Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PAT505 | ||||||||
Ders İsmi: | Delme Makine ve Ekipmanı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MURAT CANBAL Prof. Dr. ALİ KAHRİMAN Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ; delgi hakkında genel bilgiler, delgi yöntemleri, delgide formasyon tanımı, delgi donatımı, delgi koruma boruları ve kurtarma, delgi sıvıları, delgi kuyularında sapma, delgi kuyularının donatılması ve geliştirilmesi, delgi uygulamaları, zemin etüt sondajları hakkında bilgi vermek amacıyla tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | • Sondajın amacını bilir • Sondajın temel prensiplerini bilir ve uygular. • Delme aletlerini bilir • Sondajda karşılaşılan sorunları bilir ve çözer |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Tamamlandığını doğrulamak için Kurs Anahattı ve Eğitmen'i tartışın | |
2) | • Ölçüm hesaplama, • Hacim hesaplama • Kütle • Yoğunluk | |
3) | Delgi türleri | |
4) | Delici ekipmanlar | |
5) | Delici makine türleri | |
6) | Delici makine türleri | |
7) | Delici makine türleri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Delici makine seçimi ve ekipman seçimi | |
10) | Delici makine seçimi ve ekipman seçimi | |
11) | Delici makine seçimi ve ekipman seçimi | |
12) | Uygulama | |
13) | Uygulama | |
14) | Uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Drilling- The Manual of Methods, Applications, and Managements H.F. Eggington 1996 |CRC Press | ISBN-978-1-56670-242-3 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. | ||||||||
2) Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. | ||||||||
3) Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. | ||||||||
4) Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. | ||||||||
5) Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. | ||||||||
6) Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. | ||||||||
7) Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. | ||||||||
8) Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. | ||||||||
9) Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. | 2 |
2) | Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. | 2 |
3) | Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. | 3 |
4) | Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. | 1 |
5) | Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. | 5 |
6) | Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. | 4 |
7) | Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. | 2 |
8) | Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. | 2 |
9) | Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. | 1 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 10 |
Arazi Çalışması | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 20 | 280 |
Arazi Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 300 |