etkileri | Dersle ilgili kaynaklar |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Dennison, S. T. ve Connie K. G. Çev. Oya Sorias, Terapi uygulanan çocuklar için aktiviteler. İzmir Ege Üniversitesi Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Frosiha, B., Penelope, E. ve Grenoble, B.(1988). Creating a good self-image in your child, Chicago: Contemporary Books. Kişisel E. ve Yıldırım, S.,M. (1983). Bilişsel Etkinlikler.M.E.B. İstanbul : M.E.B.yayınları. Lillard, P. (1972). Montessori a modern approach, New York : Schocken Books. Schaefer ,E.C. ve Howard L. M. (1994) Çocuklarda Yaygın Olarak Görülen Sorunlar Nedenleri ve Çözüm Yolları çev.Nagehan Büküşoğlu Nesrin Aykaş, Mehmet Çoban, İzmir Rehberlik ve Araştırma Merkezi. Sükan Z. (1983).Okulöncesi Etkinlikleri, İstanbul: M.E.B.Yayınları Ulcay,S. (1983).Okulöncesi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kurumlarında Yıllık Program, İstanbul: M.E.B. Yayınları. Yeşilyaprak, B. (2000).Eğitimde Rehberlik Hizmetleri , Ankara: Nobel Yayınları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |||||||||
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |||||||||
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||||||||
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |||||||||
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |||||||||
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |||||||||
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |||||||||
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |||||||||
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
2) | Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 5 |
3) | Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
4) | Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
5) | Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |
6) | Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |
7) | Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |
8) | Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
9) | Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |
10) | Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Anlatım | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 33 | 33 |
Final | 1 | 31 | 31 |
Toplam İş Yükü | 181 |