Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | OKL560 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim ve Öğretimde Etik | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA KORKMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin ahlaki ve etik kurallar çerçevesinde karşılaşılan durumları analiz ederek, hem kişisel olarak alacağı kararlarda hem de mesleğinin iyi bir çalışanı olabilmesine rehberlik etmektir. |
Dersin İçeriği: | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar; |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler | |
2) | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler | |
3) | Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği | |
4) | Etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği | |
5) | Sosyal ve Kültürel yönleriyle öğretmenlik mesleği | |
6) | Ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği | |
7) | Eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler | |
8) | Vize | |
9) | Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları | |
10) | İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar | |
11) | Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları | |
12) | Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar | |
13) | Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Aydın, İ. (2013). Eğitim ve Öğretimde Etik. Pegem A.: Ankara. Aydın, İ. (2016).Yönetsel, Mesleki, ve Örgütsel Etik. Pegem A.: Ankara Aydın, İ. (2016). Akademik Etik. Pegem A.: Ankara |
Diğer Kaynaklar: | Aydın, İ. (2013). Eğitim ve Öğretimde Etik. Pegem A.: Ankara. Aydın, İ. (2016).Yönetsel, Mesleki, ve Örgütsel Etik. Pegem A.: Ankara Aydın, İ. (2016). Akademik Etik. Pegem A.: Ankara |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |||||||||
2) Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |||||||||
3) Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||||||||
4) Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |||||||||
5) Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |||||||||
6) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |||||||||
7) Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |||||||||
8) Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||
9) Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |||||||||
10) Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | |
2) | Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
3) | Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
4) | Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
5) | Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | |
6) | Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | |
7) | Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | |
8) | Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
9) | Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | |
10) | Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 1 | 7 | 7 |
Ödevler | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 | 7 |
Rapor Teslimi | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 173 |