Patlayıcı Mühendisliği (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | PAT514 | ||||||||
Ders İsmi: | Elastik Dalga Teorisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SADETTİN BAĞDATLI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel hedefi, Titresimler, Dalga Hareketi, Süperpozisyon prensibi ve Fourier analizi, Dalga denklemi ve çözümü, Elastite teorisi ve tabakali ortamda elastik dalga yayinimi, Cisim dalgalari ve yüzey dalgalari, Dispersiyon konuları hakkında bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği: | Dalga oluşum teorileri, elastik ve plastik davranış, dalga türleri, dalga yayınım mekanizmaları, sönümlenme mekanizmaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Hareket ile ilgili temel fiziksel ifadeler | |
2) | • Harmonik hareket denklemlerini oluşturur | |
3) | • Dairesel sönümlü hareket | |
4) | • Zoruna hareket | |
5) | • Sismograf teorisi | |
6) | • Dalga hareketi | |
7) | • Girişim • Yapıcı girişim • Bozucu girişim • Rezonans | |
8) | Ara sınav | |
9) | • Dalga türleri • Yansıyan dalgalar • İletilen dalgalar | |
10) | • Elastitise teorisi | |
11) | • Gerilme bağıntıları | |
12) | • Deformasyon bağıntıları | |
13) | • Sismik dalga türleri • Sismik dalgakarın özellikleri | |
14) | • Cisim dalgaları • Yüzey dalgaları • Snell Kanunu |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanı ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Theory of Elastic Waves, Gerhard Müller, Potsdam, Frankfurt, Hamburg, January 2007 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. | ||||||||
2) Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. | ||||||||
3) Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. | ||||||||
4) Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. | ||||||||
5) Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. | ||||||||
6) Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. | ||||||||
7) Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. | ||||||||
8) Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. | ||||||||
9) Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrencilerin, lisans seviyesinde edinmiş oldukları yer bilimleri ve fen bilimleri alanlarındaki teorik bilgiler, patlayıcı mühendisliği uygulamaları doğrultusunda detaylandırılarak ilgili konularda uzmanlaşmaları sağlanır. | 4 |
2) | Öğrenciler, lisans seviyesinde almış oldukları bilgilerin, patlayıcı mühendisliği planlama ve uygulamalarında nasıl faydalanılabileceğini kavrar. | 5 |
3) | Patlatmalı kazı uygulamaları için planlama ve ön tasarım yapabilir. | |
4) | Patlatma kaynaklı çevresel sorunları tahmin eder, sorunların önlenebilmesi veya sınırlanabilmesi için çalışmalar yapar. | 3 |
5) | Uygulamalarda ihtiyaç duyulan malzeme ve ekipmanların özelliklerini bilir. | |
6) | Patlayıcı Mühendisliği ile ilgili gelişmeleri takip eder. | |
7) | Çalışma sonuçlarını değerlendirir, verimin artırılabilmesi için düzenlemeler yapabilirler. | 3 |
8) | Patlatmalı kazı uygulamalarını planlayıp, yönetebilirler. | |
9) | Alanı ile bilimsel ve teknik ilgili araştırmalar yapabilir. | 4 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 15 | 210 |
Ödevler | 5 | 15 | 75 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 295 |