Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, perfüzyon uygulamalarında perfüzyon sistemi hakkında genel bilgi vermektir. Ayrıca kalp-akciğer makineleri, oksijenatör, kan pompaları, açık ve kapalı dolaşım sistemleri, rezervuarlar ve filtreler, ısıtıcı-soğutucu, hazırlama solüsyonu ve hemodilüsyon, kanülasyon ve drenaj, kardiyovasküler cerrahi menfezleri ve negatif gibi perfüzyon teknolojisinin bir bölümünü ve bunların sistemini tanımlayın basınç / vakum uygulamaları. Buna ek olarak, perfüzyonun çalışma koşullarını açıklamak, programa katkıda bulunan önemli olayların ve insanların, bilim perfüzyonunu inceleyerek temel bilgilere hakim olmasını sağlamak; öğrencilerin programın önemini ve programın geleceğini / diğer alanlarını ders için hazır hale getirebilmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
• perfüzyon teknolojisi kavramını tanımlar
• ana perfüzyon sisteminin gerekli cihazlar olduğunu öğrenirler
• Perfüzyon çalışma koşullarını ve
• Bypass hakkında temel bilgileri anlayın
• temel perfüzyon teknolojisini öğrenmek |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Perfüzyon teknolojisi, perfüzyon cihazlarını tanımlayın |
Bir sonraki sınıf oturumunda atanan okuma |
2) |
• Kalp-akciğer makineleri, oksijenatör, kan pompaları, açık ve kapalı gibi perfüzyon ve sistemleri konularını içerir.
• Kapalı dolaşım sistemleri, rezervuarlar ve filtreler, ısıtıcı-soğutucu, astarlama çözeltisi konuları |
Bir sonraki sınıf oturumunda atanan okuma |
3) |
Kalp-akciğer makineleri, oksijenatör, kan pompaları, açık ve kapalı dolaşım sistemleri, rezervuarlar ve filtreler, ısıtıcı-soğutucu, astarlama solüsyonu gibi perfüzyon ve sistemleri konular. |
Bir sonraki sınıf oturumunda atanan okuma |
4) |
• Akışkanlar dinamiği ve akış sisteminin temelleri için farklı yaklaşımlar ve perspektifler |
Bir sonraki sınıf oturumunda atanan okuma |
5) |
Devre Tasarımı, Ekstrakorperal ve Bypass Konuları |
Assigned reading for next class session |
6) |
• Perfüzyon İzleme, Güvenlik ve Srerilizasyon için farklı yaklaşımlar ve perspektifler
|
Assigned reading for next class session |
7) |
Devre Tasarımı, Ekstrakorperal ve Bypass için farklı yaklaşımlar ve perspektifler |
Bir sonraki sınıf oturumunda atanan okuma |
8) |
Ara sınav |
yok |
9) |
Perfüzyon sistemleri, çeşitleri kardiyopleji ve kardiyopleji yapma teknikleri |
Bir sonraki sınıf oturumunda atanan okuma |
10) |
Temel hemodinüsantik konsepti anlama |
Bir sonraki sınıf oturumunda atanan okuma |
11) |
• Arteriyel filtre, Kan filtreleri, Gaz filtreleri, Sıvı filtreleri ve filtrasyon metodları gibi filtrelerin konuları |
Bir sonraki sınıf oturumunda atanan okuma |
12) |
Arteriyel filtre, Kan filtreleri, Gaz filtreleri, Sıvı filtreleri ve filtrasyon metodları gibi filtrelerin konuları. |
Bir sonraki sınıf oturumunda atanan okuma |
13) |
Açık ve kapalı sistemler ve hipotermi |
Bir sonraki sınıf oturumunda atanan okuma |
14) |
Final Sınavı |
yok |
15) |
Final Sınavı |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
|
5 |
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
4) |
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
5 |
5) |
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
|
|
7) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme |
|
8) |
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
5 |
9) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
|
10) |
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |