Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PAT503 | ||||||||
Ders İsmi: | Patlayıcı Türleri ve Seçimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI 0 0 Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel hedefi, Patlama ve enerji oluşumu, patlayıcı portföyü, patlayıcı karakteristikleri, yemleme ve özellikleri, ateşleme sistemleri, kapsüller ve fitiller ile patlatma uygulamalarında kullanılan ürünleri tanıtmak, kullanımları ve özellikleri hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği: | Patlayıcı maddelerin temel kimyası, madencilik ve inşaat sektöründe kullanılan patlayıcılar, patlayıcı madde seçim kriterleri, ateşleme sistemleri ve tercih kriterleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Ders izlencesi hakkında bilgilendirme • Patlama olayının tanımlanması • Patlayıcının tanımı | |
2) | • Patlama süreci • Kimyasal tepkimeler | |
3) | • Patlatma enerjisi • faydalı enerji • faydasız enerji | |
4) | • Oksijen dengesi • detonasyon hızı, | |
5) | • Patlayıcı türleri • Ticari patlayıcılar • Ticari patlayıcıların tarihçesi | |
6) | • ANFO • Slurry Patlayıcılar | |
7) | • Emülsiyon patlayıcılar | |
8) | Vize sınavı | |
9) | • Kritik çap • suya direnç • Duman ve gaz kalitesi • bozulma, depolanma ömrü | |
10) | • Duyarlılık • detonasyon hızı • yoğunluk • kuvvet | |
11) | Ateşleme sistemleri | |
12) | Öğrenci sunumlar | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları |
Diğer Kaynaklar: | AKHAVAN, J., 2004, The Chemistry of Explosives, The Royal Society of Chemistry, UK, ISBN 0-85404-640-2 2004. ISEE, Blasters Handbook, 2011, USA, 18 th Edition. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 3 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 20 | 280 |
Uygulama | 3 | 6 | 18 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 302 |